2021-02-09, 22:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Som jag misstänkte... "I call a bluff" uträkningen för påståendet till 1.1 M förlorade levnadsår vågade inte se dagsljus.... undrar varför.

Ett tips... Tona ner lite... vacinivrarnas desperation börjar bli alldeles för tydlig nu.

Antal döda och inlagda på IVA sjunker kraftigt.. glädjande! ... och allt detta utan att ni kan tillgodoräkna er effekterna av vaccineringen på några procent.

Du verkar ju inte ens har lyckat hitta eller förstå statistiken eller det jag skrivit eller så har jag varit otydlig.
Det är 180 000 förlorade levnadsår pga. covid-19.
Med hjälp av Socialstyrelsans statistik om dödsorsaker kan man uppskatta att covid-19 kommer att vara den tredje största orsaken (efter tumörer och cirkulationsorganens sjukdomar) till förlorade levnadsår omräknat till ett helår, april 2020 tom mars 2021.
Män kommer att ha förlorat cirka 100 000 levnadsår pga. covid-19.
Kvinnor kommer att ha förlorat cirka 80 000 levnadsår 2020 pga. covid-19.
(Det borde inte stått 2020 i raden ovan, men det har i sak ingen stor betydelse.)
Länk till mitt inlägg
Senast redigerad av Surtruten 2021-02-09 kl. 22:19.
Citera
2021-02-09, 22:23
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Du verkar ju inte ens har lyckat hitta eller förstå statistiken eller det jag skrivit eller så har jag varit otydlig.
Det är 180 000 förlorade levnadsår pga. covid-19.
Med hjälp av Socialstyrelsans statistik om dödsorsaker kan man uppskatta att covid-19 kommer att vara den tredje största orsaken (efter tumörer och cirkulationsorganens sjukdomar) till förlorade levnadsår omräknat till ett helår, april 2020 tom mars 2021.
Män kommer att ha förlorat cirka 100 000 levnadsår pga. covid-19.
(Det borde inte stått 2020 i raden ovan, men det har i sak ingen stor betydelse.)
Länk till mitt inläg

Då du uppenbarligen inte drar dig för att hel ogenerat klippa i ditt inlägg kommer här nu den delen som du valde att inte visa... fetad!

"Män kommer att ha förlorat cirka 100 000 levnadsår pga. covid-19.

Totalt förlorade levnadsår pga. covid-19 kommer att svara för 16 % av alla förlorade levnadsår april 2020 tom. mars 2021.
(Uppskattat totalt antal förlorade levnadsår är 1 100 000.)

Detta är mina uppskattningar utifrån idag tillgänglig dödsorsaksstatistik
."

... du stärker ditt varumärke för vart inlägg
Citera
2021-02-09, 22:25
Medlem
What-The-Fucks avatar
- Hur kan det komma sig att ett land i Sydostasien. - Vietnam endast hittills har 35 döda av en befolkning på 98 miljoner.

- En viss fel/derapportering kan jag acceptera!

Men Vietnams sjukvård är trots allt milsvid bättre än många andra länder.

Frågor:

1. Beror Det på den demografiska sammansättningen?
2. Beror det på klimatet?
3. Beror det på att immunförsvaret är annorlunda hos ostasiaterna?

Svar:

1. Nej. Min bror är ihop med med pharmacept från Vietnam. - Generationsboende är vanliga. Son, mor, mormor och gammalmormor i samma hus.

2. Nej. För då skulle inte Brasilien var så hårt drabbat. Tropiska länder båda.

3. Ja.

- Min flickvän är för övrigt överläkare inom klinisk mikrobiolog i Ungern. Som har beställt Sputnik V.

Frågor? Kommentarer?

Mvh

KJ
Citera
2021-02-09, 22:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag tror inte ett ögonblick på att 85% vill vaccinera sig dock. Jag känner typ 5 stycken som överväger att vaccinera sig EN gång.

Hur många gånger tror du att folk tänker vaccinera sig? Det finns sannolikt väldigt många vaccinresistenta mutationer redan nu. Om några månader så har vi ännu fler.

Som sagt, ta fram effektiva mediciner istället för att hålla på och krångla med vaccin.
Det funkar inte att undersöka vaccinationsviljan i den bubbla man själv lever.

För att minska risken för att flera mutationer utvecklas och blir livskraftiga bör smittan slås ned så snart som möjligt. Då är vaccin en bra metod.

Om det går att få fram ett läkemedel är ju det också bra. Det ena hindrar inte det andra.
Det finns ju många bolag som misslyckats med vaccin, de kanske kommer med någon bra medecin snart istället.
Citera
2021-02-09, 22:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Då du uppenbarligen inte drar dig för att hel ogenerat klippa i ditt inlägg kommer här nu den delen som du valde att inte visa... fetad!

"Män kommer att ha förlorat cirka 100 000 levnadsår pga. covid-19.

Totalt förlorade levnadsår pga. covid-19 kommer att svara för 16 % av alla förlorade levnadsår april 2020 tom. mars 2021.
(Uppskattat totalt antal förlorade levnadsår är 1 100 000.)

Detta är mina uppskattningar utifrån idag tillgänglig dödsorsaksstatistik
."

... du stärker ditt varumärke för vart inlägg
Varför tror du jag summerar 100 000 + 80 000 till 1 100 000?

Nu förstår jag nog. Du tror att 1 100 000 är antal förlorade levnadsår i covid-19.
Nej, det är just uppskattat totalt antalet förlorade levnadsår från Socialstyrelsens statistik.
Citera
2021-02-09, 22:42
Avslutad
Någon borde nästan göra en satirisk sketch av den här artikeln från början av mars, alá The Office. Satiren/manuset är redan skriven...

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiolog-anders-tegnell-sverige-har-valdigt-svart-att-acceptera-risker/
Citera
2021-02-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ok, här är lite av det som står i SvD-artikeln och varför man tror att smittan tagit fart igen i Manaus.

I Lancetartikeln presenterar forskargruppen tänkbara förklaringar. Den enklaste vore att antikroppsberäkningarna inte gjordes korrekt. Det är den förklaring som Tomas Bergström tror på. Han pekar på att mätningarna gjordes med en metod som man senare alltmer har övergivit. Dessutom togs proverna från blodgivare, och värdena justerades sedan matematiskt till att gälla hela befolkningen.

– Det är jättesvårt att studera sådana här epidemiska förlopp i länder som Brasilien, där man inte har så god koll på befolkningen, säger Tomas Bergström.

Sverige har ju gjort en rad antikroppsundersökningar med Vårdcentralen som grund när FHM trodde på flockimmunitet. Sen har man blåst upp det för att gälla hela befolkningen i regionen. Skillnaden mellan Sverige nationellt vars nivå inte var större än ett mätfel och Manaus 70 procentiga siffror var dock enorm.
Så om det finns antikroppar så finns det väldigt många fler i Manaus än i Sverige.
Citera
2021-02-09, 22:53
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det funkar inte att undersöka vaccinationsviljan i den bubbla man själv lever.

För att minska risken för att flera mutationer utvecklas och blir livskraftiga bör smittan slås ned så snart som möjligt. Då är vaccin en bra metod.

Om det går att få fram ett läkemedel är ju det också bra. Det ena hindrar inte det andra.
Det finns ju många bolag som misslyckats med vaccin, de kanske kommer med någon bra medecin snart istället.

Det är en bra metod mot två virusvarianter (kanske tre). Ingen vet hur länge viruset har funnits. Viruset kan ha funnits sedan september 2019 så vem vet hur många mutationer det finns nu?

Vaccinerar man sig mot de nuvarande varianterna så tar en annan mutation över.

Som jag skrev så är vaccin en mycket kortsiktig lösning på problemet. Folk tror verkligen att makthavarna kommer att släppa alla restriktioner om alla vaccinerar sig

WHO må vara lögnaktiga kräk men de är inte korkade. De vet mycket väl att vaccinen inte kommer att hjälpa.
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-02-09 kl. 22:57.
Citera
2021-02-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- Hur kan det komma sig att ett land i Sydostasien. - Vietnam endast hittills har 35 döda av en befolkning på 98 miljoner.

- En viss fel/derapportering kan jag acceptera!

Men Vietnams sjukvård är trots allt milsvid bättre än många andra länder.

Frågor:

1. Beror Det på den demografiska sammansättningen?
2. Beror det på klimatet?
3. Beror det på att immunförsvaret är annorlunda hos ostasiaterna?

Svar:

1. Nej. Min bror är ihop med med pharmacept från Vietnam. - Generationsboende är vanliga. Son, mor, mormor och gammalmormor i samma hus.

2. Nej. För då skulle inte Brasilien var så hårt drabbat. Tropiska länder båda.

3. Ja.

- Min flickvän är för övrigt överläkare inom klinisk mikrobiolog i Ungern. Som har beställt Sputnik V.

Frågor? Kommentarer?

Mvh

KJ
Jag tror att det finns en kraftig genetisk komponent, det har varit tal om att neandertal-gener är dåliga och de finns inte i Sydostasien eller Afrika. Är det inte märkligt att just det här viruset som kom från Kina inte drabbar dem lika mycket!? Hur många andra virus beter sig så? https://www.nature.com/articles/s41586-020-2818-3
Citera
2021-02-09, 22:57
Medlem
Tränas inte hundar för att upptäcka covid innan symptom börjar? Jag har för mig flera medier tog upp detta.
Citera
2021-02-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Sverige har ju gjort en rad antikroppsundersökningar med Vårdcentralen som grund när FHM trodde på flockimmunitet. Sen har man blåst upp det för att gälla hela befolkningen i regionen. Skillnaden mellan Sverige nationellt vars nivå inte var större än ett mätfel och Manaus 70 procentiga siffror var dock enorm.
Så om det finns antikroppar så finns det väldigt många fler i Manaus än i Sverige.

Finns garanterat ingen stad/region som har mer än 50 %. I Sverige kanske vissa delar av Sthlm kommer upp i dom siffrorna, typ Järvafältet.

Hela länder ska vi inte prata om.
Citera
2021-02-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Ja men tänk dig då att här är en enda fil öppen och det står mellan 7-9 poliser och tuggar tuggummi och glor på en som man vore värsta kriminella. Sverige ska inte snacka om polisbrist iaf, den saken är klar. För här finns det då överflöd av dom 🥳🥳🥳
Och sedan antar jag alla "svenskar" som ramlar in i landet med flygplan drar in en massa smitta. Ingen kollar dem om de är svenska medborgare. De ekommenderas att isolera sig i 7dagar samt testa sig den 5e dagen. Vilket majoriteten antagligen skiter i om de känner sig friska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in