2021-02-12, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad får dig att tro att jag tillhör, eller sympatiserar med "alt right sajter" [sic]?

Det är inte min egna länk, för det första. För det andra, vem har påstått att det är över?

Jag är redan "bra bra"[sic]. Tillräckligt bra bra för att få dig att tappa fattningen, och därmed förmågan att kunna stava korrekt.

Så du länkar till något du inte har en aning om men använder det som fakta för det du påstår? När man sen påvisar att du ljuger och har totalt fel i allt du säger, så är ursäkten att länken inte är din.
Men länka gärna då en egen som bevisar det du påstår

Du trampar vidare i samma korkade anda som resten av dina vänner härinne som försvann
Nah lilla vän, du mår inte särskilt bra.
2021-02-12, 15:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jaha. Då det var det du menade när du skrev:

Det är lite svårt att försöka hålla en röd tråd i diskussionen med dig. Att du vägrar att läsa eller diskutera dina egna länkar gör det inte lättare direkt.
Nej, det är svårt att hålla en röd tråd i en debatt där fakta nonchaleras genom tramsiga och lögnaktiga kommentarer, som du och andra sysslar med. Bevisen för fusk är överväldigande, varför förneka det?
2021-02-12, 15:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Så du länkar till något du inte har en aning om men använder det som fakta för det du påstår? När man sen påvisar att du ljuger och har totalt fel i allt du säger, så är ursäkten att länken inte är din.
Men länka gärna då en egen som bevisar det du påstår

Du trampar vidare i samma korkade anda som resten av dina vänner härinne som försvann
Nah lilla vän, du mår inte särskilt bra.
Stackare! Jag lider med dig. Men att du saknar argument och måste tillskriva mig nedlåtande omdömen är inget som vilar på mina axlar. Res på dig, borsta av dig dammet och försök vederlägga det jag påstår en gång till. Eller orkar du inte och inser att slaget är förlorat?

Bevisen för fusk är överväldigande. Varför förneka det?
2021-02-12, 15:25
Medlem
Citat:
Nej, det är svårt att hålla en röd tråd i en debatt där fakta nonchaleras genom tramsiga och lögnaktiga kommentarer, som du och andra sysslar med. Bevisen för fusk är överväldigande, varför förneka det?

Du har inte lagt fram något bevis och du diskuterar inte heller.

Nå vad tycker du om att Trump är under utredning för valfusk?
2021-02-12, 15:29
Medlem
siisters avatar
Citat:
I flera vallokaler i flera stater. Tyvärr har YT raderat videobevisen. Men du kanske kan hitta något om du anstränger dig? Eller vill du inte hitta något?

Du kan inte specificera på grund av att Youtube har raderat bevisen?
2021-02-12, 15:33
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du citerar tydligen ditt eget och dina medlöpares beteende? Men nej, det blir inte lättare att diskutera när debattunderlaget nonchaleras och trams ersätter förnuft. Bevisen för fusk är övertydligt och bara aktivistlakejer och hjärntvättade (som om det inte vore samma sak ) förnekar det.

Mmm. Hur var det nu det där med att argumentera billigt genom att gå på person och inte åsikter?
Du är tydligen inte bara blind för fakta utan även ditt eget beteende.

Apropå din liknelse:

Citat:
Det hör väl till spelets regler på samma sätt som det finns domare på plan under en fotbollsmatch. Och tänk dig in i situationen om fotbollsdomare vägrade att titta på en videoupptagning som bevisar fusk. Det är ganska snarlikt den situation vi har i USA där domare vägrar att titta på bevisen.

så skulle jag vilja modifiera den något så att den blir jämförbar med den här valfusk-charaden:

Citat:
Det hör väl till spelets regler på samma sätt som det finns domare på plan under en fotbollsmatch. Och tänk dig in i situationen att ett lag som håller på att förlora matchen plötsligt springer fram till domaren och skriker "fusk!". Domaren frågar vad fusket består i, och spelaren säger att dom gjorde ett mål som inte domaren såg. Domaren dubbelkollar med sina linjedomare, men ingen har sett något mål. Flera lagkamrater till spelarna kommer fram och säger att det blev mål, och att en kompis på läktaren kan beskriva precis hur det gick till. Till slut är det 4 spelare och 12 pers på läktaren som hävdar att det gjorts ett mål som missats. Resten av spelarna och dom 15000 övriga på läktaren fattar ingenting.
"Kolla videon!" säger spelaren, men domaren vägrar.
Han delar ut gula kort istället. Spelarna stormar ut från plan och vägrar fullfölja matchen. I tidningarna hävdar dom att dom vann. En grynig video dyker upp på Youtube som påstås visa en boll som är på väg in mål. Till slut publicerar fotbollsförbundet hela matchvideon, och då ser man tydligt att Youtube-klippet är fulklippt och att matchen spelats enligt regelboken. Lagkaptenen i det förlorande laget ger sig dock inte, utan hävdar att videosystemet som spelar in matcherna är ett fusksystem, och att det hackats av folk i Serbien. Osv
2021-02-12, 15:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du har inte lagt fram något bevis och du diskuterar inte heller.

Nå vad tycker du om att Trump är under utredning för valfusk?
Jo, jag har lagt fram ett flertal bevis. Att du nonchalerar dom är inte mitt problem.

Jag citerar vad jag svarade din tvillingclown:

"Det har pågått "processer" mot Trump sedan han tillkännagav att han skulle ställa upp i presidentvalet. Ingen av dessa processer lyckades hindra honom eller få honom fälld för de påstådda brotten. Återstår att se hur denna riksrättsteater kommer att sluta. Spännande, eller hur?"
2021-02-12, 15:35
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du kan inte specificera på grund av att Youtube har raderat bevisen?
Gör om, gör rätt, YT har raderat videobevisen, skrev jag.
2021-02-12, 15:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Mmm. Hur var det nu det där med att argumentera billigt genom att gå på person och inte åsikter?
Du är tydligen inte bara blind för fakta utan även ditt eget beteende.

Apropå din liknelse:

så skulle jag vilja modifiera den något så att den blir jämförbar med den här valfusk-charaden:
Åh, så NU reagerar du!? Ni har smutskastat mig sedan jag klev in i tråden och nu tar du upp det som en del av sakfrågan?

Tillhör resten av din post också sakfrågan? Eller erkänner du nu att presidentvalet i USA 2020 vanns genom fusk?
2021-02-12, 15:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jo, jag har lagt fram ett flertal bevis. Att du nonchalerar dom är inte mitt problem.

Jag citerar vad jag svarade din tvillingclown:

"Det har pågått "processer" mot Trump sedan han tillkännagav att han skulle ställa upp i presidentvalet. Ingen av dessa processer lyckades hindra honom eller få honom fälld för de påstådda brotten. Återstår att se hur denna riksrättsteater kommer att sluta. Spännande, eller hur?"

Om dessa "processer" inte lyckades fälla honom och därmed är ett tecken på hans oskuld, är då inte alla Trumps misslyckade "processer" för att bevisa valfusk ett tecken på att han har fel?
2021-02-12, 15:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Gör om, gör rätt, YT har raderat videobevisen, skrev jag.

Videobevis är också bevis, inte sant? Eller menar du att bevis finns, men inte att se på Youtube? Då borde du faktiskt kunna nämna en stad eller stat det hände i. Att det ska finnas på Youtube är inte ett krav
2021-02-12, 15:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Åh, så NU reagerar du!? Ni har smutskastat mig sedan jag klev in i tråden och nu tar du upp det som en del av sakfrågan?

Tillhör resten av din post också sakfrågan? Eller erkänner du nu att presidentvalet i USA 2020 vanns genom fusk?

Jag bara konstaterar att du är den otrevligaste personen i diskussionen, samtidigt den mest lättkränkta.

Ja, den tillhör sakfrågan. Hur du kan misslyckas med att förstå innebörden övergår mitt förstånd. Men du verkar ju tycka att det där med att läsa saker är jobbigt. Bättre att känna och tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in