2021-02-11, 23:24
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Grejen är att du måste betala och sedan överklaga ...
Citera
2021-02-11, 23:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanStatyn
Ja shit jag hade inte pallat hålla på med det. Men men orkar man och tycker att ens tid är värt det så visst. Bättre att lägga skiten bakom sig.

Antagligen bäst.
Citera
2021-02-11, 23:44
Avslutad
Citat:
Det beror på om det är kommunen eller ett privat företag som lappat. Är det ett privat företag ska man INTE betala först.
Citera
2021-02-11, 23:54
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det beror på om det är kommunen eller ett privat företag som lappat. Är det ett privat företag ska man INTE betala först.
Precis du ser , orka hålla på med skiten. Jag parkerade på liknande sätt och fick en sk "böter". Jag betalade direkt på plats alltså bara för att få skiten ur världen.

Och nej jag är inte stenrik men man kunde gå vidare bara utan ilska eller någon typ av ångest eller hat. Man var lite surig och sne ett par timmar men sen så släppte det ....^^
Citera
2021-02-11, 23:57
Avslutad
Citat:
Precis du ser , orka hålla på med skiten. Jag parkerade på liknande sätt och fick en sk "böter". Jag betalade direkt på plats alltså bara för att få skiten ur världen.

Och nej jag är inte stenrik men man kunde gå vidare bara utan ilska eller någon typ av ångest eller hat. Man var lite surig och sne ett par timmar men sen så släppte det ....^^
Man måste ju faktiskt inte lägga ner jättemycket energi på det om man inte vill. Skicka in överklagan, och sedan är det klart. Tar väl inte mer än fem minuters arbete.

Om jag hade varit säker på min sak hade jag inte tvekat en sekund.
Citera
2021-02-12, 00:03
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Man måste ju faktiskt inte lägga ner jättemycket energi på det om man inte vill. Skicka in överklagan, och sedan är det klart. Tar väl inte mer än fem minuters arbete.

Om jag hade varit säker på min sak hade jag inte tvekat en sekund.
Jag är rätt säker på att det räknas som någon typ av korsning helt ärligt tror jag inte ts kommer tjäna på att överklaga. Det tar en massa energi man ska ringa skriva fundera hittan o dattan. Inte värt mödan helt enkelt i detta fall.
Citera
2021-02-12, 00:13
Avslutad
Citat:
Jag är rätt säker på att det räknas som någon typ av korsning helt ärligt tror jag inte ts kommer tjäna på att överklaga. Det tar en massa energi man ska ringa skriva fundera hittan o dattan. Inte värt mödan helt enkelt i detta fall.
Nej, om det räknas som en korsning så har ju TS inget att vinna på det. Men om det hade varit en vanlig utfart hade hen haft allt att vinna. Hur mycket energi krävs det för att plita ner texten "Jag fick en p-bot som verkar fel. Som ni ser på bilden är det en utfart och ingen korsning."

Det tog mig tio sekunder att skriva. Ser inte problemet. Alltså, om du får jättemycket ångest av sådana saker så kan jag förstå dig, men det gäller inte alla, och det är till stor del en inställningsfråga.
Citera
2021-02-12, 00:44
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Fan vet jag han kanske vill överklaga osv.... eller kanske bara betala och gå vidare. Varför är då denna skylt där

Gågata är definierat i Förordning om Vägtrafikdefinitioner så här: ”En väg eller en vägsträcka som enligt en lokal trafikföreskrift ska vara gågata och som är utmärkt med vägmärke för gågata”.

Gågata skyltas med vägmärke E7. Slutmärke E8 när gågata upphör.

Får man då föra fordon på gågata? Ja, cyklar samt motordrivna fordon för vissa transporter. För fordon som förs på gågata gäller:

Inte högre hastighet än ”gångfart” (c:a 7 km/h)Förbud att parkeraVäjningsplikt mot gående* *
* * * * * * * * **
https://paragrafhjalpen.se/gangbana-och-gagata/

Sa ju det vissa transporter får köra där vilket betyder att det är en korsning och ts måste betala sin "böter". Nu tycker jag vi sätter punkt här.
Citera
2021-02-12, 00:48
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Nej, om det räknas som en korsning så har ju TS inget att vinna på det. Men om det hade varit en vanlig utfart hade hen haft allt att vinna. Hur mycket energi krävs det för att plita ner texten "Jag fick en p-bot som verkar fel. Som ni ser på bilden är det en utfart och ingen korsning."

Det tog mig tio sekunder att skriva. Ser inte problemet. Alltså, om du får jättemycket ångest av sådana saker så kan jag förstå dig, men det gäller inte alla, och det är till stor del en inställningsfråga.
Du har fel tyvärr , jag hade rätt från början i tråden här. Varför hade jag rätt? För jag har betalat böter för samma skit. Nu är vi väl överens om att "bötern" är utfärdad korrekt och tackar för oss
Citera
2021-02-12, 01:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Om du syftar på kontrollavgift så är det helt fel, här ska man bestrida först och betala först efter juridisk prövning.
Citera
2021-02-12, 01:10
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om du syftar på kontrollavgift så är det helt fel, här ska man bestrida först och betala först efter juridisk prövning.
Han måste betala hur som helst och han kommer vara tvungen att betala "kontrollavgift" whatever.
Citera
2021-02-12, 01:57
Medlem
Det där är en gågata och det är därmed en utfart och inte en korsning.
Vid en utfart gäller inte 10meters regeln som vid en korsning, dock kan det finnas lokala parkeringsföreskrifter samt att man heller inte får parkera så att det försvårar att åka in/ut från utfarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in