2021-01-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSonic
Jag tänkte precis skicka över pengar dit. Tycker det är knepigt att veta vilket köpställe man ska lita på när det gäller köp av Cryptovaluta. Har länge tänkt att hela grejen är ett pyramidspel, men börjar nu inse att det är på gång ett skifte och Crypto kommer användas mer som valuta. Känns också positivt att minska de traditionella bankernas makt generellt.
Undrar vilka köpplatser som du anser säkrare än Crypto.com? och om du har lust att dela något annat tips. Det är en djungel med råd och varningar. Vore skönt att få höra råd från en insatt kritiker

Vad är det som får dig att tycka att Crypto.com inte skulle vara säkert att köpa kryptos på?
Om du inte litar på utländska exchanges så kan du vända dig till de svenska kanske. T.ex. Trijo, Saffelo, m.fl.
Citera
2021-01-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSonic
Jag tänkte precis skicka över pengar dit. Tycker det är knepigt att veta vilket köpställe man ska lita på när det gäller köp av Cryptovaluta. Har länge tänkt att hela grejen är ett pyramidspel, men börjar nu inse att det är på gång ett skifte och Crypto kommer användas mer som valuta. Känns också positivt att minska de traditionella bankernas makt generellt.
Undrar vilka köpplatser som du anser säkrare än Crypto.com? och om du har lust att dela något annat tips. Det är en djungel med råd och varningar. Vore skönt att få höra råd från en insatt kritiker

Har faktiskt testat crypto.com en hel del efter jag skrev inlägget som du citerar och appen fungerar faktiskt bra, Ska du bara köpa krypto och skicka till din wallet så är det verkligen inga problem alls med "crypto.com".

Jag testade även att beställa deras visa-kort som inte behöver stakeas och det fungerar faktiskt över förväntan än så länge också.

Sen om deras "affärsidé" eller deras "coin" är långsiktigt gångbar vågar jag inte uttala mig om. Som jag skrev i tidigare inlägg så är inte öppenheten speciellt stor men det behöver nödvändigtvis inte betyda att de är dåliga för det.

Andra i tråden samt i andra trådar har många gett tips på många olika bra ställen att köpa krypto på. Regeln är dock oavsett exchange etc att man förvarar aldrig några större summor där under någon längre tid.
Citera
2021-01-15, 23:14
Medlem
Tycker personligen crypto.com verkar vara en sorts ponzi-variant.. De verkar desperata om att folk ska skotta in mer pengar i deras sjunkande cr0.. och samtidigt så ger de cashbacks i varierande storlekar till användare.. hållbart?

Nä, antingen går det åt helvete eller så kommer villkoren ändras drastiskt framöver.
Citera
2021-02-07, 11:29
Medlem
sigurts avatar
Mitt kreditkort accepterade inte ett köp från crypto.com. Mailade mastercard och dom hade några nya regler efter årskiftet som gjorde att köpet inte gick igenom pga crypto.coms säkerhet var dålig.

har egentligen två frågor.

1. Hur för jag över pengar från ett svenskt konto, det verkar inte helt lätt.
2. Kan jag enkelt föra tillbaka pengar om jag gjort en bra affär på en cryptovaluta?
Citera
2021-02-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Mitt kreditkort accepterade inte ett köp från crypto.com. Mailade mastercard och dom hade några nya regler efter årskiftet som gjorde att köpet inte gick igenom pga crypto.coms säkerhet var dålig.

har egentligen två frågor.

1. Hur för jag över pengar från ett svenskt konto, det verkar inte helt lätt.
2. Kan jag enkelt föra tillbaka pengar om jag gjort en bra affär på en cryptovaluta?

säkerheten hos Crypto.com är inte dålig. Sedan ett tag tillbaka så vart mer eller mindre alla kreditkort blockade fem kryptotjänster pga visa/mastercard räknar det som högrisk transaktion, i nivå med lotteri/spel.
Debitkard funkar fortfarande fin fint.

I din internetbank väljer du utlandsbetalning och väljer SEPA.
I Crypto.com appen går du ini huvudmenyn o klickar på Fiat wallet. Transfer, deposit, Euro. Då får du infon du behöver där.

Första överföringen kan ta ngn dag extra. Annars brukar det va framme samma dag eller dagen efter ofta.
Yes, du kan föra över tillbaka.
Citera
2021-02-07, 12:22
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
säkerheten hos Crypto.com är inte dålig. Sedan ett tag tillbaka så vart mer eller mindre alla kreditkort blockade fem kryptotjänster pga visa/mastercard räknar det som högrisk transaktion, i nivå med lotteri/spel.
Debitkard funkar fortfarande fin fint.

I din internetbank väljer du utlandsbetalning och väljer SEPA.
I Crypto.com appen går du ini huvudmenyn o klickar på Fiat wallet. Transfer, deposit, Euro. Då får du infon du behöver där.

Första överföringen kan ta ngn dag extra. Annars brukar det va framme samma dag eller dagen efter ofta.
Yes, du kan föra över tillbaka.

Tack för info, ska ta tag i det är.

Hur går det till när man vill sälja av och ta ut pengar? Det är ju lixom inte alls som man är van vid på avanza.

Jag blev lite nedstämd nu för jag försökte ju köpa Dodgecoin igår som ej gick igenom. Sen så twittrade ju Elon Musk igen om just den kryptovalutan och vips upp 20%
Citera
2021-02-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Tack för info, ska ta tag i det är.

Hur går det till när man vill sälja av och ta ut pengar? Det är ju lixom inte alls som man är van vid på avanza.

Jag blev lite nedstämd nu för jag försökte ju köpa Dodgecoin igår som ej gick igenom. Sen så twittrade ju Elon Musk igen om just den kryptovalutan och vips upp 20%

De kommer fler chanser

För o sälja en krypto till euro går du bara in på den krypto du vill sälja. Klicka på sell, och välj fiatwallet på tabben högst upp.
Citera
2021-02-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
De kommer fler chanser

För o sälja en krypto till euro går du bara in på den krypto du vill sälja. Klicka på sell, och välj fiatwallet på tabben högst upp.

Du måste dock ha satt in pengar på cdc från det kontot du vill ta ut pengarna. Men det räcker med 1 euro eller något. Det är en säkerhetsgrej från deras sida.
Citera
2021-02-13, 12:42
Medlem
Behöver man vara orolig över att skicka in en bild på sitt pass?
Citera
2021-02-13, 20:44
Medlem
Ja, det är rätt att vara försiktig med sina personuppgifter. Identitetskapning är ett enormt problem. Crypto.com är iofs stora, välkända och säkert seriösa men det samma gällde Ledger som nyligen blev hackade på hundratusentals kunders personuppgifter p.g.a. dålig säkerhet.
Var försiktig och dela bara med dig av dina personuppgifter om du måste.
Citera
2021-02-14, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Succez
Behöver man vara orolig över att skicka in en bild på sitt pass?
Nej, standard procedur när du kör internationella banker.
Citera
2021-02-15, 19:38
Medlem
Hur länge har ni väntat på mco kortet förrän ni fått de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in