2021-02-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
De testar blodet i efterhand, märker att det är kontaminerat och kasserar det. Ingens barn får det i sig. Skulle de bara gå på förtroende och inte testa blodet de får in skulle de ju pumpa in HIV blod i folk till höger och vänster.

Jag va tvungen att undersöka saken närmare för att se vad som kontrolleras i blodet i efterhand.
Så här står det på ”geblod”.

Ja, för att det ska vara säkert för dig att ge blod och säkert för mottagaren att ta emot ditt blod. Vid provtagningen ser vi ditt blodvärde, hur mycket järn du har i kroppen och hur dina blodkroppar ser ut. Blodet kontrolleras även för hiv, hepatit (gulsot), syfilis och HTLV I + II.

Nu är jag osäker på vad man kan få i sig för skit genom läkemedel tillverkat på ett diffust labb men jag tror absolut att det kan spädas ut med ämnen som inte upptäcks enligt provtagningen.

Känner du dig 100% säker på att du inte utsätter någon annan för blodsmitta så kan man ju lika gärna vara ärlig vid blodgivningen.
Citera
2021-02-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Jag va tvungen att undersöka saken närmare för att se vad som kontrolleras i blodet i efterhand.
Så här står det på ”geblod”.

Ja, för att det ska vara säkert för dig att ge blod och säkert för mottagaren att ta emot ditt blod. Vid provtagningen ser vi ditt blodvärde, hur mycket järn du har i kroppen och hur dina blodkroppar ser ut. Blodet kontrolleras även för hiv, hepatit (gulsot), syfilis och HTLV I + II.

Nu är jag osäker på vad man kan få i sig för skit genom läkemedel tillverkat på ett diffust labb men jag tror absolut att det kan spädas ut med ämnen som inte upptäcks enligt provtagningen.

Känner du dig 100% säker på att du inte utsätter någon annan för blodsmitta så kan man ju lika gärna vara ärlig vid blodgivningen.
Alltså, det finns aktörer som är mer seriösa än läkemedelsbolag. Jag använder fulmenpharma och jag blev extremt positivt överraskad för att uttrycka det milt. Det är 90tal och ryss5orna köps i lösvikt liksom. Det är EXTREMT professionellt.
Citera
2021-02-09, 09:38
Medlem
Välmående och även musklatur och fettmass påverkas ju av annat än testonivå. TRT på Nebido är ju ingen magisk kur som gör en till superman utan andra kompletterande åtgärder.

Men hur är det med tillförsel av externt testosteron och sådant som normalt påverkar testonivå. Skulle jag dagen efter en redig fylla med lite sömn mäta mina tesonivået skulle de vara lägre jämfört med om jag varit nykter och sovit åtta timmar. Om jag går på Nebido?

Men när jag är på Nebido, vad händer då? Uppmäts mitt testo till samma nivå oavsett om jag käkar opiater, ätet tfrukost, är dyngfull, sover minimalt etc jämfört med om jag lever sunt dygnet innan mätningen?
Citera
2021-02-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
Mycket intressant. Hoppas jag får fortsätta tracka dig med frågor. Är nyfiken eftersom jag själv
har tankarna på TRT behandling.

Var exakt i axlarna höfterna sticker du?
Lite svårt att förklara, men när det gäller axlarna kan du kolla den här sidan https://trthub.com/deltoid-injection-guide-demo/

Här ser du en bra bild på höft muskeln https://www.google.com/search?q=ventrogluteal+testosterone+injection&tbm= isch&ved=2ahUKEwj06d-eytzuAhWExyoKHU-MDlEQ2-cCegQIABAA&oq=testosterone+ventro+injection&gs_lcp =CgNpbWcQARgAMggIABAIEAcQHlCLYFiKaWCCeWgAcAB4AIABP YgBzQKSAQE2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient =img&ei=_2EiYLTuKoSPqwHPmLqIBQ&bih=750&biw=1536&rl z=1C1CHBF_svSE880SE880#imgrc=JqZpGByGvLfujM

Citat:
Varför har du valt prop och inte cyp?

Jag verkar må bäst ju jämnare nivåer jag har, och eftersom prop har en halveringstid på bara 18 timmar så tror jag att den liknar kroppens normala dygnsvariation, dvs högt testo på morgonen och lågt på kvällen. Jag tror det bidrar mycket till välmåendet. Och sen eftersom jag injicerar så lite så påverkar jag inte min egenproduktion så mycket, därav att mina kulor krympt bara lite grann, jämfört hur dom var på nebido när dom nästan försvann.

Citat:
Är det insulin sprutor du använder?

Japp, 1 ml gröna sprutor som man kan byta ut nålen på, apoteket hjärtats varunummer på sprutorna är: 250647. Jag suger upp testot med en rosa nål som är 1.2x40 mm och så injicerar jag med gul nål som är 0.3x13 mm. Prova att gå in på ett apotek hjärtat och säg att du vill köpa sprutor och nålar för att måla warhammer figurer med eller andra små modellfigurer. Att suga upp färg och använda nålen som pensel gör att man kan måla väldigt findetaljerat. Då borde du få köpa, det är nämligen inte receptbelagd. Annars går det att beställa från apotek i andra eu länder eller på underground labb i sverige.

Citat:
Kallas det backloada en spruta (förifylla). Kan du beskriva hur detta går till?
0,15ml/d 200mg/ml? vaD BLIR DET I VECKAN? Tror det var alla frågor för denna gång.

För att förifylla en spruta så ställer jag in den på 0.35 ml i tomt läge, sen suger jag upp testosteronet och fyller i sprutan från toppen, alltså där nålen ska sitta upp till 0.1 läget på sprutan, sen sätter jag dit den gula nålen, och när jag sen trycker ut testot i nålen så att all luft är borta så står sprutan på 0.15 ml.

Ska jag ändra dosering så tar jag en spruta, fyller den med vatten, sätter dit injiceringsnålen, knackar bort alla bubblor, sprutar ut vatten tills jag kommer till rätt mängd och suger sedan så att nivån hamnar på 0.1, och tittar sen vilket läge sprutan är i. Så om jag sprutar ut vatten så att den hamnar på 0.15 och sedan backar så vattennivån är på 0.1 så står plungen i läge 0.35.

Så jag ställer alltså in 14 sprutor på läge 0.35 och fyller dom från toppen så att nivån hamnar på 0.1, sätter sedan på den gula injektionsnålen med skyddshöljet kvar naturligtvis och ställer den med nålen pekandes uppåt i en burk.

Hoppas inte detta blev för rörigt
Citera
2021-02-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlRabe
Välmående och även musklatur och fettmass påverkas ju av annat än testonivå. TRT på Nebido är ju ingen magisk kur som gör en till superman utan andra kompletterande åtgärder.

Men hur är det med tillförsel av externt testosteron och sådant som normalt påverkar testonivå. Skulle jag dagen efter en redig fylla med lite sömn mäta mina tesonivået skulle de vara lägre jämfört med om jag varit nykter och sovit åtta timmar. Om jag går på Nebido?

Men när jag är på Nebido, vad händer då? Uppmäts mitt testo till samma nivå oavsett om jag käkar opiater, ätet tfrukost, är dyngfull, sover minimalt etc jämfört med om jag lever sunt dygnet innan mätningen?

Det beror på hur nedstängd den egna produktionen är, den påverkas naturligtvis. Men andra faktorer påverkar inte, det injektade testosteronet kommer ut i kroppen oavsett om man sover dåligt eller inte.
Citera
2021-02-10, 09:21
Medlem
Går på läkarordinerad Nebido med 8-veckorsintervall. Min läkare vill inte gå ner på sex veckor som jag önskar.

Jag mår toppen på Nebido med ett undantag. Jag dippar så in i helvetet de tre sista veckorna. Finns det något ”olagligt” man kan göra åt det? Tänkte självinjicera 100mg Nebido vecka fem för att höja nivåerna sista tre veckorna eller skulle man kunna käka Anavar?

Har dock ingen aning om hur man kommer över garanterat äkta Nebido på svarta marknaden. Är det ens möjligt?
Citera
2021-02-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Går på läkarordinerad Nebido med 8-veckorsintervall. Min läkare vill inte gå ner på sex veckor som jag önskar.

Jag mår toppen på Nebido med ett undantag. Jag dippar så in i helvetet de tre sista veckorna. Finns det något ”olagligt” man kan göra åt det? Tänkte självinjicera 100mg Nebido vecka fem för att höja nivåerna sista tre veckorna eller skulle man kunna käka Anavar?

Har dock ingen aning om hur man kommer över garanterat äkta Nebido på svarta marknaden. Är det ens möjligt?

Be att få gel så du kan gå på det när det känns som det dippar.

Men samtidigt, varför gå från 8 till 6 veckor? Justera med lite mindre och utvärdera.
Citera
2021-02-10, 16:32
Medlem
Citat:

Hur länge har du gått på Nebido? Var medveten om att det kan ta lång tid innan nivåerna stabiliseras.
Citera
2021-02-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Be att få gel så du kan gå på det när det känns som det dippar.

Men samtidigt, varför gå från 8 till 6 veckor? Justera med lite mindre och utvärdera.

Kan man få det? Jag har tänk att gel sista två veckorna skulle vara toppen men trodde det var helt omöjligt att en läkare (re-well) skulle gå med på det.
Citera
2021-02-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Hur länge har du gått på Nebido? Var medveten om att det kan ta lång tid innan nivåerna stabiliseras.
Tack för svaret.

Snart Ett år. När du säger att nivåerna stabiliserar sig innebär det även att dipparna på slutet blir mindre? Två sista veckorna är faktiskt ett helvete.
Citera
2021-02-10, 18:13
Medlem
Citat:
Tack för svaret.

Snart Ett år. När du säger att nivåerna stabiliserar sig innebär det även att dipparna på slutet blir mindre? Två sista veckorna är faktiskt ett helvete.

Har du ändrat intervallerna något under detta året? Vilka nivåer har du sista dagen innan injekt?
Citera
2021-02-10, 19:21
Medlem
Citat:
Tack för svaret.

dela upp dosen,, gick på 4ml/8v i två år dalvärde mellan 10-11 . började ta 1ml/2v dalvärde togs 6mån senare dalvärde 35. nu flera år senare tar jag 1ml/3v plus ca 1500ie pregnyl/v ligger runt 28-30 i dalvärde (pregnylen ökar inte testot för mig med mer än 3-4 enheter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in