2021-02-08, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Benådad. Det falska åtalet finns ej mer, ifall du inte hållit dig ajour. Bannon är en fri hedersman som bryr sig om sitt land och att gå till botten med detta valfusk!

Benådad blir man bara om man har begått ett brott. Det gör inte åtalet falskt hur mycket du än runkar till den iden.
2021-02-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Är det inte bättre att han går till domstol? Eller? Hur länge ska ni "diskutera" det ni kallar bevis? Ett år? Två?
Undrar när polletten kommer trilla ner att detta är enbart en PR grej för att mjölka sekten på pengar.
Vad får dig att tro att så inte kan komma att ske? Om Dominion går vidare i sin stämning mot honom så kan de nog vänta sig en motstämning som ett brev på posten, troligen redan nästkommande vardag. Spelteoretiska tillgrepp är vanliga inom juridiken. Typ: "tänk efter före innan du stämmer mig för då stämmer jag dig och det spelar ingen roll att jag förlorar eftersom du stämt mig på så mycket pengar ändå och så kommer jag avslöja alla era hemligheter, inklusive företagshemligheter, inför alla i domstolen så att det blir offentlig handling, eller så kan vi låta udda vara jämt och vi drar båda tillbaka våra stämningar". Ingefär så, fast grovt förenklat.
2021-02-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Benådad blir man bara om man har begått ett brott. Det gör inte åtalet falskt hur mycket du än runkar till den iden.
Inte alls. I USA och i de flesta andra länder är man oskyldig fram tills dessa att man dömts i domstol. Bannon blev aldrig dömd och han har eller aldrig erkänt brott. Likväl blev han benådad, och det var enbart i preventivt syfte, ifall Wokevänstern skulle fortsätta fula sig.
2021-02-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så Trump har alltså utsett massa domare som sympatiserar med "Big tech" och "BLM antifa"?
Varför?
Är han så lättlurad eller är det en del av en flerdimensionell plan?

*edit
Eller kan det vara så att bevisen är skräp? Nej nej dum tanke såklart... glöm det...

Du får kolla courts osv.. betänk "never-trumper" och "rhinos".
Tänk om det är sant då? att bevisen finns där men de vägrar se dem...
2021-02-08, 20:35
Medlem
siisters avatar
Citat:
Vad får dig att tro att så inte kan komma att ske? Om Dominion går vidare i sin stämning mot honom så kan de nog vänta sig en motstämning som ett brev på posten, troligen redan nästkommande vardag. Spelteoretiska tillgrepp är vanliga inom juridiken. Typ: "tänk efter före innan du stämmer mig för då stämmer jag dig och det spelar ingen roll att jag förlorar eftersom du stämt mig på så mycket pengar ändå och så kommer jag avslöja alla era hemligheter, inklusive företagshemligheter, inför alla i domstolen så att det blir offentlig handling, eller så kan vi låta udda vara jämt och vi drar båda tillbaka våra stämningar". Ingefär så, fast grovt förenklat.

Och om Dominion inte stämmer Lindell, då låter han bli från att ge polis/åklagare en chans att utreda saken? Det låter verkligen som att han har landets bästa i tankarna när han lägger tid och energi på att sitta i en studio istället för att låta bevisen tala för sig självt
2021-02-08, 20:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Skitslug spelteori, hörru.
Lindell vill avslöja en gigantisk valfusk-konspiration. Då går han ut i media och snackar skit om Dominion/Smartmatic tills dom lackar till och stämmer honom. Varpå han stämmer dom tillbaka och hotar att avslöja dom om dom inte lägger ner stämningen.

Är det ytterligare en variant på Trumps 5D-schack månne?
2021-02-08, 20:51
Avslutad
Citat:
Inte alls. I USA och i de flesta andra länder är man oskyldig fram tills dessa att man dömts i domstol. Bannon blev aldrig dömd och han har eller aldrig erkänt brott. Likväl blev han benådad, och det var enbart i preventivt syfte, ifall Wokevänstern skulle fortsätta fula sig.

Igen, det gör inte åtalet falskt som du påstår. Är det inte jobbigt att alltid ha fel?
2021-02-08, 20:54
Avslutad
Citat:

Haha det var fan bland det dummaste jag hört. Han sitter enligt er spån med hur mycket bevis som helst men ska vänta tills han blir stämd själv? För att sen förlika?? Hur korkad är du egentligen?
2021-02-08, 21:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Han utvecklar uppgifterna om valfusk vidare i ny intervju med OANN:

https://rumble.com/vdo1t1-dan-ball-getreal-mike-lindell-discusses-absolute-proof.html

och i intervjun efter det så kommer han att släppa fler pusselbitar och så kommer det att hålla på..
2021-02-08, 21:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Menar du att Lindell är redo att dölja all sanning han sitter på för We the People och dess rättssystem, enbart för att kunna rädda sitt eget skinn?

That's not very noble..
2021-02-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Om vi nu utgår ifrån att det du skrev stämmer (ni brukar ju vara besatta av källor), så har du endast nämnt 5 presidenter, vilket innebär att de flesta har fått färre röster i sitt omval. Clinton och Eisenhower ökade dessutom inte med mycket enligt dina uppgifter. 2 och 1 miljon. De som går att jämföra med Trump är i så fall Reagon och Bush jr. Är du säker på att uppgifterna stämmer angående bush? Hur fan kunde han få 12 miljoner fler röster? Skulle inte förvåna mig om där också har skett valfusk, bara för att garantera att Irakkriget skulle fortsätta i ytterligare 4 år.

Det är inte så många val att komma släpande med om du tar i beaktande att det är 8 år du talar om för att en möjlig händelse ska inträffa. Dvs 6 händelser som du inte tycker ska räknas är 48 års data. Så det verkar inträffa en del ggr.
2021-02-08, 22:12
Medlem
Citat:
Om han accepterar benådningen blir han skyldig. Accepterar han inte kan åklagare gå vidare. Så med andra ord, benådningen funkar endast om mottagaren accepterar sig skyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in