2021-02-06, 15:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Ja, du hänvisar till just det dokument jag refererade till i mitt förra svar till dig. Det kanske på något vis kan vara som du säger, och det var visst en intressant detalj det du nämnde om kepsen, men är detta inte hugget som stucket vid dagens slut? Vad menar du skulle förändra saken rent utredningsmässigt? Tycker snarare bara att det är märkligt att SE som MGM inte alls skulle ha sett LJ.

Varför är det märkligt att en GM inte sett LJ. Direkt efter skotten är barackerna i vägen, och vi vet att LJ inte ser GM då.

När GM passerar luntmakargatan står LJ dold bakom barackerna. LJ ser GM snett bakifrån och bakifrån. Enda tillfället för GM att se LJ är vid huvudvridningen på trappkrönet.

Eller nån minut innan mordet när LJ anländer till platsen, men då faller SE bort.
Citera
2021-02-06, 15:30
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
LJ:
1. LJ kan inte lämna ett trovärdigt signalement på GM, även fast GM springer
mitt framför ögonen på LJ, tillslut drar han till med mörk jacka, för att skydda SE.
2. LJ vet inte vad han har i sin väska, säkert ett vapen.

NF:
Försöker få utredarna till att tro på mötesscenariot, allt för att SE inte ska passa in.

Du måste se mönstret i sin helhet:
Dom som är inblandade har mer eller mindre väntat på platsen: LJ, IM, AB & NF.
Helhet? Ja, flera vittnen "väntade" på något och det är en intressant detalj. Men LJ med vapen, jag vet inte det jag. NF rörde väl sig, stannade inte upp värst länge, vad jag minns. Vad jag fattat det som såg han AB.

Men Aviatronics/Bofors-AB är jag sedan länge smått fundersam över. Tycker i a f att han borde sett mer än vad han påstår. IM i klorna på Kanger som fick honom att skapa en Dekorimaman som står och hänger 2-3 minuter i väntan på LOP var väl ingen hit heller.
Citera
2021-02-06, 15:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Helhet? Ja, flera väntade och det är en intressant detalj. Men LJ med vapen, jag vet inte det jag. NF rörde väl sig, stannade inte upp värst länge, vad jag minns. Vad jag fattat det som såg han AB.

Men Aviatronics/Bofors-AB är jag sedan länge smått fundersam över. Tycker i a f att han borde sett mer än vad han påstår. IM i klorna på Kanger som fick honom att skapa en Dekorimaman som står och hänger 2-3 minuter i väntan på LOP var väl ingen hit heller.

Man ska inte underskatta alkoholpåverkan av AB. Han dricker väldigt mycket på happy hour första 90 minuterna. Och det mesta tyder på att han höll berusningen på den nivån med öl resten av kvällen.

Inget fel med det. Men synd för familjen Palme
Citera
2021-02-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han pekade inte ut Anna Hage. Personen som alla GM som försöker göra sig till vittnen hade pekat ut. Mediaexponerade AH

Hans utpekanden är ganska märkliga. Vissa saker känns givna som vittne och andra mer som att förvirra.
Citera
2021-02-06, 15:59
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Han pekade inte ut Anna Hage. Personen som alla GM som försöker göra sig till vittnen hade pekat ut. Mediaexponerade AH

Fick SE se en bild på AH ens? Vet du vart man kan hitta information rörandes fotokonfrontationen?
Citera
2021-02-06, 16:04
Medlem
Citat:
Wow...

LJ ser mördaren snett bakifrån i mörkret, varför ska han kunna ge bättre signalement än något annat vittne? Han blir pressad av polisen, misstänkliggjord. Inte konstigt han blir stressad för ovidkommande frågor om hans väska.

På vilket sätt hjälper ett möjligt mötesscenario en mördare komma undan? Om NF skulle få det framstå som ett möte hade han väl sagt att det stod nån vid Dekorima och väntade?

Du kanske ska tänka dig för innan du pekar ut uppenbart helt oskyldiga personer. Det här är personer som tagit skada av att vara vittnen.

IM och alla i hans bil är inblandade? AB och alla hans kollegor?
Det feta.
Som KP säger: "Det är svårt att komma runt", och dom här personerna far med osanningar
eller skyller på att dom inte kommer ihåg, klassiskt trick som fungerar bland kriminella.
Att gå till botten med LJ skulle öka klarheten i hur dom har planerat och utfört mordet.
Senast redigerad av sovvandring 2021-02-06 kl. 16:16.
Citera
2021-02-06, 16:10
Medlem
Citat:
Helhet? Ja, flera vittnen "väntade" på något och det är en intressant detalj. Men LJ med vapen, jag vet inte det jag. NF rörde väl sig, stannade inte upp värst länge, vad jag minns. Vad jag fattat det som såg han AB.

NF försöker få utredarna att tro att det är ett mötesscenario, NF halar ut på tiden med 45 sekunder, allt för att skydda SE, ett fult knep, Gunnar Wall gick på det.
Senast redigerad av sovvandring 2021-02-06 kl. 16:13.
Citera
2021-02-06, 16:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det feta.
Som KP säger: "Det är svårt att komma runt", och dom här personerna far med osanningar
eller skyller på att dom inte kommer ihåg, klassiskt trick som fungerar bland kriminella.

Klassiskt trick bland dom som inte kommer ihåg...

Läser man förhören med NF så får man en bild av att det är polisen som rör till det och skapar de här extra sekunderna. Jag är övertygad om att han i första förhöret pekar ut Sveavägen 46 för mötet med polisen råkar skriva 56. 46 är nämligen där mötet mellan LOP och NF sker. Sen vid vallningen så kräver polisen en förklaring för "Sveavägen 56", då flyttar NF platsen han hörde skotten till 56, för att han blir pressad och för att det inte spelar nån större roll. Men det kan inte stämma för därifrån kan han inte urskilja människor.

LJ är en hjälte.

AB var full. Är han inblandad så är sex personer till på Bofors inblandade, bara i närområdet... Korkat. AB är en familjefar.

IM förändrar sin story precis som de flesta andra vittnen. Första förhöret är vettigt. Dessutom så kan man knappast vara delaktig med en hel bil full med passagerare och passa in det i deras utekväll.

Dessa personer är lätta att komma runt.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-06 kl. 16:16.
Citera
2021-02-06, 16:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, du hänvisar till just det dokument jag refererade till i mitt förra svar till dig. Det kanske på något vis kan vara som du säger, och det var visst en intressant detalj det du nämnde om kepsen, men är detta inte hugget som stucket vid dagens slut? Vad menar du skulle förändra saken rent utredningsmässigt? Tycker snarare bara att det är märkligt att SE som MGM inte alls skulle ha sett LJ.
Att det skulle förändra någonting rent utredningsmässigt har jag svårt att se, det är nog precis som du säger hugget som stucket vid dagens slut. Men rätt skall vara rätt, och om det nu är så att både åklagaren och försvarsadvokaten i sina resonemang verkar utgå från ett felaktigt antagande, dvs. det om att SE måste ha sett Lars J inne i gränden, då bör ju saken påtalas. Och ja, det där om Hans Holmér och kepsen är ju också intressant. Efter SE:s telefonsamtal till polisen kl. 12:20 (där han berättar att det var han som hade keps) verkar alltså kepsen ha utgått från signalementet.
Senast redigerad av Draifos 2021-02-06 kl. 16:33.
Citera
2021-02-06, 16:21
Medlem
Citat:
Klassiskt trick bland dom som inte kommer ihåg...

Läser man förhören med NF så får man en bild av att det är polisen som rör till det och skapar de här extra sekunderna. Jag är övertygad om att han i första förhöret pekar ut Sveavägen 46 för mötet med polisen råkar skriva 56. 46 är nämligen där mötet mellan LOP och NF sker. Sen vid vallningen så kräver polisen en förklaring för "Sveavägen 56", då flyttar NF platsen han hörde skotten till 56, för att han blir pressad och för att det inte spelar nån större roll. Men det kan inte stämma för därifrån kan han inte urskilja människor.

LJ är en hjälte.

AB var full. Är han inblandad så är sex personer till på Bofors inblandade, bara i närområdet... Korkat. AB är en familjefar.

IM förändrar sin story precis som de flesta andra vittnen. Första förhöret är vettigt. Dessutom så kan man knappast vara delaktig med en hel bil full med passagerare och passa in det i deras utekväll.

Dessa personer är lätta att komma runt.
AB spelade full, däremot var hans kompisar fulla, smart sätt att skaffa alibi.
AB påstår att det var en kvinna i mitten, helt fel.
AB påstår att GM skjuter med vänster hand, SE var högerhänt.
AB skyddar SE.

LJ springer efter GM därför han känner GM-SE, helt ofarligt med andra ord.

SE måste haft medhjälpare och här har vi dom.
Senast redigerad av sovvandring 2021-02-06 kl. 16:30.
Citera
2021-02-06, 16:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
AB spelade full, däremot hans kompisar var fulla, smart sätt att skaffa alibi.
AB påstår att det var en kvinna i mitten, helt fel.
AB påstår att GM skjuter med vänster hand, SE var högerhänt.
AB skyddar SE.

Vissa källa att AB säger GM skjuter med vänster hand.

AB trodde den korta personen med pälsmössa var en kvinna. Han såg personen bakifrån... När du säger att AB är inblandad för du det för att "SE måste haft hjälp". Problemet med detta är att det finns inget som tyder på att SE mördade Palme. Och SE kan mycket väl ha utfört ett sånt här mord på egen hand.

Vilken simpel plan. Sju pers går tvärs genom city mot bion där Palme befinner sig. Tre kommer efter och liftar med en bil. På nåt sätt vet de att Palme ska gå söderut så de stannar och tar ut pengar påen bankomat nära Dekorima. Sen går tre av dom iväg och bara lämnar AB. AB ska nu hjälpa till med mordet genom att bevittna mordet och säga "jag trodde den som sköts var kvinna...". Vilken otroligt vass plan...

AB och hans kollegor är snarare en risk än hjälp om de skulle vara inblandade. Konspirationsmord går inte till på sånt här sätt. Man har inte en massa medhjälpare som ska förväxlas med mördaren eller låtsas vara vittne och förstöra utredningen.

För. Ju fler inblandade ju större risk åka fast.

Sluta trolla nu
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-06 kl. 16:31.
Citera
2021-02-06, 16:36
Medlem
Citat:
Vissa källa att AB säger GM skjuter med vänster hand.

AB trodde den korta personen med pälsmössa var en kvinna. Han såg personen bakifrån... När du säger att AB är inblandad för du det för att "SE måste haft hjälp". Problemet med detta är att det finns inget som tyder på att SE mördade Palme. Och SE kan mycket väl ha utfört ett sånt här mord på egen hand.

Vilken simpel plan. Sju pers går tvärs genom city mot bion där Palme befinner sig. Tre kommer efter och liftar med en bil. På nåt sätt vet de att Palme ska gå söderut så de stannar och tar ut pengar påen bankomat nära Dekorima. Sen går tre av dom iväg och bara lämnar AB. AB ska nu hjälpa till med mordet genom att bevittna mordet och säga "jag trodde den som sköts var kvinna...". Vilken otroligt vass plan...

AB och hans kollegor är snarare en risk än hjälp om de skulle vara inblandade. Konspirationsmord går inte till på sånt här sätt. Man har inte en massa medhjälpare som ska förväxlas med mördaren eller låtsas vara vittne och förstöra utredningen.

För. Ju fler inblandade ju större risk åka fast.

Sluta trolla nu
Vänster hand, mitt på sidan: http://www.itdemokrati.nu/36e/mpv109.png
Nej, det är ytterst välplanerat, men "det går inte komma runt" då det är hermetiskt hela vägen till toppen.
Senast redigerad av sovvandring 2021-02-06 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in