Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Ok. Tydligt koncentrerat till Skellefte alltså.
Har du någon tanke kring att man kan hejda smittan från att sprida sig från Skellefte vidare?
Tja, varför inte omgruppera redan befintliga polis och militärförband vid norska gränsen till Skellefteå! Bevaka varenda utfart därifrån och släpp inte ut någon från stan utan ett negativt covid-19-test.
Det finns ju tydligen resurser att ta av apropå vad en pendlare till Norge skrev⬇️ ⬇️ ⬇️.
Citat:
Ursprungligen postat av
EdKemper
FY FAAN!!! Jag spyr!
⬇️ ⬇️ ⬇️
Är ni medvetna om vad Sveriges regering väljer att lägga pengar och resurser på istället för testning och smittspårning?? Jo dom placerar mängder med poliser på gränsövergångar till Norge. Jag arbetspendlar varje dag till Norge. På norska sidan står max 2 poliser och kollar våra uppgifter. På svenska tullen står det 9!!!! Jag har räknat dom varje dag denna veckan. Dragit dit poliser från hela Sverige som står och rullar tummar! Nu idag kom militären, militärhelikoptrar flyger och landar hela jävla dagarna här uti skogen, för att dom ska vakta Sveriges gräns mot Norge!! Vilket jävla skämt! Man skäms för fan.
Och smittan i våran lilla del av Sverige lär dessutom skena nu när dessa ska patrullera, för dom är väl inte testade innan dom anländer till hotellet här i byn.
Pinsamt Sverige. Riktigt jävla pinsamt 🙈