Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-07, 01:28
Medlem
HAARPs avatar
Molekylär ballistik - kanske så här de intressantaste revolvrarna skulle kollats istället för att bara provskjutits. Men tyvärr fanns inte tekniken då.

https://www.svtplay.se/video/29965534/sparet-av-ett-brott/sparet-av-ett-brott-sasong-1-avsnitt-2?start=auto (4.30)
Citera
2021-02-07, 01:44
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det är S.U som avses och det sägs att det var han som bildade föreningen 1987.

Sv*rk*r *lv*ng?.Har vi nåt på honom i övrigt?
Citera
2021-02-07, 01:48
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag hoppas att den här namnlistan stämmer.

https://efolket.eu/wp-content/uploads/2017/03/Stockholms-forsvarsskytteforening.jpg

Tack! Ja den listan känner man igen. Det är SU som åsyftas får vi veta. Tack även för det. Vet du om vi har något matnyttigt på honom i övrigt?

Det här gänget har ju varit uppe massor av gånger men just denne man kan jag inte påminna mig att jag sett något om.
Citera
2021-02-07, 02:58
Medlem
Basfaktas avatar
Jag läser här i tråden att vapenhandlaren CGÖ hade mycket goda kontakter med knarkspan.

Cirka kl 15-16 morddagen fick CGÖ besök i sitt hem av livvakten Thord A.

Kl 15 gick Föllinge på sitt skift och avvek 21 från övervakningslägenheten på söder men påstod att han jobbade till efter 23.

Hände en del den där kvällen.
Senast redigerad av Basfakta 2021-02-07 kl. 03:02.
Citera
2021-02-07, 07:25
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Det finns sedan andra individer som förekommit i MOP-sammanhang.

X Y - en aktiv person i underrättelseväsenden som blev medlem hösten 1985. Jag vill inte lägga initialerna här.

L T******** - den åtminstone felaktigt dömde Bombmannen var medlem i SSA sedan början av 80-talet.

A F****** - en säkerhetspolis som enligt signaturen Lebel hade klara OP-antipatier var medlem sedan början av 60-talet.

N L***** - Kriminalkommissarien vid Krimavdelningen som hade hög marschberedskap på natten och kom i raketfart från Farsta var medlem sedan 1967.

och slutligen vittnet

M N*****, där hälften av besättningen i bilen de liftade med fortfarande är okända. Han blev medlem i början av 70-talet.
Imponerande arbete!

Dessa korsbefruktningar mellan olika personer i MOP visar att landet och Stockholm var litet på 80-talet. Ändå mer hade kunnat kartläggas om PU idag inte konsekvent censurerat namn.
Citera
2021-02-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag läser här i tråden att vapenhandlaren CGÖ hade mycket goda kontakter med knarkspan.

Cirka kl 15-16 morddagen fick CGÖ besök i sitt hem av livvakten Thord A.

Kl 15 gick Föllinge på sitt skift och avvek 21 från övervakningslägenheten på söder men påstod att han jobbade till efter 23.

Hände en del den där kvällen.
Det hände bland annat ett statsministermord. Som inte innebär att allt som hände den kvällen hade med mordet att göra. Det är alldeles för lätt att misstolka. Fortfarande finns det enbart en gärningsman. Allt som inte har med gärningen att göra påverkades inte av gärningsmannen. Alla andra gick på bio eller ägnade sig åt festa. Precis som en vanlig lönefredag.
Citera
2021-02-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jo det verkar ju lite märkligt om RJ och SC inte såg honom på vägen när de körde Luntmakargatan norrut. Och inte så smart heller av en eventuellt GM att följa den ganska så raka Luntmakargatan ända upp till Tegnergatan. Jag tänkte att det var vid Kammakargatan de såg honom men det var ju vid Tegnergatan så då blir mitt nya förslag till flyktväg ännu mindre troligt. Får fundera vidare.
SC passerade hörnet Luntmakargatan/Tunnelgatan runt 23,40. Alldeles för långt efteråt.
Citera
2021-02-07, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag håller med dig angående vänstersväng in på Luntmakargatan. Tycker det är mycket som talar för det.
Du är välkommen att presentera alla vittnesmål och dokument som stödjer den tesen. Jag har inte hittat någonting. Till dess är det mycket som talar för att det är rent nonsens.
Citera
2021-02-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Bekant med Östling tror jag, men SFSF, nja. Jag har inte möjlighet att kolla just nu. Hur du förresten namnlistan på skytteföreningen? Efter min hårddiskkrasch är den tyvärr borta.
1987.

Per Arvidsson,FMV
Claes Djurfeldt, Stockholmspolisen
Ingvar Grundborg, Defendor AB
Bernt Grundevik, Svea Livgarde
Lars Ulfving, Försvarsstaben:
Carl Gustaf Östling: Vapenhandlare
Sverker Ulving YOF
Åke Årstrand Y

1989.

Per Arvidsson, FMV:
Anti Avsan, polis
Peder Badene: -
Sonny Björk, vapenexpert Palmegruppen (!):
Claes Djurfeldt, polis:
Ingvar Grundborg, major:
Ulf Helin, piketpolis och sambandscentralsutbildad:
Ulf Hjelmberg, FMV
Fredrik Kugelberg, FMV
Pär Landby, FMV
Per Nichols, polis: -
Bo Nilsson, polis:
Carol Paraniak, arméstaben
Lars Persson: -
Lars Ulfving: Militär säkerhetsexpert
Sverker Ulving, överstelöjtnant
Torsten Werner, polis och tekniker:
Carl Gustaf Östling:

Trådens sökfunktion ger väldigt få personuppgifter angående Lars och Sverker Ulving. De verkar ha gått under radarn genom åren. I alla fall i denna tråden.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-02-07 kl. 08:14.
Citera
2021-02-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är väl bara det att IM påstod att det var fler än fyra. ”Fem, sex, sju personer”
Det kan ju absolut vara ett minnesfel, och NF kan inte ha varit så långt bakom. 20-40 meter kanske om kronologin ska kunna räknas hem någorlunda.
Gissningsvis befann sig Anders B:s kamrater inne på banken då han passerade.

Killen med blod runt munnen är ett mysterium, liksom den ljushårige med grå jacka, och den ljushåriga killen med den ”flinande” tjejen bakom.
Och förstås den springande mannen i ljusbrun skinnjacka.
Denna första minut på mordplatsen är mycket svårtolkad och motsägelsefull.
Vilket visar att vi aldrig kommer att få klarhet i många saker.

Det som kan rensas är vittnen/personer som är ensamma med sina iakttagelser kan sättas i karantän så länge det inte bekräftas.

Som alltid kan aldrig inkompatibla uppgifter vara sanna samtidigt.

Den enklaste förklaringen till IM sällskap är att det aldrig existerade vid IMs uppgivna tidpunkt. Han kan omöjligt sett ABs sällskap.

Krångla inte till det onödan. Försök inte läsa in saker som inte passar in. Det räcker långt enligt mig. Då minskar mysterierna. Samtidigt som enskilda vittnen blir mindre trovärdiga i det stora hela. Lösningen finns inte på mordplatsen. Den har tolkats in absurdum utan att leda någonstans.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-02-07 kl. 09:14.
Citera
2021-02-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Det är bra att du är het, men det här kommer att ta tid, så hushåll med bränslet.
Regimtrogna Privatspanarna i tråden jobbar nu för fullt med att hjälpa PU att hitta mördarna,
kan det vara några patrullerande poliskollegor som har mördat Palme?
De som är regimtrogna är de som köper regimens utpekade. Som PKK, CP och SE. Vi som inte köper det är inte regimtrogna.

Du är enbart en av alla stollar som ibland befolkar tråden utan att tillföra något. Samtidigt som ni visar att ni totalt saknar kunskap och intelligens. Precis som regimen.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-02-07 kl. 09:40.
Citera
2021-02-07, 09:45
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Du är välkommen att presentera alla vittnesmål och dokument som stödjer den tesen. Jag har inte hittat någonting. Till dess är det mycket som talar för att det är rent nonsens.

Jag kommer att komma till det.

Men vad säger du om den röda Volvo 244 som poliskommissarien Anders Pettersson såg på Snickarbacken? Jämför det med Kohuts vittnesmål.

Kan det vara samma bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in