2021-02-07, 09:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
https://www.mitti.se/nyheter/systrarna-ska-utvisas-efter-nastan-hela-uppvaxten-i-sverige/reptjC!v@G8LXz3O9FCkAgVPj7kDQ/

Nu får det vara nog. Ett studentvisum ska inte vara tillstånd att ta med hela familjen.

Det finns flera tv-reportage om hur kinesiska eller andra asiatiska mödrar reser världen över för att studera eller arbeta och att dessa kvinnor via mobilen samtalar med sina barn som är kvar hemma med övriga familjen och släkten. Det är underförstått att man inte kan ta med sig barnen och ingen ur tv-teamen ifrågasätter detta. Samma regler gäller också i Sverige. Exempelvis: de thailändska bärplockarna tar inte med sig sina barn hit. Inte ens tiggarna får ha med sig sina barn (även om det sker ibland).
Citera
2021-02-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det finns flera tv-reportage om hur kinesiska eller andra asiatiska mödrar reser världen över för att studera eller arbeta och att dessa kvinnor via mobilen samtalar med sina barn som är kvar hemma med övriga familjen och släkten. Det är underförstått att man inte kan ta med sig barnen och ingen ur tv-teamen ifrågasätter detta. Samma regler gäller också i Sverige. Exempelvis: de thailändska bärplockarna tar inte med sig sina barn hit. Inte ens tiggarna får ha med sig sina barn (även om det sker ibland).

Precis, det borde vara fraktbåt hem för modern och döttrarna.
Citera
2021-02-07, 12:27
Medlem
Citat:
Varför vill de stanna i det efterblivna Sverige? Lyssnar man på t.ex. Carl-Johan Hamilton på ANTS AB så är ju allting i Sverige värdelöst och överlever bara för att några välvilliga bangladeshier är villiga att lämna sitt liv i överflöd och lyx i Bangladesh för att sträcka ut en hjälpande hand till oss efterblivna grottmänniskor i Sverige.

Ja, en intressant fråga det där. Många invandrare är ju dessutom väldigt stolta över sina hemländer. Det är väl inte otroligt att dessa små töser skulle viftat med den bengaliska flaggan på sin skolavslutning t.ex.

Nu är ju artikeln plötsligt bakom betalväg tyvärr men efter vad jag minns så får man inte ens en tillstymmelse till förklaring varför de är i Sverige. Det råder ju inget krig i Bangladesh vad jag vet och är väl en demokratisk rättsstat.
Citera
2021-02-07, 12:47
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja, en intressant fråga det där. Många invandrare är ju dessutom väldigt stolta över sina hemländer. Det är väl inte otroligt att dessa små töser skulle viftat med den bengaliska flaggan på sin skolavslutning t.ex.

Nu är ju artikeln plötsligt bakom betalväg tyvärr men efter vad jag minns så får man inte ens en tillstymmelse till förklaring varför de är i Sverige. Det råder ju inget krig i Bangladesh vad jag vet och är väl en demokratisk rättsstat.

Blattarna anser att vi tråkiga svenskar ska stå för tråkigt och uttömmande tjafs som försörjning, välfärd och ekonomi, sedan ska de få allting annat roligt i livet som tillhör hemlandet och kulturen där, de ska få vara stolta över länder de inte ens vill bo i. Och leva i tron att de berikar oss eftersom vår kultur är så tråkig och grå.
Samtidigt ska man också ha privilegiet att spy ur sig hat emot svenskarna och vita när man så önskar.

Blattar är äckliga varelser.
Senast redigerad av -GG 2021-02-07 kl. 12:49.
Citera
2021-02-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

De förekommer i en annan artikel som jag har länkat. Mamman skulle tydligen plugga i Sverige och då är det ju självklart att ta med sig hela familjen.
Citera
2021-02-07, 14:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
De förekommer i en annan artikel som jag har länkat. Mamman skulle tydligen plugga i Sverige och då är det ju självklart att ta med sig hela familjen.
Då är det också självklart att man flyttar hem när studierna är avklarade.
Citera
2021-02-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då är det också självklart att man flyttar hem när studierna är avklarade.

Eftersom sarkasm fungerar så dåligt på internet. Sverige ska tillbaka till att vara som andra länder. Du ska inte få flytta hit hela tjocka släkten bara för att du fått ett studentvisa.
Citera
2021-02-09, 22:19
Medlem
Larasofts avatar
Det är begripligt att flickorna inte ser någon framtid på ett jordgolv med en psykiskt sjuk mamma. Tragisk situation.
Citera
2021-02-10, 15:01
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
https://www.mitti.se/nyheter/systrarna-ska-utvisas-efter-nastan-hela-uppvaxten-i-sverige/reptjC!v@G8LXz3O9FCkAgVPj7kDQ/

Nu får det vara nog. Ett studentvisum ska inte vara tillstånd att ta med hela familjen.

Då får väl familjehemmet adoptera dem. Att de gör bra ifrån sig i skolan behöver inte betyda mer än att de kan sitta stilla och göra uppgifterna de blir tilldelade.

Låt mig gissa på att något studentvisum aldrig existerat från början och att det var det "som hände".
Citera
2021-02-10, 19:30
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det är begripligt att flickorna inte ser någon framtid på ett jordgolv med en psykiskt sjuk mamma. Tragisk situation.

Såna här fall är svårbedömda. De har ändå bott här tillräckligt länge för att ha integrerats. Att kasta ut dem nu vore verkligen kontrapunktivt.
Citera
2021-02-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Såna här fall är svårbedömda. De har ändå bott här tillräckligt länge för att ha integrerats. Att kasta ut dem nu vore verkligen kontrapunktivt.
Fast då uppmuntrar man ju att hålla sig undan tills man är "ganska integrerad". Att dela ut medborgarskap höger och vänster urholkar hela värdet av det. Då betyder inte regler något längre. Kommer man hit i studier och inte får stanna, ja då ska du inte stanna. Hur många här hade gnällt och varit med i snyftartiklar i tex Australien eller Singapore om ni inte fått stanna efter studierna? Nej dom flesta svenskar hade inte gnällt och gråtit. Men i Sverige så ska du stanna när du åkt t-bana. Det är en svängdörr inget annat.
Citera
2021-02-13, 06:43
Medlem
Nu får de tidsbegränsat uppehållstillstånd.

Betyder det då att folk kan nu använda deras barn som brickor i ett spel för att stanna kvar i Sverige?

Det här kan bli ett strategi i framtiden: komma hit på studier, gömma sig för att dröja ut tiden "aka de lyckats integrera", använda deras barn senare för att få sympati.

Jag tycker mest synd om deras barn som de använder till sina egna syfte. Säkerligen modern som gav dem direktiv att göra det och det, säga si och så i media.
Senast redigerad av plexigear 2021-02-13 kl. 07:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in