2021-02-12, 10:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Vilka texter, första gången jag förstår en rappare. Svarta rappare har ju bra mycket grövre texter så censurera allt skit i sådanafall. Tom McDonald... hjälte.
Citera
2021-02-12, 10:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Låttexten är ju ganska dekadent så vi får hoppas att p3, NRJ och andra radiostationer som ni ungdomar lyssnar på aldrig spelar det.
Genialisk text, han är totalintelligent och har genomskådat USA och kan sätta ord på det. Han skulle platsa direkt i SD eller M. Ingen smiley, jag röstar på SD.

Kanske bara jag här som inte fattat "fake woke", det betyder:

woke
Deluded or fake awareness.
Lebron acts woke about China, he just full of shiite.

fake woke
When you try to position yourself as woke to impress the people around you or when you actively go against facts and science to push your bullshit ideology
"Kunta kente hasta Amma lakem, my brotha! Vaccines kill people and give babies autism #staywoke"
"Shut up fake woke ass up."
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-02-12 kl. 10:52.
Citera
2021-02-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är du för en nattväktarstat och total avreglering av marknaden eller stödjer du viss reglering som vi har idag? För idag reglerar vi ju nästan allting. Man kan ju inte ens köpa alkohol förutom i vissa affärer som ägs av staten. Så om vi kan reglera till och med det kan vi såklart även reglera av vilka anledningar stora medieaktörer ska kan ta bort material. Frågan är i högsta grad politiskt levande. I Polen som skarpt förslag men faktiskt även i Sverige (Sverigedemokraterna har väckt frågan nyligen).

Du vill att vänstern får mer makt att reglera den fria marknaden så att dess aktörer kan kontrolleras mer!?

Vad tror du högern tycker om det?
Citera
2021-02-12, 10:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Så bräker diktaturens kreatur ikapp. När oligopolet och demokraturen slickar varandras stjärtar står Quackenbush där och tokrunkar, besatt av sin tro på sig själv som övermänniska.

Man har han fel i sak?
Citera
2021-02-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Ni som sitter och ondgör er över detta bör betänka att det vi ser är ökad äganderätt och stärkt yttrandefrihet. Vi ser alltså en förbättring snarare än diktatoriska angrepp på det privata. Visserligen är marxisterna inte så glada då produktionsmedlen inte står under arbetarnas kontroll och besluta inom företagen fattas av dess ledning snarare än genom arbetardemokrati. Vi befinner oss inte i Kina, vilket är bra.

Att tvinga Spotify att tillhandahålla rasistiskt skräp är att våldföra sig på äganderätten och även kräva det där som Jordan Peterson blev känd för att vara emot, compelled speech.

Argumentation som handlar om motstånd till nästan-monopol, oligopol och andra liknande företeelser är i grunden pro-marxistiska och att ni gått så långt till höger att ni hamnat i sällskap med vänsterfolk i er strävan att få säga hur mycket nu hatar andra människor får i alla fall mig att tänka på hästskomodellen som ni dissade för några år sedan. Kanske är det dags att plocka fram den igen.

Ja det verkar som om högerfolket kört i diket helt och inte inser att det här är resultatet av just det som vurmar allra mest för.

Man får tydligen bara driva företag upp till en viss nivå. När det blir Big pharma, Big tec och Big media lipar man plötsligt värre än värsta sossen. Och i vanlig ordning är det dessutom vänsterns fel

Vad är förresten "hästskomodellen"?
Citera
2021-02-12, 11:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du vill att vänstern får mer makt att reglera den fria marknaden så att dess aktörer kan kontrolleras mer!?

Jag vill inte spekulera i vad olika människor tycker om saker utan föredrar att framföra min egen åsikt så får andra framföra sina. Det är ju ändå ett diskussionsforum.
Citera
2021-02-12, 11:04
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
"SPOTIFY HAR TAGIT BORT EN LÅT!!!"

"Nej, det var artisten själv som tog bort den. Den kommer snart tillbaka."

"JAG SKITER I OM DET INTE ÄR SANT!! DET ÄR FÖR DJÄVLIGT IALLAFALL!!!"

Nämn en persons uttalande som du tycker passar bra in på din jämförelse. Jag måste missat det/den/dom.
Citera
2021-02-12, 11:08
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ja det verkar som om högerfolket kört i diket helt och inte inser att det här är resultatet av just det som vurmar allra mest för.

Man får tydligen bara driva företag upp till en viss nivå. När det blir Big pharma, Big tec och Big media lipar man plötsligt värre än värsta sossen. Och i vanlig ordning är det dessutom vänsterns fel

Hört talas om oligopol? Stakeholder capitalism?
Citera
2021-02-12, 11:11
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ett privat bolag väljer själva vad de vill ha på sina servrar. Inte helt otänkbart att man inte vill ha en massa rasistisk och konspiratorisk skit i utbudet.

Varför vill du inte svara på frågan som flertalet ställt dig? Vad är det rasistiskt i texten?
Citera
2021-02-12, 11:13
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
All denna vurm för "demokrati" som etablissemanget talar om är bara fernissa. Det betyder absolut ingenting.

Big tech-företagen har blivit ett monster som tjänar det vänsterliberala etablissemanget. Lite som KGB eller Stasi, nej jag överdriver inte.
Lol, det är vänstern som tjänar bich-tech inte tvärtom. Man ansluter sig till woke-kulturen och helt plötsligt överser vänstern med att man inte betalar skatt och utnyttjar billig arbetskraft utomlands såväl som import av människor från 3e världen.

Det är tom konsulter som intruerar big tech att göra dessa vänsterutspel.

Vem tror du är smartast och utnyttjar vem: Bill Gates eller Gudrun Schyman?
Citera
2021-02-12, 11:29
Medlem
Citat:

Dagens så kallade höger består inte enbart autistliberaler som tillber marknaden. Den traditionella högern är för vissa regleringar och gemensamma spelregler i samhället för att minska stora aktörers förmåga att styra diskursen. Även vad kommer till företagens makt att själv bestämma vad som får sägas och vilka som ska få komma till tals.

Förövrigt så står ju den så kallade liberala kulturmarxistiska högern vid samma sida som Marxisterna när man vill förbjuda tyrunnor och nationella organisationer, så det finns inte så mycket skillnad där.
Senast redigerad av Alertio 2021-02-12 kl. 11:32.
Citera
2021-02-12, 11:29
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Censur är alltså rätt väg att gå?
Vem bestämmer vart gränsen går?

Spotify är mer än ett vanligt bolag iom att de har så stor marknadsdel. Samma sak med ansiktsbok.

Jämför med om du planerar åka tåg i Sverige. Ska de som äger en viss sträcka kunna påstå att den med obehagliga åsikter inte ska få åka?

Personligen har jag varken lyssnat på Tom eller Yassin då Rap får mig att kräkas.
Men om jag ändå ska ha en åsikt om texterna så verkar Tom beskriva en bild av verkligheten och Yassin för en pratblogg om vilka brott han begått...

Exakt.

Spotify och övriga Big tech giganter har mer makt än många nationer. De har monopol över vad folk konsumerar idag och det finns ingen chans för konkurrenter och det kan vi tacka USAs regering för som skapat lagar som skyddar dessa privata bolag från ansvar.

Hur ska Tom MacDonald kunna växa som artist om Spotify, Amazon, ITunes och övriga inte spelar hans låtar? Som inte är särskilt kontroversiella egentligen eller åtminstone inte borde vara.

Järnridån har fallit över västvärlden och denna gång är det inte nationer som censurerar utan de rikaste i världen dvs oligarkerna.

Detta är elitens sätt att kontrollera informationsflödet och det är skrämmande.

Bara för att det är företag som utför censuren behöver det inte vara bättre än när nationalstater gör det. De kan ha samma vidriga agendor.

”Fascism should more properly be called corporatism, since it is the merger of state and corporate power”
Senast redigerad av Haddock93 2021-02-12 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in