Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
Yttrandefriheten är lika öppen som i Nordkorea
Det är den väl inte? Staten har ju inte bestraffat henne, hennes yttrandefrihet är orörd vad jag vet. Däremot har det privata företag hon är anställd på valt att inte fortsätta samarbetet med henne, vilket de har all rätt till. Annars vore det ju som Nordkorea, där staten som äger företagen hade sett till så att hon inte avskedas
Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Har man högeråsikter som skådespelare i Hollywood kommer man inte långt. Antingen håller man tyst om det eller så åker man ut. Tidigare exempel: Mel Gibson, Tim Allen.
Det positiva är att Hollywood håller på att kål på sig själv. Det kommer inte mycket nyskapande, rena hafsproduktioner och de blöder pengar.
Dock viktigt att göra skillnad på Gibson och b-skådisar som Allen här. Gibsons antisemitism var enda orsaken till att han blev irrelevant i Hollywood, men för många andra som är höger i Hollywood så är det ju brist på talang/intresse. Allen är tex bara republikan, han är absolut inte "problematiskt" höger - med vilket jag menar att han inte har uttryckt sig specifikt om frågor som är viktiga för liberaler, tex om samkönade äktenskap som canclat honom. Han är bara talanglös och folk vill inte arbeta med honom.
Men detta har också öppnat upp för en grift för högerns underhållare: de som saknar talang kan alltid bli en del av högern på olika sätt. Crowder var en misslyckad komiker, Straka misslyckad skådis för att ta några exempel. Så det är inte som om dörren stängs helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är ju utmärkt formulerat, antyder viss intelligens och historisk kunskap, och mycket mod eftersom man aldrig aldrig får nämna judar eller Hitler. Cred till henne. Att hennes judiska chef sparkade henne är fegt, men grupptrycket är naturligtvis enormt inom media i USA.
Det antyder absolut ingen intelligens, det är någon som har berättat det för henne och hon upprepar det. Det är helt uppenbart eftersom hennes slutkläm är "How is that any different from hating someone for their political views." Att säga "att du hatar mig för att jag väljer att rösta på parti X är samma sak som att du hatar någon för att denne är född jude" är idioti eftersom hon kan välja vilket parti hon vill rösta på medan juden inte kan välja att födas till något annat.