2021-02-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Edit: Interessant. Har fundert på hvor lett det egentlig er å høre noen i bakgrunnen i en sånn tlf samtale. Hva gjorde han som laget så mye støy at han var så lett å høre? Jeg skjønner at bilhorn, rennende vann hvis det er veldig nære, klare barnestemmer mm kan høres lett. Sto han i all vennskapelighet og vasket opp rett ved siden av? Han må ha gjort noe annet enn å småpusle, ellers er ikke sånt mulig å høre i bakgrunnen, hverken på mobil eller fast tlf, eller hur..?
Kan ikke huske en gang jeg har hørt et menneske i bakgrunnen når jeg snakket med noen på tlf, med mindre det var noen som brøt inn i samtalen, svarte høyt på noe, etc.

MB og AEH snakket om et samtaleemne som er av største bekymring for TH (Futurum).

Det er fullt mulig at han ga sin kone et nøkkelord eller kort grep inn i samtalen.
Citera
2021-02-07, 15:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
MB og AEH snakket om et samtaleemne som er av største bekymring for TH (Futurum).

Det er fullt mulig at han ga sin kone et nøkkelord eller kort grep inn i samtalen.

Se der ja. Plutselig kunne tyskeren norsk.
Citera
2021-02-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
fakta er at gm ikke er ukjent. Ni sprox er kun mulig ved ren avhenting av ferdig pakket lik. Th har ikke rukket å angripe, drepe, pakke inn, vaske etc etter mb før avreise jobb. Umulig. Sprxmann kan heller ikke gjort dette. Da står vi igjen med alibiløgn, th, ghh og ve. Kryptogutt har neppe vært i bolig. Sovealibiene får ligge inntill videre.

Viktige poeng! Jeg tror VE parkerte fraktebil i garasjen og ventet til TH dro på jobb. Han kunne enten spasere inn hoveddøren, evt stige fra 2 etasje, angripe og frakte vekk.
TH kom tilbake ca 13.00, staget, ryddet. Sprox skosporene er villedning, inspirert fra Orderud- saken.
Citera
2021-02-07, 16:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Edit: Interessant. Har fundert på hvor lett det egentlig er å høre noen i bakgrunnen i en sånn tlf samtale. Hva gjorde han som laget så mye støy at han var så lett å høre? Jeg skjønner at bilhorn, rennende vann hvis det er veldig nære, klare barnestemmer mm kan høres lett. Sto han i all vennskapelighet og vasket opp rett ved siden av? Han må ha gjort noe annet enn å småpusle, ellers er ikke sånt mulig å høre i bakgrunnen, hverken på mobil eller fast tlf, eller hur..?
Kan ikke huske en gang jeg har hørt et menneske i bakgrunnen når jeg snakket med noen på tlf, med mindre det var noen som brøt inn i samtalen, svarte høyt på noe, etc.
Hvem er det som med hånden på hjertet kan si de husker
å ha hørt i bakgrunnen mannen eller kona til den de ringte til, med mindre de svarte høyt på noe?
Høres oppkonstruert ut.
Hvis det er oppkonstruert, hva ellers er smurt på mht denne samtalen? Jeg er også skeptisk.

Ja det låter konstruerat, både varför MB ringer och att hon hör TH i bakgrunden, mer troligt om hon ringde på grund av information TH hade eftersom han var sen den dagen och är mycket mer sannolikt att hon hörde Tassen i bakgrunden medan hon pratade med TH en den officiella historien...

Jag tror inte att hon hörde att TH läste tidningen och drack kaffe,
hon kanske har hört TH gick ut eller kom in i dörren med tidningen, fyllde kaffe och frågade AEH om hon ville ha kaffe, men säkert AEH som startade kaffebryggaren när hon stod upp den morgonen, var hon kaffetörstig när hon skulle ringa det telefonsamtalet, fyllde hon förmodligen koppen och tog den med sig och om det fanns en bärbar telefon där fyllde hon förmodligen koppen medan hon pratade i telefon...
Nej, jag tycker att det verkar mer troligt att MB pratade med TH och hörde hunden pipa i bakgrunden på grund av brist på morgontoalett och av den anledningen trodde att hon hörde hund och ägare...

intressant om det fanns fingeravtryck på AEHs telefon och i så fall vilka. när polisen hittade den...

men om AEH stod upp till vanliga tiden, MB ringde tidigare än den nämnda telefonsamtale och AEH inte kunde ta telefonen, var hon då på morgontoaletten?
lufta Tassen?
kokte kaffe?
blev dödat?
blev kall?
Senast redigerad av Notteliten 2021-02-07 kl. 17:37.
Citera
2021-02-07, 17:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du kan ha rett i at det ikke var like tydelig at TH sto i bakgrunnen. Man må huske på at avhøret av MB trolig ble foretatt dagen etter forsvinningen, hun har nok blitt spurt om hun hørte noen lyder i bakgrunnen, og det skal ikke mange lydene til for å få det med seg.

Fra VG:
«Ifølge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hørte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, får VG opplyst.»

Det rokker uansett ikke ved spørsmålet om motivet til MB for å blåse hele alibiet til TH hvis hun var kjøpt og betalt? Hadde hun ikke fortalt at hun hørte TH i bakgrunnen, ville siste kjente livstegn 0914-samtalen fremstått vesentlig mer troverdig. Her sprakk etter min mening TH’s mesterplan første gang, siden gikk det slag i slag.

Alibiet til TH står og henger på 0914-samtalen mellom en angivelig levende AE og sønnen.

https://www.vg.no/i/e8AdqQ

att MB säger att hon hörde TH i bakgrunden i telefonsamtalet är en del av och förstärker TH`s berättelse och ger TH ett slags alibi för den tiden hon säger att hon hörde TH i bakgrunden...

09.14 samtalet är viktigt för TH som ett bevis på att AEH har genomlevt det telefonsamtalet,
minsta tvivel om vem som ringde med AEHs telefon i det samtalet och TH förlorar också sin alibi, det är sant som du och skriver...

men trovärdigheten i samtalet 09.14 förstörs inte av att MB sa att hon hörde TH i bakgrunden så länge TH förklarar att han var hemma under konversationen, när du tar med bilen på cykelvägen förstärks TH`s alibi faktiskt av att MB säger att hon hörde TH i bakgrunden i samtalet...
Citera
2021-02-07, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Se der ja. Plutselig kunne tyskeren norsk.
Jeg ble mistenkeliggjort da jeg plutselig begynte å skrive på norsk, tross at jeg allerede hadde skrevet at svensk ikke var mitt morsmål i dette innlegget:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Den egentlige årsaken er som oftest fordi det er enklest å forklare sine synspunkter på sitt morsmål - eller at det (f.eks. engelsk) er språket du mestrer best blant de språkene som er tillatt i tråden.

Fokuser heller på rykteflommen!
Senast redigerad av Havhest 2021-02-07 kl. 18:15.
Citera
2021-02-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg ble mistenkeliggjort da jeg plutselig begynte å skrive på norsk, tross at jeg allerede hadde skrevet at svensk ikke var mitt morsmål i dette innlegget:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Den egentlige årsaken er som oftest fordi det er enklest å forklare sine synspunkter på sitt morsmål - eller det språket du mestrer best blant de språkene som er tillatt i tråden.

Fokuser heller på rykteflommen!

Han skrev på engelsk og ikke på tysk
Citera
2021-02-07, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det var jo det som var poenget - tysk er ikke tillatt her vel. Her er det norsk, svensk, dansk eller engelsk som er tillatt
Citera
2021-02-07, 18:10
Medlem
Citat:

Hvorfor er jeg plutselig emnet her? Jeg skrev på engelsk fordi, i tillegg til tysk at færre mennesker snakker, det er det eneste språket jeg kan uttrykke hva jeg mener.

Etter at hvert av innleggene mine har fått en kommentar til språket, bruker jeg nå en oversetter.
Citera
2021-02-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Hvorfor er jeg plutselig emnet her? Jeg skrev på engelsk fordi, i tillegg til tysk at færre mennesker snakker, det er det eneste språket jeg kan uttrykke hva jeg mener.

Etter at hvert av innleggene mine har fått en kommentar til språket, bruker jeg nå en oversetter.

Det får du spørre Havhest om for min kommentar var til hen.
Citera
2021-02-07, 18:19
Avslutad
Citat:
Det får du spørre Havhest om for min kommentar var til hen.
Si det som det er - at det blir lynsje-stemning når noen tror at GM kan være andre enn TH.
Citera
2021-02-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Si det som det er - at det blir lynsje-stemning når noen tror at GM kan være andre enn TH.

Ja jeg har sett at du har fått motbør når du bare slenger ut navngitte personer i hytt og pine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in