Citat:
Ursprungligen postat av
Cuckslayer
Jag börjar tröttna på alla PK-kärringar som gapar om att "alla måste vaccinera sig för att få bort viruset".
Är svenskar verkligen så här obildade? Man kan inte vaccinera bort det här. Det finns säkert 15+ mutationer i nuläget som vi inte känner till som vaccinen garanterat inte biter på. Det vore ytterst naivt att tro något annat.
Inte nog med det så kan man fortfarande bli smittad, sjuk OCH smitta andra även fast man är vaccinerad mot de nuvarande varianterna som just nu dominerar.
Jag respekterar er som känner att ni vill vaccinera er så varför kan inte ni respektera de som inte tänker göra det?
För övrigt så vore det betydligt bättre om man fokuserade på att ta fram mycket effektiva mediciner mot Covid-19 istället för vaccin.
Vaccin blir troligtvis en väldigt, väldigt kortsiktig lösning.
Den senaste uppgiften jag såg är att Sveriges befolkning består av 85 % PK-kärringar!
Det är ju inte bara obildade svenskar som tror att vaccin är bra.
Håller med om att det finns risk att man måste fortsätta att vaccinera sig mot mutationer om man vill slippa bli sjuk.
Jag respekterar de som av olika anledningar inte vill vaccinera sig, men jag vill gärna övertyga dem om att det är en bra idé att vaccinera sig i alla fall detta första år för att minska möjligheten för nya "sämre" mutationer.