2021-02-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
Då förstår du tyvärr inte spelmissbruk och beroende. Vi hittar ALLTID ett sätt att kringgå sånt där. Det är bara irriterande käppar i hjulet men missbruket tar alltid över och man hittar sätt att spela ändå. Det är vilja och disiplin som krävs, hjälp av vänner och familj eller professionell hjälp. Nägot som jag saknar helt och kämpar extra hårt med mitt missbruk. Har mer eller mindre accepterat min spelande som en del av min helvetiska vardag. Andra härinne kämpar väl.

Jag är extremt beroende av spel, men jag kan inte spela, för jag kan inte sätta in pengar, varje gång spelpaus går ut så spelar ja bort kanske 10000 kr sen så stänger ja ner mig igen, för det har gått ett år, då har man inte samma sig längre.
Citera
2021-02-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
Då förstår du tyvärr inte spelmissbruk och beroende. Vi hittar ALLTID ett sätt att kringgå sånt där. Det är bara irriterande käppar i hjulet men missbruket tar alltid över och man hittar sätt att spela ändå. Det är vilja och disiplin som krävs, hjälp av vänner och familj eller professionell hjälp. Nägot som jag saknar helt och kämpar extra hårt med mitt missbruk. Har mer eller mindre accepterat min spelande som en del av min helvetiska vardag. Andra härinne kämpar väl.

Det är bara till o stänga ner dig, det tar 10 minuter jag kan hjälpa dig, men du vill ju inte sluta spela bara massa ursäkter
Citera
2021-02-09, 10:48
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Det är bara till o stänga ner dig, det tar 10 minuter jag kan hjälpa dig, men du vill ju inte sluta spela bara massa ursäkter

Jag gav mina föräldrar bankdosor, satte mig på spelpaus och mina föräldrar likadå, men där finns alltid sätt. Manipulativ till sin fördel blir man också, jag fortsatte spela genom min bästa vän om jag ger honom 10% av vinsten...
Citera
2021-02-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Jag gav mina föräldrar bankdosor, satte mig på spelpaus och mina föräldrar likadå, men där finns alltid sätt. Manipulativ till sin fördel blir man också, jag fortsatte spela genom min bästa vän om jag ger honom 10% av vinsten...

Idiot till "bästa vän" som verkligen inte är din bästa vän.

Ge han 500 kr för att regga. Sig på spelpaus då, så kommer du iaf tjäna in nån miljon kr på ett par år.

När jag var 19 hade jag 200 k på banken och aktier på 100 k som ja spelade bort allt o mer därtill på 7 år, gick på möten o såg hur folk berättade o de som tog självmord, det är så ovärt det och du kommer aldrig, aldrig att vinna på det, prata med en fucking psykolog och kolla underliggande problemen, visst hela Sverige är ju helt fucked Up så inte så konstigt att 50 procent av etniska svenskar går på antidepressiva
Citera
2021-02-09, 15:38
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Idiot till "bästa vän" som verkligen inte är din bästa vän.

Ge han 500 kr för att regga. Sig på spelpaus då, så kommer du iaf tjäna in nån miljon kr på ett par år.

När jag var 19 hade jag 200 k på banken och aktier på 100 k som ja spelade bort allt o mer därtill på 7 år, gick på möten o såg hur folk berättade o de som tog självmord, det är så ovärt det och du kommer aldrig, aldrig att vinna på det, prata med en fucking psykolog och kolla underliggande problemen, visst hela Sverige är ju helt fucked Up så inte så konstigt att 50 procent av etniska svenskar går på antidepressiva

Han sade nej hundratals gånger, blockade mig när jag ringde m.m, jag åkte hem till honom och tjatade. Så omfattande har mitt missbruk varit och det är så långt ifrån hans fel det kan bli. Vi umgås dagligen i andra syfte än att jag spelar, det är en kille jag kan lita på och ringa när som i natten så jo han är en bra vän.

Med det sagt hör jag vad du säger. Problemet är mitt beroende som alltid hittar vägar. Och hittar jag inte vägar så skapar jag det på ett eller annat sätt ändå, alltid. Jag spelar för att jag tycker livet är meninglöst. Vinna eller förlora är knappt relevant längre, sorgligt nog.
Citera
2021-02-09, 18:11
Medlem
Citat:
Han sade nej hundratals gånger, blockade mig när jag ringde m.m, jag åkte hem till honom och tjatade. Så omfattande har mitt missbruk varit och det är så långt ifrån hans fel det kan bli. Vi umgås dagligen i andra syfte än att jag spelar, det är en kille jag kan lita på och ringa när som i natten så jo han är en bra vän.

Med det sagt hör jag vad du säger. Problemet är mitt beroende som alltid hittar vägar. Och hittar jag inte vägar så skapar jag det på ett eller annat sätt ändå, alltid. Jag spelar för att jag tycker livet är meninglöst. Vinna eller förlora är knappt relevant längre, sorgligt nog.

Gå till nån grupp då, var bor du? Jag gick i Göteborg, räckte 3 gånger sen så blockade ja mig i allt, men vet vad du menar med kompisen, var likadant med min kusin, jag kunde spela med han, tyvärr så drog jag in honom i skiten när ja var yngre, visste inte att ja var spelberoende då, han har blockar sig med nu då han spelat bort pengar med.

Man förstör för andra med, så sök hjälp eller grupp, det är inte pinsamt alls o de är inga korkade människor där alls, vanliga Svenssons, vet att en la sig på spåret o skulle ta sitt liv men så insåg han att han inte kunde göra de för att han har familj, går bra för han nu, men han får inte hålla i sin ekonomi, så hade jag det ett tag oxo, fick skicka min lön till min mor, bara för jag hade spelat bort det annars.

Blocka dig från zimpler, thrustly o spelpaus, om du använder MasterCard så kan du be din kompis gå in i banken o aktivera det åt dig, sen låt han skrapa bort de 3 sista siffrorna på kortet o så kan du inte spela längre på nån sida
Citera
2021-02-09, 19:21
Medlem
Citat:
Fyfan!! Detta var något av det sjukaste jag hört i mitt liv. Det där är inte din vän någon dag i veckan. Menar du på riktigt att din äkliga så kallade ”vän” tar emot 10% av det du vinner.. Herregud säger jag bara. Ger dig ett råd, håll han på ett riktigt bra avstånd och räkna med att han/hon kan du inte räkna med i svåra situationer i livet.
Citera
2021-02-09, 19:57
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Fyfan!! Detta var något av det sjukaste jag hört i mitt liv. Det där är inte din vän någon dag i veckan. Menar du på riktigt att din äkliga så kallade ”vän” tar emot 10% av det du vinner.. Herregud säger jag bara. Ger dig ett råd, håll han på ett riktigt bra avstånd och räkna med att han/hon kan du inte räkna med i svåra situationer i livet.

Du förstår inte situationen alls och vet inte vad du talar om. Det är jag som själv vill ge 10% då jag bokstavligt talat jagat ner honom för att han ska hjälpa mig sätta in..

Han har hjälpt mig otaliga gånger genom livet i vått och torrt.
Citera
2021-02-09, 20:29
Medlem
Börja köp och sälj aktier istället, det är som att spela med pengarna men inte lika stor chans att du förlorar!
Citera
2021-02-10, 08:58
Medlem
Citat:

Börja ät antidepressiva mediciner.
Citera
2021-02-10, 11:10
Medlem
Ni som besöker forumet eller besökt länge har sett mina inlägg, varit grov spelberoende orkar inte gå in i detaljerat. Även efter stor vinst kände jag fortfarande att jag vill spela, och jag är 90% säker att jag vill sluta helt och inte 100% men tror det kommer snart då suget bara försvinner mer och mer. (spelfri nästan 3 månader nu)

Börjat med aktier/fonder där jag har verkligen spridit mitt innehav stort och stabila företag. Vill inte tjäna snabba pengar vill tjäna stabila pengar som sakta sakta växer och man ser verkligen hur det växer mer och mer.

Blir onödiga utgifter om man säljer/köper hela tiden så man undviker det och låter pengarna vara, speciellt fonder som tar tid att sälja/köpa så undviker jag helt att röra dom, dom ska ligga 20-30 år.

Marknaden har varit sjuk senaste tiden men man märker vilken KRAFT ränta på ränta är!

Istället för att spela bort testa lägg summor i fonder och bygg din pengar maskin. Det tar TID ja men så mycket säkrare. Man tränar på sin tålamod också och ser att det gynnas så mycket med tiden.
Vinnare investerar, förlorare gamblar bort därför säger man rika blir rikare fattiga fattigare.

LYCKA TILL!
Citera
2021-02-10, 15:49
Medlem
Citat:

Nej jag är en av dem få spelberoende som accepterar mitt bedrägliga liv och har inget annat kvar att leva för så jag fortsätter spela. Dagligen. Det finns ingen teknik, spelpaus, banktjänst eller liknande som stoppar mig. Det finns alltid en workaround. Alltid. Jag har bara valt att inte använda dem längre. Dem är bara irriterande för vardagens normala ekonomiska saker. Jag spelar istället vidare i jakt på storvinsten som kommer få mig ur detta. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in