Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Ja det finns mycket här som passar som "hand i handske" om man kombinerar det med SE.
"
Lars Borgnäs kunde också visa att dessa förändringar ledde till försumbara skillnader i kulornas utgångshastighet. Det ledde naturligtvis till frågan varför polisen inte sökt efter revolvrar kaliber .38 med rätt bomdata. Just Smith & Wesson-revolvrar kaliber .38 var relativt vanliga bland civila skyttar och samlare, samt som tjänstevapen inom Försvarsmakten. Den fördel en gärningsman vinner med att modifiera Magnumammunition så att den går att använda i en revolver kaliber .38 är tydlig: istället för att gå runt med revolver »stor som en spädgris«, som kriminologiprofessor Leif GW Persson har uttryckt det, kan gärningsmannen använda ett mera lätthanterligt vapen."
SE i Skydd & Säkerhet:
"
Jag skulle personligen ha använt ett mindre och smidigare vapen - om jag varit mördaren."
Det som stör lite grann är dock den teori som Draifos är inne på, se nedan. Först trodde jag att den var på skoj men ju mer jag tänker på den, varför inte.
(FB) Skandiamannen
Om SE hade en revolver som han brukade gå runt med. Varför skulle han ha ett modifierad vapen/ammunition i så fall? Ammunitionen till en 38a är ju billigare.
Att det finns en möjlighet att det var en mindre revolver passar som hand i handsken med SE för att han en gång sagt att han skulle använt ett mindre vapen om han var GM???
Med logiken och tolkningarna du använder så borde en större revolver passa som han i handsken på SE, för att han ju en gång sagt att han "skulle ha" använt ett mindre vapen. Dvs att han med detta erkänner att han mördade Palme med en stor revolver, men "skulle ha" använt en mindre.
Du menar ju att SE fördolt erkänner hela tiden. Så då borde även detta vara ett erkännande. Varför använda frasen "skulle ha" om han inte mördat Palme med ett enormt vapen? Är det inte så du brukar resonera?