Då var det dags för mitt första aktie-relaterade inlägg på flashback. Först och främst vill jag tacka Stockcock för Aemetis och Gevo Inc.
Jag vill tipsa om High Tide Inc (HITI), ett företag som sysslar med att producera, distribuera och sälja cannabis-relaterade produkter.
Lite om företaget:
- Störst i Kanada i termer av omsättning och har även en hand i den amerikanska marknaden (23
% av omsättningen). Bådar gott med tanke på demokraternas intåg i riksdagen.
- Började gå i vinst i samband med Q3 2020, med en nettoinkomst på 3.36 miljoner CAD, med en ökning på 180% från kvartalet innan.
- Köpte nyss in sig i Meta Growth Corp, vilket innebär en stor ökning i antal butiker, från 37 till 67.
- Siktar på att utöka antalet butiker från 67 till 115 innan slutet av 2021.
- Har en bra förståelse för cannabis-kulturen och har landat samarbeten med kända figurer, exempelvis Snoop dogg, Trailer park boys, Kevin Smith och Guns N’ Roses.
- P/S ratio på 0.82 — en indikator på att aktien är undervärderad.
- Först i branschen att söka sig till NASDAQ, med goda möjligheter att bli listade.
- Enligt CEO Raj Grover kommer företaget fokusera på den amerikanska marknaden när expansionen i Kanada är färdig.
- CEO Raj Grover äger ca 23 % av aktierna med bindningstid enligt AMA på reddit.
För er som tidigare tittat på cannabis-aktier har ni kanske märkt att det är en marknad som inte går särskilt bra, åtminstone inte på börsen. Anledningen till detta är att marknaden för cannabis har betydligt större utbud än efterfrågan. Men High Tide Inc säljer inte cannabis, de säljer cannabis-relaterade produkter, där ration mellan utbud och efterfrågan är en helt annan.
Precis som Stockcock tror jag att demokraternas vinst i valet kommer bana vägen för gröna aktier. Förvisso en annan typ av grön men men...
Det blir en fin raketresa det här. Passa på att köpa
biljetter för 0.5 CAD styck...
Katalysatorer i närtid:
1. NASDAQ.
2. Bokslut 1:a mars.
3. Uppköp av kända konkurrenter, utökning av butiker.
4. Demokraternas intåg i USA samtidigt som High Tide går in på den amerikanska marknaden. Kommer dominera E-handeln.
Undervärderad eftersom:
1. Gör redan vinst.
2. Växte 200%+ två år i rad.
3. Börsvärde 160 milj. CAD.
4. Kolla på företag i samme bransch: VFF, OGI, GWCG. Går betydligt högre. Potentiell uppgång på 400-1200 %.
5. Om NASDAQ finns chansen att det strömmar in köp från Robinhood.
Jag är ingen finansiell rådgivare och föreslår därför att ni gör er egen DD. Länkar källor nedan.