2021-01-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Lite sent, men då båda kan öka risken för kramper är just denna kombo ingen hit, annars är opioider och Lyrica finfint tillsammans, liksom Lyrica och i princip alla andra droger

För övrigt funkar Lyrica som så att då man börjar med dem får man ofta ett mycket trevligt rus. Detta är inget som ska hålla i sig, och man ska inte gå upp i dos för att hålla sig på den toppen. Det är först när toppen lagt sig man kan utvärdera den egentliga medicinska nyttan. Hade läkare informerat om detta hade många nog inte börjar dra iväg så hemskt i dos så fort.

Mot svår och långvarig ångest är de mycket bra. De lägger inte locket på i lika stor utsträckning som Benzo, och gör en inte fullt till mycket till zombie. Plus att man blir aningen mer social, vilket kan vara trevligt.
okejokej, ja sket faktiskt i å testa om de boostade. Tror inte de boostar något. Möjligtvis euroforin men inte något annat.
Citera
2021-01-27, 02:12
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
okejokej, ja sket faktiskt i å testa om de boostade. Tror inte de boostar något. Möjligtvis euroforin men inte något annat.

Kan berätta för dig att både benzo och opi boostar utav helvete! Boostar såklart också smärtstillande. Testa ta Sub och Lyrica någon gång tillsammans (Sub i låg dos är rätt ofarligt då det är en antagonist) men blanda inte med Tramadol eller Heroin eller något sådant.

Tramadol och Lyrica kan leda till Grand mal krampanfall vilket kan vara livshotande.
Citera
2021-01-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Kan berätta för dig att både benzo och opi boostar utav helvete! Boostar såklart också smärtstillande. Testa ta Sub och Lyrica någon gång tillsammans (Sub i låg dos är rätt ofarligt då det är en antagonist) men blanda inte med Tramadol eller Heroin eller något sådant.

Tramadol och Lyrica kan leda till Grand mal krampanfall vilket kan vara livshotande.
ja man ska ha respekt för det där med kramper. Men hur mkt tram ska man ta för det ska boosta då? Låt oss säga jag behöver runt 600mg för det ska kännas något, blir inte kramprisken rätt hög då om ja slänger in 300mg lyrica på det med? :P Kanske inte behöver så mkt tramadol om nu lyrican boostar så mkt?
Citera
2021-01-27, 18:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
ja man ska ha respekt för det där med kramper. Men hur mkt tram ska man ta för det ska boosta då? Låt oss säga jag behöver runt 600mg för det ska kännas något, blir inte kramprisken rätt hög då om ja slänger in 300mg lyrica på det med? :P Kanske inte behöver så mkt tramadol om nu lyrican boostar så mkt?

Du ska INTE BLANDA Lyrica och Tramadol! Jag menade andra opiater/opioider typ Lågdos Sub (enda opioiden jag blandat med och kommer blanda med. Tramadol och Lyrica ger risk för Grandmal anfall vilket du kan dö av, alltså inget vanligt Tram ep-anfall om du även blandar in Pregabalin.

Hoppas inte du redan blandat det där nu utan att du hinner läsa detta innan du gör något så dumt.
Citera
2021-01-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Du ska INTE BLANDA Lyrica och Tramadol! Jag menade andra opiater/opioider typ Lågdos Sub (enda opioiden jag blandat med och kommer blanda med. Tramadol och Lyrica ger risk för Grandmal anfall vilket du kan dö av, alltså inget vanligt Tram ep-anfall om du även blandar in Pregabalin.

Hoppas inte du redan blandat det där nu utan att du hinner läsa detta innan du gör något så dumt.
okejokej, tack för inlägget. Ingen skada skedd bror har inte testat. Har faktiskt inga lyrica kvar och lär dröja innan jag införskaffar nya. Men tack för infon. Lustigt det inte har kommit fram att de var en så farlig kombo när jag googlat. Borde ju komma högst upp kan jag tycka. Eller så har ja varit trög när jag sökt :P Men tack för hjälpen.
Citera
2021-02-03, 18:51
Medlem
Litteraturs avatar
Ska försöka sluta med Lyrican. AT:n är för jobbig och priserna är så hutlösa, känns inte värt.
Har provat det mesta i drogväg och Lyrica är tyvärr det enda som lyckas göra mig utåtgående (tar alltid 300mg innan intervjuer, viktiga möten, presentationer, osv).

Tram funkar inte, tjack ger mig energi men gör mig ännu mer introvert och kokain likaså - sjukt nog! Röka ger mig ångest.
Benso (ikto/alpra) är väl det som funkar näst bäst, men de ger ingen vidare motivation.

Tror att min inåtvändhet mycket bottnar i ångest, spekulerar därför om kanske benso och tjack kan vara en bra ersättare för lyrica?

Någon som har hittat en duglig ersättare för lyrica? Det är så jävla bra alltså, livet går fan på autopilot med lyrica.
Citera
2021-02-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Ska försöka sluta med Lyrican. AT:n är för jobbig och priserna är så hutlösa, känns inte värt.
Har provat det mesta i drogväg och Lyrica är tyvärr det enda som lyckas göra mig utåtgående (tar alltid 300mg innan intervjuer, viktiga möten, presentationer, osv).

Tram funkar inte, tjack ger mig energi men gör mig ännu mer introvert och kokain likaså - sjukt nog! Röka ger mig ångest.
Benso (ikto/alpra) är väl det som funkar näst bäst, men de ger ingen vidare motivation.

Tror att min inåtvändhet mycket bottnar i ångest, spekulerar därför om kanske benso och tjack kan vara en bra ersättare för lyrica?

Någon som har hittat en duglig ersättare för lyrica? Det är så jävla bra alltså, livet går fan på autopilot med lyrica.

Tjo, är lite i samma sits som du, går inte på det dagligen men har ett stasch hemma för just typ intervjuer, familjemiddagar, tillfällen man måste helt enkelt vara på sitt bästa humör och han sin trevliga mask på.

Har blandmisbrukat i många år, allt förutom heroin och nej ingenting tyvärr kan ersätta lyricas effekt enligt mig, finns ingen drog eller medicin som gör mig lika skarp, trevlig och att alltid komma på bra svar på tal osv, du vet vad jag menar.

Men har du nu motivation att sluta är simpelt nog enda lösningen att bli helt clean, må skit ett tag och ha generaliserad ångest samt mer ångest och nervositet inför möten och andra tillfällen då du är van att ta en 300 lyrr.
Sedan efter några månader då du varit helt clean förutom kanske sprit och tobak (kan vara kortare eller längre) det är ju individuelt.

Då tror jag du kommer hitta tillbaka till dig själv, människa du faktiskt är utan droger, tror jag, hur man lär sig att bara ta sig igenom den där intervjun nykter och klunka 2 kaffekoppar innan istället.
Jag menar om alla andra Svenssons klarar av att leva cleant och inte käka ett lyckopiller inför varje jobbig situation så borde det bara vara logiskt att du också är fullt kapabel att kunna leva likadant

Vet inte hur jobbig just AT är men för mig är första 2 veckorna jobbigast, sedan lite lättare och lite lättare ju mer tiden går och man får lära om sig att leva nyktert utan sin "räddare i nöden piller".

Byt ut det mot sprit eller träning i början om det blir outhärdligt, släng eller be någon polare hålla dina sista lyrr så du inte kan falla tillbaka bara för du har en jättejobbig dag och "fuck it jag tar en endå" attityden kommer smygandes

Ja... har inte mycket mer att säga, jag vill också leva cleant förutom bärs, whiskey och snus.

Finns ett ordspråk som går typ " man kommer aldrig vara fullt förbered och redo, men man vet när man är tillräckligt redo".

Lycka till. Och slirar du tillbaka efter ett tag klandra dig inte för hårt och ge upp, det är en naturlig del av att sluta med någonting som man lärt sin hjärna att det är en normal del av ens liv och vardag. Känns cold turkey för extremt kan du ju kanske testa gå på ett evenemang då du vanligtvis skulle tagit en och då tar du ingen. För att se hur det känns, och nästa gång och nästa tror jag det blir lättare.

Mvh
Citera
2021-02-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur

Förstår dig till 110%
Hade även Lyrica förut och tillslut efter ett tag tappar den effekt då den är kraftigt tolerans ökande.
Jag fick byta till Gabapentin som är Lyrican föregångare. Stort sett samma preparat bara det att Gabapentin är svagare, inte lika rusgivande, men framförallt inte toleransökande på samma sätt. Det är en bra stämningsstabiliserande för mig, det kanske kan vara något?
Den är inte narkotikaklassad heller så är nog inte så svår att få utskriven.

Mvh
Citera
2021-02-06, 20:00
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har intagit 5100mg Ly för nån timme sedan och känner en hel del just nu. Ett väldigt avslappnande, ångestdämpande och euforiskt rus.

Hur länge brukar ruset sitta i för er ungefär?

Jag har väldigt hög tolerans på Pregabalin så det är därför jag behöver så höga doser.

Och slutligen finns det något som ni brukar använda för att boosta Lyrican?

/Mvh
Citera
2021-02-08, 11:26
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Tänkte testa Lyrica för första gången. Har intagit 10g Kratom tidigare under dagen och har runt 10st 75mg Lyrica kapslar. Hur många mg bör man ta för att uppnå en mild men skön effekt? Är f.ö extremt novis när det kommer till läkemedel. Är det förresten säkert att blanda Lyrica med Kratom?

Sent svar men någon annan kanske har användning för det.

Hursomhelst, det är alltid farligt att kombinera olika droger som har en depressiv verkan på centrala nervsystemet eftersom det kan leda till att man tuppar av och i värsta fall slutar andas och dör. Common knowledge. Men kratom+lyrica kan nog vara en dålig kombo av en ytterligare anledning.

Tar man för mycket kratom kan man bli alldeles darrig i hela kroppen och liksom spänd i musklerna. Tar man för mycket lyrica kan man få spasmer och kramper. Det är två bieffekter som skulle kunna samverka negativt. Har inte koll på hur kratom funkar, men det påverkar ju serotonin och noradrenalin nivåerna. Tippar på att det inte är en jättebra kombo och att man bör hålla sig till lägre doser än vad man normalt skulle göra. Mycket möjligt att dom kan samverka och orsaka kramp på liknande sätt som tram+lyrica.
Citera
2021-02-08, 17:23
Medlem
EastCoastWays avatar
Äntligen lyckats att gå ner i Lyrica från 300mg till 150mg

Enorm skillnad.
Vikten kanske inte så mycket men skönt att slippa flummet och dom obehagliga känslorna av att inte kunna röra tungan på vissa sätt och grimasera.
Dreglande/saliverade enormt på 300mg Lyrica också
Citera
2021-02-11, 15:41
Medlem
Se hit!

Kommer jag bli för yr och dåsig om jag tar en 300mg kapsel för första gången?

Röker förövrigt dagligen sedan flera år tillbaka & tagit tramadol i höga doser i ca mer än 2 år nu.

Ifall ni anser att 300mg är för lite, kan jag blanda det med hasch & tram isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in