2021-02-08, 08:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Edit.. det skall vara 0,1%.. endast 0,1 av Svenskarna har dött med Covid symptom
Sverige har med andra hårt drabbade länder dragit på sig enorma kostnader p.g.a. den stora smittspridningen. Något som kommer att märkas i allas plånböcker oavsett ålder och friskhet. Dessutom är samhällsresurserna ansträngda. Till bristningsgränsen i vissa fall.

Att folk dör, helst precis före pensionsåldern, är helt cyniskt en vinst för samhället.
Citera
2021-02-08, 08:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Härligt att se effekten av Ivermectin..
jajajaja.. ni påverkansagenter lär väl komma med en massa motsägelser nu att endast ett vaccin som varken skyddar dig eller hindrar spridning av viruset är den enda rätta lösning..

Nu hoppas vi bara att det kommer in rapporter från Slovakien som godkänt Iveremectin som första EU land .

Andra gången domstolen i NY godkänner Ivermectin för behandling av Covid19.
https://www.youtube.com/watch?v=pAQgVZv8oas

.. Första gången de gav ett godkännande gällde en 80årig kvinna som hade 20% chans att överleva.. redan uppkoplad på respirator. Läs vad säger nu när kvinnan blivit frisk

https://clashdaily.com/2021/01/miracle-drug-hospital-refused-to-give-dying-80-yr-old-covid-patient-trial-medication-state-judges-or der-saved-her-life/
Citera
2021-02-08, 08:42
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Det är väldigt många. Sverige har drabbats väldigt hårt i denna pandemi.

Hur är det med mattekunskaperna?

Om 0,1% är mycket.. vad är då 99,9% som ni kräver skall vaccinera sig.. men fortsätta med mask och social distansering?
Citera
2021-02-08, 08:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Kina visar var skåpet ska stå (efter att man sket i det blå):

Inga nya covidsmittade i Kina
För första gången på nästan två månader rapporterar Kina noll nya fall av covid-19 där personer har smittats inom landet, rapporterar Reuters.

Över 30 miljoner människor har omfattats av lockdowns och tusentals människor i Hebeiprovinsen har flyttats till karantänanläggningar.

Ja visst är det härligt med länder som behandlar sina medborgare som boskap, det är något vi alla borde sträva efter...
Citera
2021-02-08, 08:44
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sverige har med andra hårt drabbade länder dragit på sig enorma kostnader p.g.a. den stora smittspridningen. Något som kommer att märkas i allas plånböcker oavsett ålder och friskhet. Dessutom är samhällsresurserna ansträngda. Till bristningsgränsen i vissa fall.

Att folk dör, helst precis före pensionsåldern, är helt cyniskt en vinst för samhället.

Att Sverige dragit på sig stora skulder kan vi tacka all de som förespråkar en lockdown när dödlighet bevisligen ligger på 0,1%
Citera
2021-02-08, 08:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Att Sverige dragit på sig stora skulder kan vi tacka all de som förespråkar en lockdown när dödlighet bevisligen ligger på 0,1%
Vilken lockdown? Har jag missat något?

Konsertpublik packar sig som sillar varje helg
Svenska Eva: ”Lever ganska normalt liv”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0KoEOo/konsertpublik-packar-sig-som-sillar-varje-helg
Citera
2021-02-08, 08:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0KoEOo/konsertpublik-packar-sig-som-sillar-varje-helg

... så vad är det jag inte förstår.... vad är orsaken till dess stora skulder?

(Jag tycker det är bra att folk lever som vanligt.. hoppas de inte låter sig kuvas)
Citera
2021-02-08, 08:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Hur går deras turistindustri? Arbetslöshet? BNP?
Citera
2021-02-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja visst är det härligt med länder som behandlar sina medborgare som boskap, det är något vi alla borde sträva efter...
Ur pandemisynpunkt så gör man ju tydligen något väldigt, väldigt rätt...lite därför jag postade nyheten.
Citera
2021-02-08, 08:53
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du hittar på. Informationen jag citerade finns på sidan jag länkade. Det är inte information på lätt svenska utan den info som vänder sig till alla.
Att du inte hittar information kanske är typiskt för just dig ?

De äldre som klarar sig själva hemma kommer att få ett brev om vaccinering mot covid-19 hemskickade. Det kommer inte att krävas att de har Bank-ID och internet för att de ska kunna boka tid. Många kommer förmodligen att vaccineras i samband med sitt vanliga läkarbesök på vårdcentralen.
Inget krångligt alls.

Du har gripit det om brev helt ur luften eller? Spekulerar lite bara!

https://www.dn.se/sverige/flera-regioner-saknar-fardig-plan-for-vaccinbokning/

Citat:
Det handlar bland annat om region Västmanland och region Uppsala där formerna ännu inte är beslutade. Inte heller i landets största region, Stockholm, har man bestämt sig för hur det ska gå till rent praktiskt. Där saknas det bland annat beslut kring hur vaccinationer ska bokas.

– Vi ser att vi behöver göra slutjusteringarna tätt inpå själva vaccineringen. När vi kommunicerar till den här gruppen, då vill man kunna börja vaccinera. Just nu kan de inte vaccinera sig. Det som styr oss just nu är tillgången på vaccin, säger vaccinsamordnaren Magnus Thyberg.

Den senaste tiden har det framförts kritik mot att personer över 70 år i vissa fall behöver både dator och e-legitimation för att kunna boka sin vaccinering.
Citera
2021-02-08, 08:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
... så vad är det jag inte förstår.... vad är orsaken till dess stora skulder?

(Jag tycker det är bra att folk lever som vanligt.. hoppas de inte låter sig kuvas)
Sjukvård är inte gratis. Vi har tvingats till långvarig lågnivååtgärder istället för kraftfulla beslut i tidigt skede. Det kostar.

Och vi slipper inte undan i jämförelse med de som lyckats bättre.
Citera
2021-02-08, 08:54
Medlem
Citat:

Jag läste denna artikel och blev lite förvånad när de verkar ta såna "risker" efter att ha klarar sig så bra hittills.

De hittar ju smittade hela tiden och på en sån spelning med 20.000 besökare så kan ju smittspridningen ta fart.

De har ju haft en väldigt sträng lockdown fram till November - nu upplevs det som fantastisk att de kan gå in i affärer och gå och äta på restaurang - något som vi i Sverige gjort hela tiden.

Dessutom verkar det vara krav på att checka in på varenda ställe du besöker.

Citat:
Dessutom måste de checka in på alla platser de besöker, med den nyzeeländska smittspårningsappen.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-02-08 kl. 08:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in