2021-02-09, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kan du länka till uttalandet?

Det kan nog någon göra för detta förnekas inte ens av klanen här inne.
Ebba uttryckte det ivf innan jul, andemeningen var att hennes barn skulle måste fira jul som hemlösa.
2021-02-09, 19:52
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Här är underskriften på ånger brevet och från avtalet
är det bara jag som tvivlar?
https://imgur.com/a/YSM09dZ
Det är ca två veckor mellan

Biforgar 3 underskrifter:
https://ibb.co/tcr6MQK
Ångerbrevets underskrift är inte samma i mitt tycke !
Dessutom: Handskrivna "Marielund" i köpekontraktet stämmer mot texten i " jag ångrar mig".
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-09 kl. 19:56.
2021-02-09, 19:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det kan nog någon göra för detta förnekas inte ens av klanen här inne.
Ebba uttryckte det ivf innan jul, andemeningen var att hennes barn skulle måste fira jul som hemlösa.

vet du vad det är för skillnad på hemlös och bostadslös eller?
2021-02-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Attacken är lika lömsk och försåtlig som Ebbas försök att gissla gubbstackarn vi en försäljning av sin egendom. Substansen i attacken består av hemställan till Tingsrätten om att idiotförklara Esbjörn. Ett
ömkligt försök att inkapacitera Esbjörn.

Jag förstår fortfarande inte. EB har inte agerat för att få Esb "idiotförklarad".

Det är ju i stället hans s.k. "närmaste anhörig" kursgårdsmadamen, hans generalfullmäktiga MPL och hans inkompetenta ombud Binninge som ihärdigt har arbetat för att få Esb förklarad som mindre vetande för att få full kontroll över honom och hans egendom. Ansökan om att bli förordnad som God man är inlämnad av just denna MPL som redan har full kontroll över Esbs ekonomi genom sin generalfullmakt, Hon kan därigenom styra och ställa som hon vill med hans tillgångar. Frågan om vart Esbs pengar nu tar vägen är i hög grad relevant.

EB har i stället förklarat att hon uppfattade Esb som glasklar. Detta framgår av de artiklar som publicerats i bl.a. Expressen och som det finns länkar till i tråden.
2021-02-09, 19:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha, nej jag är ju relativt ny i tråden, men jag fick två andra svar på mitt inlägg som anger samma som du anser är fallet. Har de hävdat det, att det är ett underpris det som Ebba erlagt?

Ja, de har hävdat underpris.

Men, de vill inte ha mer pengar. De vill ha tillbaka fastigheten.

De har dock misslyckats med att lämna in en värdering av fastigheten som visar att den är värd mycket mer än köpeskillingen. Trots att de haft flera månader på sig och trots att det är ett par tre veckor sedan tiden gick ut för dem att inkomma med värderingen.

Det går inte så bra för Binninge rent juridiskt, om man säger så. Men det verkar han skita i. Ju sämre det går juridiskt, desto fler timmar kan han ju debitera Esbjörn, som har Binninges partner Monika som god man och som alltså betalar fakturorna som Binninge skickar, med Esbjörns pengar. Visst är det ett fint upplägg de har kompisarna Binninge och Monika.

Vi får se om det slutar med att de blir åtalade för brott i detta, det skulle inte förvåna mig det minsta. Det de håller på med är grov trolöshet mot huvudman, imo.
2021-02-09, 19:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Min tanke med om jag gissar så har det på ångerbrevet en liten liknelse med det på avtalet med MZ samt det lite "moderna" e som han har nu för tiden
Avslutet är helt fel liksom b och ö han har ej ett streck över utan sveper tillbaka med avslutet
2021-02-09, 20:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Dessutom: Handskrivna "Marielund" i köpekontraktet stämmer mot texten i " jag ångrar mig".

jag tror det är EB som har ändrat detta, hennes m liknar dom
2021-02-09, 20:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Kämpa nu på att fortsätta försvara Ebba in i absurdum, själv ska jag iväg och jobba, vem vet, kanske det dyker upp en M.Dietz med väninna igen.

Ebba försökte söka sympatier och insåg inte hur jävla illa hennes uttalande var, jag tror inte att Ebba och hennes barn för en enda dag varit vaken hemlösa eller bostadslösa.

Fixa en drink då
Så ska jag fixa lite riktiga inlägg med länkar till fakta här.
Senast redigerad av braattha 2021-02-09 kl. 20:08.
2021-02-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jag förstår fortfarande inte. EB har inte agerat för att få Esb "idiotförklarad".

Det är ju i stället hans s.k. "närmaste anhörig" kursgårdsmadamen, hans generalfullmäktiga MPL och hans inkompetenta ombud Binninge som ihärdigt har arbetat för att få Esb förklarad som mindre vetande för att få full kontroll över honom och hans egendom. Ansökan om att bli förordnad som God man är inlämnad av just denna MPL som redan har full kontroll över Esbs ekonomi genom sin generalfullmakt, Hon kan därigenom styra och ställa som hon vill med hans tillgångar. Frågan om vart Esbs pengar nu tar vägen är i hög grad relevant.

EB har i stället förklarat att hon uppfattade Esb som glasklar. Detta framgår av de artiklar som publicerats i bl.a. Expressen och som det finns länkar till i tråden.
Skulle tro att Monika Pernroth Lüllmaa använder sitt barnhem för penningtvätt
Monicas home
http://5527e84f9f8e2-monicashome.se.sitebuilder.loopia.com/
2021-02-09, 20:08
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
jag tror det är EB som har ändrat detta, hennes m liknar dom

I köpekontraktet kör EB med blå bläck och EsB med svart bläck.
Marielund är med svart bläck, tror inte EB bytte penna för att göra denna korrigering.
2021-02-09, 20:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
I köpekontraktet kör EB med blå bläck och EsB med svart bläck.
Marielund är med svart bläck, tror inte EB bytte penna för att göra denna korrigering.

Tror jag börjar bli färgblid helt rätt
2021-02-09, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"Lilla gumman" var det det bästa du kunde åstadkomma?

Du bad om källan till en lagparagraf, och det är Sveriges Rikes Lag.

Men visst, att du skulle förstå något sådant, är att förvänta sig för mycket, det har vi insett. Pucko.

Vad skönt att du gör bort dig själv så jag slipper göra det själv.

Jag tror inte vi kommer längre i denna debatt så lycka till med din låtsasjuridik stumpan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in