2021-02-10, 16:21
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surena
Som input har jag testat detta, främst genom att ta rygg på pennystocks som pumpas, jag hoppar dock av tidigt och nöjer mig med max 40-50% (senast SNDL). I dagens börsklimat funkar detta fan nästan bättre än att investera i långsiktiga bolag med fina nyckeltal . Sprider man dessutom ut risken genom att hoppa in i flera pumpaktier brukar nedsidan vara begränsad om man ser till att ha koll och hoppa ut i tid. Det enda är väl att det mentalt inte är värt det.
Ja, jag deltar just nu i ett antal potentiella pumpar med småpengar på tramskontot för att se hur det utvecklas.
Citera
2021-02-10, 16:23
Medlem
Stocken, finns det inga fina rekar du kan bjuda på idag?
Citera
2021-02-10, 16:31
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkepopeye
Stocken, finns det inga fina rekar du kan bjuda på idag?

Beror på investeringshorisont. En semi-lång investering i Expres2Ion Biotech Holding kan vara vettigt. Man borde dra igång Fas 1 snart för sitt mycket lovande Covid-19 vaccin, som även bör ha god effekt för mutationer.

https://expres2ionbio.com/pipeline/

Har en egen tråd här på aktieforumet som jag har skrivit en del i.

PS: Klättrat på rätt duktigt senaste tiden, så leta ett mindre dyk för bra entry (om detta nu kommer). Möjligen ses vinsthemtagning imorgon.
Senast redigerad av stockcock 2021-02-10 kl. 16:35.
Citera
2021-02-10, 16:44
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Självklart! Tror det är viktigt att sålla mellan "pumpar" också, viktigt att göra sin DD. Många seriösa långliggare pumpas ju av naturliga orsaker, andra mindre bolag enbart för att man vill pressa upp kursen och dra ut snorren.

Är det ett seriöst bolag med fin potential inom het sektor så gör man sig nog en otjänst genom att sålla bort detta p.g.a. hype, pump, FOMO...
Jo, så är det ju. Även seriösa bolag pumpas ju ibland. Och även bolag med fundamenta får en kultkänsla när man tittar på stocktwits och liknande.

Här gjorde jag ju en pissig entry i AREC, men jag tror det blir bra ändå. Jaha, verkar vara ett allmänt dyk.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-10 kl. 16:56.
Citera
2021-02-10, 17:06
Medlem
Varför rasade börsen 16.00?
Citera
2021-02-10, 17:12
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Varför rasade börsen 16.00?

Haha, undrar detsamma. Var iväg en snabbis och kom tillbaka till ett blodbad.

Gissar på att alla körde massiv vinsthemtagning för att stoppa in i ZOOMABILITY.
Citera
2021-02-10, 17:22
Medlem
Surenas avatar
Citat:
Gissar på att alla körde massiv vinsthemtagning för att stoppa in i ZOOMABILITY.

HAHAHA
Citera
2021-02-10, 17:33
Medlem
Stockcock måste tacka dig för gevo och zomedica tipset som du gav för någon månad sen 😊
Vågade gå in med en del och är riktigt glad idag!
Citera
2021-02-10, 17:42
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Haha, undrar detsamma. Var iväg en snabbis och kom tillbaka till ett blodbad.

Asså först Zomedica och nu Zoomability. Är du en pump-zoomer nu din spelevink

Nejdå, for the record var det faktiskt skenderberg som rekade Zomedica. Han sitter väl och räknar pengar.
Den kan dock vara pumpad av fanatiska husdjursälskare. Missförstå mig rätt, jag älskar mina kissar.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-10 kl. 17:44.
Citera
2021-02-10, 18:44
Medlem
Tycker inte man ska sluta rekommendera GEVO, presterar fint även på en röd marknad.

Zomedica blir intressant hur långt den går, tog ut en vinst och stoppade in det i lite mer stabilt men än fortsätter racet.
Citera
2021-02-10, 18:51
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarazara
Stockcock måste tacka dig för gevo och zomedica tipset som du gav för någon månad sen 😊
Vågade gå in med en del och är riktigt glad idag!

Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Tycker inte man ska sluta rekommendera GEVO, presterar fint även på en röd marknad.

Zomedica blir intressant hur långt den går, tog ut en vinst och stoppade in det i lite mer stabilt men än fortsätter racet.

Varsågod, kan dock inte ta åt mig äran för Zomedica - you got the wrong guy.

GEVO bör ses som en värdig långliggare i portföljen. Den har stor potential kvar att klättra. Tyvärr har kursen konsoliderat och blankas hårt emellanåt. Kidsen verkar sälja ut sig lite väl fort. Men vi lär få in mer och mer stabila storägare som går lång.
Senast redigerad av stockcock 2021-02-10 kl. 18:53.
Citera
2021-02-10, 19:18
Medlem
Citat:
GEVO bör ses som en värdig långliggare i portföljen. Den har stor potential kvar att klättra. Tyvärr har kursen konsoliderat och blankas hårt emellanåt. Kidsen verkar sälja ut sig lite väl fort. Men vi lär få in mer och mer stabila storägare som går lång.
Gick in på 5,93 så fått en dubbel upp hittills! Steg över 14 idag, det har jag väntat på sen 25/1 då momentumet avtog.

Misstänker att det inte kommer hända så mycket förrän pandemin börjar avta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in