2021-02-09, 11:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
mmm.. det är det nya narrativ att flockimmunitet uppnås endast genom vaccinering.. lägligt att WHO ändrade den definitionen mitt i en pandemi.. dvs att flockimmunitet under alla år kunnat uppnås på naturlig väg men inte nu längre.. nu är det endast vaccin som säkerställer det.

Flockimmunitet uppstår ju som en kombination av naturligt smittade och vaccin. Sen har vi ju de som är naturligt immuna också, oklart hur många de är.
Citera
2021-02-09, 11:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tack för upplysningen...

Jag väljer dock att återigen sätta i relation till vår totala befolkning.. blir svårt annars att få en uppfattning om dina siffror är "mycket eller lite i förhållande till....":

50.000 personer motsvarar 0.48% av den svenska befolkningen
6.500 motsvarar 0.06%

Således:
99,52% behövde inte uppsöka sjukvård
99.94% hamnade inte på IVA
Absolut, cirka 10 miljoner människor har inte heller dött eller legat på sjukhus.
Äntligen har jag fattat att det inte alls finns det minsta lilla problem med corona.
Citera
2021-02-09, 11:45
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det har varit aktuellt hela tiden;
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/statistik/prognos-av-vaccinleveranser/

2 miljoner doser av Pzifer / Moderna är väl inte en majoritet av befolkningen. Det står väl fortfarande fast att alla mellan 18-65 år ska få Astra
Citera
2021-02-09, 11:45
Medlem
Citat:
Tack för upplysningen...

Jag väljer dock att återigen sätta i relation till vår totala befolkning.. blir svårt annars att få en uppfattning om dina siffror är "mycket eller lite i förhållande till....":

50.000 personer motsvarar 0.48% av den svenska befolkningen
6.500 motsvarar 0.06%

Således:
99,52% behövde inte uppsöka sjukvård
99.94% hamnade inte på IVA

Liten logisk lucka bara, hela Sveriges befolkning har knappast haft Corona.
Citera
2021-02-09, 11:49
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Flockimmunitet uppstår ju som en kombination av naturligt smittade och vaccin. Sen har vi ju de som är naturligt immuna också, oklart hur många de är.

Ja.. det gällde fram till nyligen.. nu har WHO ändrat den definitionen precis som de ändrade definitionen gällande "pandemi" för ca 10år sedan.

https://www.aier.org/article/who-deletes-naturally-acquired-immunity-from-its-website/
Citera
2021-02-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Hoppas de stänger alla ställen där folk är nära (<2 meter) varandra mer än 15 minuter!
Då kan mitt gym hålla öppet. De har ca 3m mellan alla personer.
Citera
2021-02-09, 11:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Liten logisk lucka bara, hela Sveriges befolkning har knappast haft Corona.

Ingen logisk lucka.. det är antal vårdade i förhållande till hela svenska befolkningen.. inte jämfört med antal smittade då det finns ett stort mörkertal utanför statistiken som haft inga eller mycket milda symptom (mig själv inkluderat)

om officiell siffra på ca 600.000 smittade... dvs endast 5.8% av Sveriges befolkning som blivit smittade stämmer...varför denna alarmism om enorm och snabb spridning?

6% smittade under ett helt år är inte en löpeld i mina ögon.
Citera
2021-02-09, 11:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Man kan samtidigt se att över 40% av alla inlagda skrivs ut inom 5 dagar..
Också lite perspektiv
Ja, det finns mycket information och det är ju bra.

Dessa 43 % som skrivs ut inom fem dagar använder "bara" 36 000 vårddygn och tär inte så mycket på vården som resterande 57 % som belastar vården med 200 000 vårddygn.

Det känns väldigt angeläget att "bli av med" dessa långtidsvårdade så att den vanliga vården kan återgå till det normala.
Citera
2021-02-09, 11:55
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Absolut, cirka 10 miljoner människor har inte heller dött eller legat på sjukhus.
Äntligen har jag fattat att det inte alls finns det minsta lilla problem med corona.

Jo.. det finns abosolut ett problem med Covid19... jag har aldrig förnekat det.... men det är långt ifrån den alarmism och den konspirationskampanj som nu förs.

Det är bara att titta på fakta.. och lyssna mindre på känsloladdade formuleringar.
Citera
2021-02-09, 11:55
Medlem
Citat:
"Fixar och trixar"

Citat:
60 elever på grundskolan sjukanmälda på en vecka.

Coronasmittan vid skolorna i Sälenområdet ökar kraftigt. Antalet konstaterade fall av covid-19 bland lärare och elever har nästan tredubblats sedan utbrottet där förra veckan.

– Vi har läget under kontroll, säger grundskolechef Gunilla Kapla.

"Vi fixar och trixar men smittan sprids och vi får hoppas att det vänder, säger Gunilla Kapla."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/kraftig-okning-av-coronasmitta-vid-skolorna-i-salen-60-elever-sjukanmalda
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-02-09 kl. 12:29.
Citera
2021-02-09, 12:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Jo.. det finns abosolut ett problem med Covid19... jag har aldrig förnekat det.... men det är långt ifrån den alarmism och den konspirationskampanj som nu förs.

Det är bara att titta på fakta.. och lyssna mindre på känsloladdade formuleringar.

Det största problemet är att länder förstör ekonomin och stjäl friheten. Tittar man på länder som körde lockdowns och Sverige före sommaren, så blev det inte en stor skillnad. Knappast värt det. Sverige visade för hela världen att det inte behövdes några åtgärder.
Senast redigerad av okok1 2021-02-09 kl. 12:02.
Citera
2021-02-09, 12:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det största problemet är att länder förstör ekonomin och stjäl friheten. Tittar man på länder som körde lockdowns och Sverige före sommaren, så blev det inte en stor skillnad. Knappast värt det. Sverige visade för hela världen att det inte behövdes några åtgärder.
Vilka länder som körde lockdowns har du jämfört med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in