2020-12-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gör väl samma sak då.

Mönchengladbach–Manchester City
Lazio–Bayern München
Atletico Madrid–Chelsea
Leipzig-Liverpool
Porto–Juventus
Barcelona–Paris Saint Germain
Sevilla–Dortmund
Atalanta–Real Madrid

Leipzig-Liverpool oh Atletico-Chelsea känns ju svårast och tippa. Men Atletico är ett jobbigt lag och tror dom kan passa Chelsea illa med sin starka defensiv och kontringar/effektivitet. Leipzig-Liverpool är nog den matchen jag ser mest fram emot. Eller rättare sagt Klopp vs Nagelsmann. I övrigt känns det som ganska klara favoriter på förhand i övriga matcher. Barca är ordentligt nere så PSG måste gälla som klara favoriter trots att dom inte övertygat heller helt. Juve hade tur med bra lottning. Se svaga ut annars. Dortmund får nog en nystart med ny tränare annars hade jag nog tippat Sevilla med Favre kvar vid rodret.

Visst Real är upp och ner men dom brukar gneta sig vidare ändå med Zidane. Atalanta lär nog vara nog så bra men erfarenheten och effektiviteten i Real avgör.

Det är det tidiga tipset. Ä ju mer än 2 månader kvar så lär hända en del tills dess som kan påverka.
Själv tycker jag att det bara är Bayern, och Atletico som för mig är klara favoriter, kanske City i viss mån också men City har inte imponerat den här säsongen.
Tycker sen att alla övriga matcher i princip är nästan 50/50 där storlagen som borde vara klara favoriter har stora problem av olika slag.
Själv tror jag att City, Bayern, Atletico, Leipzig, Juventus, PSG, Sevilla och Atalanta är lagen som går vidare.
Citera
2020-12-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Själv tycker jag att det bara är Bayern, och Atletico som för mig är klara favoriter, kanske City i viss mån också men City har inte imponerat den här säsongen.
Tycker sen att alla övriga matcher i princip är nästan 50/50 där storlagen som borde vara klara favoriter har stora problem av olika slag.
Själv tror jag att City, Bayern, Atletico, Leipzig, Juventus, PSG, Sevilla och Atalanta är lagen som går vidare.

Men det finns ingen i Atalanta som skulle platsa i Real Madrid. Och Atalantas kapten vill lämna efter bråk med tränaren.

Säger inte att du har fel, men att det nog är högoddsare?
Citera
2020-12-17, 23:01
Medlem
Dofternas avatar
Hur har det gått för den rumänske domaren som hängdes ut som rasist?
Citera
2020-12-18, 19:34
Medlem
Hoppas Dortmund och Liverpool åker ut. Med andra ord, heja Leipzig och Sevilla!
Citera
2020-12-18, 21:23
Medlem
Imbazs avatar
LFC vinner CL denna säsong, tack för deltagandet.
Citera
2020-12-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
LFC vinner CL denna säsong, tack för deltagandet.
En kan ju hoppas! Med vvd eventuellt tillbaka till slutet så.. Tror han behövs trots att Fabinho ser sjukt bra ut som cb
Citera
2021-02-05, 09:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Breaking: Liverpool have been denied entry to Leipzig for the CL round of 16 first leg due to Covid rules. Onus now on Leipzig to find a neutral venue.
Citera
2021-02-05, 09:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Breaking: Liverpool have been denied entry to Leipzig for the CL round of 16 first leg due to Covid rules. Onus now on Leipzig to find a neutral venue.

Så tyska myndigheter/politiker tvingar Leipzig att spela sin hemmamatch på bortaplan? Minsann.
Citera
2021-02-05, 12:35
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Så tyska myndigheter/politiker tvingar Leipzig att spela sin hemmamatch på bortaplan?

Nej, på en neutral plan. Läs upp engelska på komvux så kanske det klickar nästa gång.
Citera
2021-02-06, 08:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej, på en neutral plan. Läs upp engelska på komvux så kanske det klickar nästa gång.

Men vad betyder neutral på engelska dååååå? Så svårt med utrikiska, så många svåra ord!

Vad jag avser är helt glasklart - att tyska regler lägger ansvaret på Leipzig att fixa en ny plan som inte är deras hemmaplan. Neutral plan = bortaplan för båda lagen. Men vill du bete dig som en ordmärkande rövhatt, kör hårt. Du verkar vara en trevlig person.
Citera
2021-02-06, 15:31
Medlem
Nja, UEFA är det som har den bestämmelsen. Dvs. att det är upp till hemmalaget att "lösa problemet".
Matchen kan också avgöras som enkelmöte på neutral plan.
Citera
2021-02-06, 17:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nja, UEFA är det som har den bestämmelsen. Dvs. att det är upp till hemmalaget att "lösa problemet".
Matchen kan också avgöras som enkelmöte på neutral plan.

Läste att det är tillåtet att byta ordning om båda klubbarna går med på det - att Liverpool tar matchen på Anfield först. Men det kommer de ju inte göra, sportsligt korkat.

Det är ju lite skevt att Leipzig straffas för att motståndarlaget inte får komma till deras plan, men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in