2021-02-11, 22:23
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Efter tre dagars intensivt gnuggande får Laine återigen chansen att bevisa att han greppat Tortorellas spelfilosofi.

Gäller att ta den direkt. Som någon redan påpekat har Torts inte ligans största tålamod eller överseende med misstag.

Kommer att kasta mig över spelrapporten från den matchen i morgon bitti.
Citera
2021-02-11, 23:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Efter tre dagars intensivt gnuggande får Laine återigen chansen att bevisa att han greppat Tortorellas spelfilosofi.

Gäller att ta den direkt. Som någon redan påpekat har Torts inte ligans största tålamod eller överseende med misstag.

Kommer att kasta mig över spelrapporten från den matchen i morgon bitti.

Laines bänkning handlade tydligen om att Laine hade varit stor i truten mot assisterande tränaren i nåt skede.. fan va lättkränkt hela världen orkar vara då..
Citera
2021-02-12, 00:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Du brukar ha klart för dig, men nu skojar du va?

Mikko har en meritlista som väldigt få spelare kommer i närheten av.

Nu tar du i så du skiter på dig. Det finns rätt många som har större meriter än Mikko. Men helt klart en stor spelare, kanske Wilds största genom tiderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Koivu har sämre poängsnitt än t.ex. Erik Karlsson som är back. Han är inget speciellt ur ett globalt perspektiv. Även om han är stor i Finland. Vilket inte säger så mycket.

Och du tar i åt andra hållet. Mikko är en tvåvägsforward. Hade han spelat i ett bättre lag hade han nog haft chansen på en Selke.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag gillar att toronto går så bra. Det är verkligen på tiden att de yngre stjärnorna börjar ta över. Ett slutspel utan conor mcdavid, draistl, marner och auston matthews känns helt fel. De ska egentligen mötas i en episl final vid det här laget när de är 23-24 år.

Edmonton tror jag inte tar sig till något slutspel. Dom har riktigt magra resultat om man bortser från matcherna mot Ottawa. Jag tycker att det är fyra lag som står ut som solkart bäst i Kanada-divisionen. Toronto, Montreal, och sen Winnipeg och Calgary strax bakom. Jag trodde att det skulle vara jämnt men så här långt tycker jag inte att det är det.

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Sens

Paquette kanske blev lite depp av att gå från NHLs bästa lag till NHLs sämsta? :P

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Laines bänkning handlade tydligen om att Laine hade varit stor i truten mot assisterande tränaren i nåt skede.. fan va lättkränkt hela världen orkar vara då..

Laine är spelare, inte coach. Spelare som inte rättar in sig i ledet får veta sin plats när man har Tortorella som coach. Helt rätt.
Citera
2021-02-12, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Sens

Varför spelar Gally i fjärdekjedjan?
Vad har jag missat?

Snacka om fall.

Vilken draft 2012 var

draftade top 10
Yakupov
Ryan Murray
Galchenyuk
G.Reinhart (spwlar idag i Kina..)
Reilly
H.Lindholm
Dumba
D.Pouilot
J.Trouba
S.Koekkkoekk

Många som försökte sig på en sk reach och misslyckades.
Citera
2021-02-12, 06:33
Medlem
Kedoxs avatar
Gibson med tredje nollan för säsongen. Denna gång mot Vegas i en tight 1-0 vinst.

Killen bara måste ju bli nominerad till Vezina.
Citera
2021-02-12, 07:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Gibson med tredje nollan för säsongen. Denna gång mot Vegas i en tight 1-0 vinst.

Killen bara måste ju bli nominerad till Vezina.
Kul att det går bra för honom!
Jag har gillat honom väldigt mycket sedan jag såg honom vara grym i JVM 2010(?).
Jag tycker han överlag spelat bra många säsonger nu, hade inte haft något emot om han fick Vezina.
Citera
2021-02-12, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Snacka om fall.

Vilken draft 2012 var

draftade top 10
Yakupov
Ryan Murray
Galchenyuk
G.Reinhart (spwlar idag i Kina..)
Reilly
H.Lindholm
Dumba
D.Pouilot
J.Trouba
S.Koekkkoekk

Många som försökte sig på en sk reach och misslyckades.

Sågs som en svag draft redan då men visst har tom med åren blivit ännu sämre.
Citera
2021-02-12, 10:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och du tar i åt andra hållet. Mikko är en tvåvägsforward. Hade han spelat i ett bättre lag hade han nog haft chansen på en Selke.

Anledningen till att han blev tvåvägsforward var ju för att han inte hade någon egenskap som stack ut åt något håll. En medelmåtta för att prata klarspråk. Dom som vinner Selke är oftast väldigt bra offensivt kombinerat med en fin defensiv. Typ Bergeron, Kopitar, Datsyuk, Toews etc.
Citera
2021-02-12, 10:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Anledningen till att han blev tvåvägsforward var ju för att han inte hade någon egenskap som stack ut åt något håll. En medelmåtta för att prata klarspråk. Dom som vinner Selke är oftast väldigt bra offensivt kombinerat med en fin defensiv. Typ Bergeron, Kopitar, Datsyuk, Toews etc.

Nästan 0.7 ppg är inte mediokert.
Citera
2021-02-12, 11:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Nästan 0.7 ppg är inte mediokert.

Det är ca 0.2 mindre än dom jag nämnde. Ganska mycket i sammanhanget. Lät ju på vissa som att han var en future HoFer typ. Vilket han förmodligen är. I finsk hockey.
Citera
2021-02-12, 14:17
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Koivu är inget speciellt ur ett globalt perspektiv...

Citat:
...Lät ju på vissa som att han var en future HoFer typ....
Jag tar naturligtvis även med hans karriär utanför NHL när jag säger att han var nånting extra.
HoF har jag överhuvudtaget inte nämnt. Där är meriter utanför NHL inget att hänga i granen.

Från en finländare med Jackets-anknytning till en annan: Laine fick mest istid av samtliga anfallare i nattens match. Tortorella har ett intressant sätt att matcha honom in i laget.
Citera
2021-02-12, 14:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Nu tar du i så du skiter på dig. Det finns rätt många som har större meriter än Mikko. Men helt klart en stor spelare, kanske Wilds största genom tiderna.

Edmonton tror jag inte tar sig till något slutspel. Dom har riktigt magra resultat om man bortser från matcherna mot Ottawa. Jag tycker att det är fyra lag som står ut som solkart bäst i Kanada-divisionen. Toronto, Montreal, och sen Winnipeg och Calgary strax bakom. Jag trodde att det skulle vara jämnt men så här långt tycker jag inte att det är det.

Paquette kanske blev lite depp av att gå från NHLs bästa lag till NHLs sämsta? :P

Laine är spelare, inte coach. Spelare som inte rättar in sig i ledet får veta sin plats när man har Tortorella som coach. Helt rätt.
Nej jag syftar bara på att jag i alla fall har lust att se fixstjärnorna födda på andra halvan av 90 talet ta över. Edmonton som ett helt lag verkar dock aldrig få till det. Men säg toronto- colorado i en final. Mckinnon, makar och rantanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in