2021-02-11, 17:11
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Vilka tre är före Charlotte menar du?
Linn, Ebba och Frida har bättre resultat i WC i år
Citera
2021-02-11, 17:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hon är 4:a i distans i Sverige med sin 7:e plats i WC i år.
Ingen annan har bättre resultat

Fast det var ditt argument om ledaregenskaper jag bemötte och resultataspekten känns ganska ointressant med tanke på att det starkt går att ifrågasätta om hon ens är i skick att tävla.
Citera
2021-02-11, 17:13
Bannlyst
Citat:
Linn, Ebba och Frida har bättre resultat i WC i år

Ok... Så inte folk tror du menar någon annan än Queeny 😎😎😎😎😎
Citera
2021-02-11, 17:19
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det var ditt argument om ledaregenskaper jag bemötte och resultataspekten känns ganska ointressant med tanke på att det starkt går att ifrågasätta om hon ens är i skick att tävla.
Medicinska teamet och ledningen har väl bedömt att hon är i fas för att vara i skick att åka i VM
På,samma sätt med Frida och Linn som också har hållit på och håller på med rehab.
Citera
2021-02-11, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Såg att Dyvik är ute och gnäller igen. Hon påstår att hon presterat bättre än Kalla och borde blivit uttagen i stället. Nu tas laget ut utifrån vad man förväntas prestera under VM. Kalla har visat många ggr att hon lyckas prestera som bäst när det gäller på stora mästerskap och har en given plats i den svenska truppen om hon och hennes tränare bedömer att inga medicinska problem stoppar henne.

DESSUTOM, vet vi säkert att Dyvik sagt allt detta ordagrant?

Kan det inte vara så att media ställt ledande frågor till Anna och fått ihop en bra säljande story?
Citera
2021-02-11, 17:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Medicinska teamet och ledningen har väl bedömt att hon är i fas för att vara i skick att åka i VM
På,samma sätt med Frida och Linn som också har hållit på och håller på med rehab.

Utifrån tillgänglig information via medierna är det fullständigt klart att de absolut inte är säkra på att hon är i skick att tävla och att de tagit ut henne för att »mästerskapsrutin är viktig för oss med de unga tjejerna vi har med«.
Citera
2021-02-11, 17:34
Medlem
Jeg skjønner egentlig ikke at det er et spesielt kontroversielt uttak av Kalla. Hun er jo helt åpenbart kvalifisert for skiathlon gjennom det hun leverte i Lahti.
Citera
2021-02-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Jeg skjønner egentlig ikke at det er et spesielt kontroversielt uttak av Kalla. Hun er jo helt åpenbart kvalifisert for skiathlon gjennom det hun leverte i Lahti.

Ja, det enda kontroversiella var väl att Byström motiverade det med att hon hade erfarenhet. Men annars just så, Charlotte är uppenbart bättre kvalificerad. Dessutom har Dyvik alltid haft för många svenska damer före sig i resultatlistan för att det ska gå att motivera att ta ut henne istället för någon annan.

Själv hade jag skippat Karl-Johan Westberg, men jag antar att det säkert finns någon rimlighet i.o.m hans lopp i Falun
Citera
2021-02-11, 17:41
Medlem
Dyvik får det att låta som att det är hon eller Kalla som är frågan, men så är inte fallet. Dyvik måste vara efter både Dahlqvist, Svahn och Sundling på skiathlon, 10 km och tremil? Att hon inte får en plats i truppen som åker ned är rimligt, hon kommer inte få åka något.
Citera
2021-02-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Dyvik får det att låta som att det är hon eller Kalla som är frågan, men så är inte fallet. Dyvik måste vara efter både Dahlqvist, Svahn och Sundling på skiathlon, 10 km och tremil? Att hon inte får en plats i truppen som åker ned är rimligt, hon kommer inte få åka något.
Nettopp. Kalla har ingen ting med Dyvik å gjøre i det hele tatt. De konkurrerer ikke om de samme plassene. Kalla er 100 % kvalifisert, og hvis Dyvik skulle kvalifisert seg måtte det i så fall vært på bekostning av Hagstrøm. Det tilfellet kan man jo faktisk diskutere, men å blande inn Kalla er egentlig litt ufint av Dyvik når hun heller ikke har fakta på sin side.
Citera
2021-02-11, 17:47
Medlem
Anna Dyvik, jag älskar dig. MEN, Kalla går före. Vilket distanslopp hade du tänkt köra?

Du menar nog att både du och Johanna skulle få köra sprinten. Och att man kunde låta fler få åka. Kan man skicka nio killar så. Sportfånar som jag vill nu se gangsterprestationer resten av våren. Du kan bli kult nu. Sabba inte det.

Sen hade du ju redan lämnat in tidigare...
Senast redigerad av ccnut 2021-02-11 kl. 17:53.
Citera
2021-02-11, 17:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Anna Dyvik, jag älskar dig. MEN, Kalla går före.

Ett alternativ hade ju varit att inte ta ut någon av dem och att de tar ut Kalla är ju alldeles uppebart inte motiverat med åkmässiga kvalitetsargument. De yrar på om att vara ett stöd för andra åkare. Är det så uttagningar ska motiveras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in