Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Men inte alls lika otrevlig som de som ständigt förnekar att det är en allvarlig pandemi där en del dör en för tidig död.
Fruktansvärt sätt och i strid med ett modern humant samhälle.
Visst det finns många som det inte blir mycket mer än en förkylning, en del lite värre men en hel del riktigt allvarligt.
Min far hade redan dåligt hjärta då han var 75 och ett par gånger fått stoke men återhämtat sig mycket bra och hade aldrig överlevt en covid-19
Inte på grund av övervikt eller dålig kost som vissa påstår är enda orsak att inte att klara sig.
Han blev 90 och när ni förnekare skriver om att det är bara äldre som dör och annan skit spottar du på mig och min fars minne.
Svärmor är 91 och kommer troligen bli närmare 100 men får hon covid nu är det kört.
Nej hon är inte senil utan surfar på nätet varje dag och har egen iphone. Bor i egen lägenhet på äldreboende som vi inte besöker med risken att denna av er så kallade förkylning tar livet av folk.
Tillhör du de som tycker hon likväl kan dö nu?
Ärligt svar nu när jag ärligt besvarat ditt svar till något jag skrev åt en förnekare här.
Jag har inte uppfattat det som så att någon skulle ha påstått fetma vara den ENDA orsaken att inte klarar av C19. Bara en av dem. Och en helt onödig orsak dessutom.
”Dålig kost” är också lite ironiskt med tanke på att det är den växande välfärden exempelvis i Indien som gör att medelklassen får diabetes på löpande band. Och därmed sämre motståndskraft mot C19.
Även invandrare här i Sverige – åtminstone från vissa länder – tycks insjukna i välfärdssjukdomar i större utsträckning än infödda svenskar när dessa invandrare har bott i landet x-antal år. Det ”fattiga och hårdare livet” med kanske kroppsarbete och ibland sämre tillgång till mat under alla perioder har visat sig vara bättre för deras hälsa än coca-cola och hamburgare i paradislandet Sverige.
Att någon här i tråden påpekar statistisk fakta är inte samma sak som att de har som avsikt att spotta skit på dig eller dina släktingar. Eller någon annan för del delen.
Men man måste väl erkänna verkligheten?
C19 tycks inte vara särskilt farlig för de yngre än 70+ Och även av de 90+ är det ”bara” ca 16% som dör i C19.
Jag anser inte att din svärmor ”likaväl kan dö”. Jag anser bara att hon säkert redan har levt ett gott och rikt liv och ifall hon skulle råka dö av C19 då borde du minnas henne med värme och vara glad och tacksam att hon fick leva så länge istället för att vara arg på regeringen eller FoHM att hon inte blev 100.