2021-02-08, 19:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det du beskriver ovan är inte helt korrekt, och det är viktigt, mycket viktigt.

Du skriver "i utbyte mot att INTE sälja den vidare"

Detta är ett villkor som inte finns det avtal Matz och Esbjörn ingick. Hade detta varit villkoret, att Esbjörn inte fick sälja vidare, hade det avtalet kunnat varit giltigt, och kunde ha intagits som ett förbehåll i fastighetsregistret. Ett sådant villkor för överlåtelse kan alltså vara giltigt.

MEN och det här är ett stort MEN, det avtal som Matz och Esbjörn ingick med varandra (eller trodde att de ingick) var att de bytte 4/27 av fastigheten "idag" mot 1/1 "i framtiden". Enligt svensk lag går det inte att göra ett fastighetsskifte i framtiden. Och avtalet är därför ogiltigt. Alla fastighetsskiften är i lagens mening omedelbara. Det är därför som Ebba blev civilrättslig ägare till fastigheten redan den 20e augusti. (Även om en del fortfarande inte fattat den delen av juridiken här i tråden)

Men det viktigaste här gällande din kommentar, är just det, att det avtal som Matz och Esbjörn ingick, eller trodde att de ingick, inte på något vis hindrar Esbjörn att sälja fastigheten.

Man skulle kunna säga, om man trodde att Esbjörn kände till att avtalet inte var giltigt. Att Esbjörn redan då blåste Matz på värdet av 4/27 av fastigheten. Dvs det belopp som Esbjörn skulle ha betalat Matz för de 4/27 då när avtalet ingicks i slutet av 00-talet.

Tilläggas ska att vilkorsstyrda avtal endadst gäller i 24 månader
2021-02-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Tyvärr är det du skriver fel. Ebba försökte ta kontakt med Esbjörn när han inte dök upp på tillträdesdagen, och var ej kontaktbar. Ebba varna för det kunde leda till och vill få kontakt med honom.

Esbjörn ombud troligen kontakta media för sätta press på Ebba. Och gällande smutskastning kommer från hans egen ombud och media som gjorde Esbjörn verka ha demens utan bevis.

Det står ord mot ord eftersom Ebba både ljög för Expressen och för sina följare på Facebook väger hennes ord inte särskilt tungt.
2021-02-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Högmod går före fall sågs det
Han har ju en konkurs i bakfickan från förra året jag skulle inte betala det priset för en som honom, är han momsreggad?
Det är ju intressant. När gick Binninge i konkurs? Enligt regelverket får han ju då inte befatta dig med ärenden av ekonomisk art
2021-02-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det står ord mot ord eftersom Ebba både ljög för Expressen och för sina följare på Facebook väger hennes ord inte särskilt tungt.

Jag kollade lite på din posthistorik och hittade det här:

Citat:
Jag precis släppt en hiphop-platta på svenska, soundet är överlag syntig boombap, och ämnena rör sig kring psykisk ohälsa, social utsatthet, missbruk och ett slutkört samhälle som drivs av rädsla och bristande framtidstro.

Språket är ofta stötande, bitvis på gränsen till pubertalt och även om de flesta uttalade åsikterna på skivan rör sig utifrån ett konservativt vänsterperspektiv går alltid sökandet och ifrågasättandet först.

Den som vill får jättegärna lyssna och komma med lite kritik, har inte stor förhoppning att nå ut här, men helt klart värt ett försök.

Lyssna om ni gillar hiphop, lågmäld emo eller bara nåt som skrapar lite i öronen.

Än så länge ligger plattan bara i sin helhet på tuben, men det kommer fler plattformar och mer tillgängliga sätt att lyssna på låtarna enskilt inom kort!

Länk till youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=lDwNd7gybIo&t=1578s

På din Youtubekanal har du en låt som heter EBT är en nazist.

Du har hatat henne rätt länge, eller hur?
2021-02-08, 20:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
De försöker ju häva köpet genom att ogiltigförklara det pga psykisk störning.

Nej, det är exakt precis vad dom inte gör.

Men för sakens skull, kan du vänligen presentera en referens som styrker ditt påstående?
2021-02-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag kollade lite på din posthistorik och hittade det här:

På din Youtubekanal har du en låt som heter EBT är en nazist.

Du har hatat henne rätt länge, eller hur?

Det stämmer, ljugande politiker som anklagar andra för att inte ta smittrisk på allvar och att vara kallhjärtade mot äldre och sen festar på Stureplan och springer hemma hos åldringar och lurar av dom gården har jag inte mycket till övers för.
2021-02-08, 20:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vad Binninge skriver:

Denna kommer att hanteras av Esbjörns gode man, som av medmänsklig hjälpsamhet redan inlett förfarandet.

Vad jag tror han menar:

Denna kommer att hanteras av Esbjörns tilltänkte gode man, som utan att vara förordnad redan inlett förfarandet.

Hans sätt att slira på sanningen sitter nog i generna på honom.

Redan inlett förfarandet gäller i så fall BR i Uppsala.
Som bekant flyttade han från Västerås redan för 2-3 månader sedan.
Om jag inte missminner mig stod det i Barry papper i december att han redan avyttrat en BR?
2021-02-08, 20:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Det är ju intressant. När gick Binninge i konkurs? Enligt regelverket får han ju då inte befatta dig med ärenden av ekonomisk art

2019-02 var han inblandad kommer ej ihåg namnet men sök på Binninge och konkurs kommer det fram
2021-02-08, 20:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att Binninge ljuger för att försöka fixa fallet åt sina uppdragsgivare hör nästan till spelet.

Det jag tycker är riktigt ruttet är Expressens hanterande av detta. Först går Expressen ut på löpet med Esbjörn gråtande hur han skrev på ett avtal som han sedan glömde på grund av sin minnesproblematik men den här artikel gömmer de i en bilaga, det är rent ut sagt skamligt och förljuget!

Det har tillkommit lite nytt i artikeln förövrigt, Billinge försöker rädda upp situationen med ytterligare en lögn om att Esjörn förmodligen inte ens förstått att han varit på ett förhör

Det säger en hel del om kontakten mellan Binninge och hans ”klient”.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/

Nämen ser man på, detta har expressen lagt till i efterhand. Det fanns inte i artikeln när den publicerades.

Ja, det styrker ju bara ännu mer att Binninge har noll koll och mest kör sitt eget race med dålig kontakt med sin klient. Om Binninge inte ens vet att Esbjörn varit där, då lär han ju ha ännu mindre kunskap om vad Esbjörn vet om saken och inte.

Ännu en polisman som kan vittna om hur Esbjörn är klar i huvudet och minns väl vad som skett i detta.
2021-02-08, 20:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det stämmer, ljugande politiker som anklagar andra för att inte ta smittrisk på allvar och att vara kallhjärtade mot äldre och sen festar på Stureplan och springer hemma hos åldringar och lurar av dom gården har jag inte mycket till övers för.

Nu var ju hennes sk. spring efter köpet men det kanske smittar retroaktivt.
Eller hur menar du där?
2021-02-08, 20:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Du måste vara synsk, om du redan våren 2018 anklagade henne för allt detta.......
2021-02-08, 20:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tilläggas ska att vilkorsstyrda avtal endadst gäller i 24 månader

Den regeln gäller bara villkor för köpets fullbordan och bestånd.

Villkor som enskild egendom, företräde osv gäller så vitt jag minns "forever".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in