2021-02-08, 17:11
Medlem
talad13s avatar
Tja,

Jag gjorde en riktig tabbe.
Jag får imovane utskrivet och när jag vaknar efter den så kan jag vara lite zopiclone bakis. Brukar ställa larmet på 16:00 nu när jag jobbar med kollegor över internet utomlands.

Saken är den att jag vet att klockan ringde klockan 16:00, dagen innan ställde jag elevanse burken vid sängen som vanligt, vet att jag hade 3 kvar.
Klockan ringer 16:00, jag tar min elevanse och snoozar, har ett väldigt väldigt svagt minne av att när den ringde igen så tog jag min andra. Och sen snooza jag igen och när den ringde den tredje gången tog jag en till. Helt omedvetet på autopilot ungefär!?

Nu sitter jag här och börjar få ångest, jag menar. Jag menar jag har ju ändå lite tolerans, tar ju 60mg varannan dag ungefär. Men alltså 3x den dosen?
Bör jag kontakta 1177? De är ju så jävla opersonliga så de lär väl dra in både min imovane och elevanse

Jag är ingen knarkare så vet inte vad jag borde göra, jag är bara väldigt skeptiskt för våran sjukvård (speciellt psykisk vård) här i Sverige. Vill ju inte ringa läkaren för då kan de ju eventuellt dra bort båda 2 för mig.
Haft de ett tag och jag vette fan vad som hände råkade ta för mkt bara

Just nu så känner jag ångest, den växer väldigt sakta, har väl nått min peak då kanske(?).
Ingen aptit och väldigt hyperaktiv. Pratar fort som fan, det sa mina arbetskamrater med på Zoom. Var tvungen säga jag sänkt 5 koppar kaffe

Edit:: jag insåg nu jag skrivit jätte mycket men TL;DR jag tog 180mg elevanse, brukar ta 60mg, bör jag vara orolig? eller vilka tecken borde jag reagera på? Vad ska jag isåfall göra.
Citera
2021-02-08, 17:19
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Ta magnesium om du har, se till att äta och dricka så normalt det går och försök undvik fysisk ansträngning och andas normalt. Det går över. Inget att oroa sig för.
Citera
2021-02-08, 17:21
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Ta magnesium om du har, se till att äta och dricka så normalt det går och försök undvik fysisk ansträngning och andas normalt. Det går över. Inget att oroa sig för.

Det ska jag göra direkt, jag tror jag har sån vitaminskit från apoteket.
Jag tror Fass sa att halveringstiden är i snitt på 11 timmar, då borde jag börja bli normal efter det så jag kan sova sen?
Eller jag antar att jag har 90mg kvar i kroppen efter 11 timmar?
Citera
2021-02-08, 17:23
Medlem
link71s avatar
Hej ! Du kan vara lugn !
Ja de en hög dos, men du kommer absolut inte dö.
Du kommer nog vara vaken 2-3 dagar tills du somnar.
Se till o hitta på nånting när du är så pigg.
Spela dator eller städa lägenheten!
De bara rida ut stormen ^^ . Tog en 70mg en gång och waow vad klar vaken jag var i 2 dagar.
Kan inte tänka mig 180 mg ^^.
Må väl ts .
Mvh
Citera
2021-02-08, 17:23
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Hur påverkar magensium detta?
Citera
2021-02-08, 17:24
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Hur påverkar magensium detta?
Lugnar spänningen i musklerna, kan hjälpa mot käkspänningar/allmänna spänningar i kroppen
Citera
2021-02-08, 17:27
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Hej ! Du kan vara lugn !
Ja de en hög dos, men du kommer absolut inte dö.
Du kommer nog vara vaken 2-3 dagar tills du somnar.
Se till o hitta på nånting när du är så pigg.
Spela dator eller städa lägenheten!
De bara rida ut stormen ^^ . Tog en 70mg en gång och waow vad klar vaken jag var i 2 dagar.
Kan inte tänka mig 180 mg ^^.
Må väl ts .
Mvh

Tack, men jag kan ta 60mg med ganska milda biverkningar.
Svårare att sova, känslig för koffein socker etc.

Tack för de snälla orden, men jag har saker o göra och jag kommer nu vara tvungen att va vaken i 2 dygn Fan vilken miss
Citera
2021-02-08, 17:27
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Det ska jag göra direkt, jag tror jag har sån vitaminskit från apoteket.
Jag tror Fass sa att halveringstiden är i snitt på 11 timmar, då borde jag börja bli normal efter det så jag kan sova sen?
Eller jag antar att jag har 90mg kvar i kroppen efter 11 timmar?
Nej du blir "normal" efter 11 timmar. Halveringstiden förändras inte beroende på dosen som du säkert förstår, men jag är inte säker på att det var så jag skulle tolka det.

Hur som, det går ur efter 11 timmar, plus eller minus någon timme, individuellt. Däremot är det fullt normalt att fortfarande känna sig uppspelt och inte riktigt kunna slappna av efter en sådan hög dos och även det kan man förebygga med bra kost, vätska, vitaminer och kanske en promenad när du känner att effekten börjar ta slut.
Citera
2021-02-08, 17:29
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Tack, men jag kan ta 60mg med ganska milda biverkningar.
Svårare att sova, känslig för koffein socker etc.

Tack för de snälla orden, men jag har saker o göra och jag kommer nu vara tvungen att va vaken i 2 dygn Fan vilken miss
Du ska inte behöva vara vaken i 2 dygn. Ta inte mer bara så slipper du det. Det är inte metamfetamin vi pratar om utan dexamfetamin.
Citera
2021-02-08, 17:29
Medlem
talad13s avatar
Vad händer om man dricker alkohol?

Det borde ju dämpa ångesten? Hur allvarlig var läkaren när hon föreslog att man ska försöka att inte dricka och ta elevanse.

Ökar det blodtrycket eller hur snabbt hjärtat slår eller något?

Jag tänkte om man ska ta väldigt lite brännjack så man iallfall kan koncentrera sig
Edit: alltså att slippa ångesten och förebygga tanklösheten som kommer med den ångesten lite.
Citera
2021-02-08, 17:30
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Du ska inte behöva vara vaken i 2 dygn. Ta inte mer bara så slipper du det. Det är inte metamfetamin vi pratar om utan dexamfetamin.

Citat:
Nej du blir "normal" efter 11 timmar. Halveringstiden förändras inte beroende på dosen som du säkert förstår, men jag är inte säker på att det var så jag skulle tolka det.

Hur som, det går ur efter 11 timmar, plus eller minus någon timme, individuellt. Däremot är det fullt normalt att fortfarande känna sig uppspelt och inte riktigt kunna slappna av efter en sådan hög dos och även det kan man förebygga med bra kost, vätska, vitaminer och kanske en promenad när du känner att effekten börjar ta slut.

Stort tack min vän!
Jag ska följa dina råd, jag tog just magnesium i brustablett.

Edit: Jag ska sluta spamma i den här tråden jag insåg just nu själv hur jävla retarded jag håller på att bete mig. Magnesium, promenad och spaggetti och köttfärssås. Skriver till mina chef att jag mår dåligt, kan fan inte jobba så här. Fattar inte hur folk frivilligt kan vilja knarka elevanse.

Tack alla för råden och de lungnande orden
Senast redigerad av talad13 2021-02-08 kl. 17:36.
Citera
2021-02-08, 17:36
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Vad händer om man dricker alkohol?

Det borde ju dämpa ångesten? Hur allvarlig var läkaren när hon föreslog att man ska försöka att inte dricka och ta elevanse.

Ökar det blodtrycket eller hur snabbt hjärtat slår eller något?

Jag tänkte om man ska ta väldigt lite brännjack så man iallfall kan koncentrera sig
Edit: alltså att slippa ångesten och förebygga tanklösheten som kommer med den ångesten lite.

Alkohol med måtta går absolut bra. Någon öl eller två, eller ett glas vin - inga problem. Varannan vatten gärna också, då du säkerligen kommer att svettas en del av elvansen och hjärtat slår extra snabbt är det viktigt att fylla på med vätska. Mot slutet av de 11 timmarna skulle jag definitivt rekommendera ett par öl för att underlätta med sömnen.

Citat:
Stort tack min vän!
Jag ska följa dina råd, jag tog just magnesium i brustablett.

Ingen fara. Jag har tagit mycket tjack i mina dagar så jag vet vad jag pratar om, även om jag varit ren sedan nått år tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in