Citat:
Ursprungligen postat av
TrueC
Du kan inte ana hur mycket ångest kan påverka kroppen. Har mått fram och tillbaka och mycket ångest just nu. Har smärtor från bröstkorgen upp till öronen, sitter just nu med muskelryckningar i !båda! Ögonlocken, i tungan, i låren, ja i hela jävla kroppen. Magen fungerar inte, yrsel, yada yada yada , inget funkar.
Och då är jag ändå vältränad man strax 30, låter som beskrivningen av en vine-in-box hagga som är sjukskriven för utbrändhet .
Så ja, mycket möjligt att det är psykosomatiskt
Jo, jag vet att det kan ta sig fysiska uttryck. Men aldrig hört att det skulle övergå till det. Så att man psykiskt mår bättre men börjar få fysiska symtom istället.
Muskelryckningar i ena ögonlocket har jag också haft senaste tiden faktiskt, inte ens tänkt på att det skulle kunna vara kopplat till det här.
Nu för en timme sedan tog jag en huvudvärkstablett och la jag mig i sängen och tänkte att jag bara skulle försöka slappna av. Istället började jag känna av min ångest igen och nu sitter jag och fryser och känner mig smått illamående.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrueC
Haha såg nu att det var dig jag skrev med i min tråd 😆
Som du ser går det sisådär för mig
Haha, ja hej igen! Tråkigt att höra att du inte mår bättre. Du är inte ensam i ångestträsket i alla fall!