Frågan är om Poco är bättre än Note 9 Pro i verkligheten eller enbart på papperet?
Vilken av dessa hade ni valt?
Här är en rätt bra jämförelse mellan de båda modellerna: https://youtu.be/3Klpr5zz-NY
Vissa "problem" kommer säkert fixas med uppdateringar, läste att någon klagade på Note 9 Pro för att den är ömtåligare och hade spruckit vid kameran men det är väl bara ett problem om man inte har ett bra fodral och är klumpig.
Här är en rätt bra jämförelse mellan de båda modellerna: https://youtu.be/3Klpr5zz-NY
Vissa "problem" kommer säkert fixas med uppdateringar, läste att någon klagade på Note 9 Pro för att den är ömtåligare och hade spruckit vid kameran men det är väl bara ett problem om man inte har ett bra fodral och är klumpig.
Macro kameran är något bättre på 9 Pro, men detta kanske inte är den viktigaste kamerafunktionen direkt? 9 pros kamera verkar ha night mode-funktion också, men i övrigt kanske Pocos kamera är bättre.
Känns som du hade valt Poco av dessa?
Senast redigerad av peterj76 2021-01-27 kl. 13:58.
Macro kameran är något bättre på 9 Pro, men detta kanske inte är den viktigaste kamerafunktionen direkt?
Känns som du hade valt Poco av dessa?
Ja för mina behov så är fördelarna med Poco viktigare än Macro som jag nästa aldrig använder samt kan man få bättre bilder med andra appar för kameran t.ex Open Camera och Camera FV-5.
Ja för mina behov så är fördelarna med Poco viktigare än Macro som jag nästa aldrig använder samt kan man få bättre bilder med andra appar för kameran t.ex Open Camera och Camera FV-5.
Vilka är dina behov som Poco uppfyller bättre? Är det typ spel?
Vilka är dina behov som Poco uppfyller bättre? Är det typ spel?
Nä jag spelar inte så krävande spel när jag gör det men den verkar mer hållbar och på videon jag länkade tycker jag att kvalitén på annat ser bättre ut så hög uppdateringsfrekvens är inte bara för spel men hade det varit stor prisskillnad skulle jag tagit Note 9 Pro istället dock föredrar jag egentligen mer kompakta mobiler som är svårare att hitta idag.
Budgettelefoner för runt 1200kr är det ingen större skillnad direkt. Men om du tar en betydligt dyrare för flera tusenlappar då är det skillnad absolut. Bättre kamera, mera ram, snabbare prestanda känns mer rapp och liknar mer flagskepp som samsung oneplus osv..
Redmi 9 och Poco M3 är likvärdiga för dom har ungefär liknande specs. Poco X3 däremot är betydligt bättre och en av dom bästa i sin prisklass. Xiaomi har så många modeller så det kan bli lite förvirrande vilken är vilken.
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nä jag spelar inte så krävande spel när jag gör det men den verkar mer hållbar och på videon jag länkade tycker jag att kvalitén på annat ser bättre ut så hög uppdateringsfrekvens är inte bara för spel men hade det varit stor prisskillnad skulle jag tagit Note 9 Pro istället dock föredrar jag egentligen mer kompakta mobiler som är svårare att hitta idag.
Hur använder man djupkameran? Är det ens en helt egen kamera, för förstår inte hur man ändrar till den. (Poco X3 NFC)
Djupkameran används när man har ställt in för att ta porträtt, det är en kameralins läste jag.
När jag ställer in porträtt så verkar dock ej den linsen ens användas att fota med i alla fall? Eftersom bilden inte försvinner om jag täcker över den.
När jag ställer in porträtt så verkar dock ej den linsen ens användas att fota med i alla fall? Eftersom bilden inte försvinner om jag täcker över den.
Hmm... tar du bilden med något i bakgrunden eller är det bara en tom vägg? Kan vara ljuset som påverkar också men se om det går någon skillnad med en annan app för kameran, själv kör jag mest med Open Camera.
There is a 2MP depth sensor on the back that is used only when shooting portraits. The Poco X3 NFC seems to be a capable portrait shooter with proficient subject separation and natural-looking blur. The portrait shots are also pretty detailed, and we do believe everyone will be happy with this mode on the Poco X3.
Hmm... tar du bilden med något i bakgrunden eller är det bara en tom vägg? Kan vara ljuset som påverkar också men se om det går någon skillnad med en annan app för kameran, själv kör jag mest med Open Camera.
There is a 2MP depth sensor on the back that is used only when shooting portraits. The Poco X3 NFC seems to be a capable portrait shooter with proficient subject separation and natural-looking blur. The portrait shots are also pretty detailed, and we do believe everyone will be happy with this mode on the Poco X3.
Menar som så att det verkar vara samma kaneralins som används vid normalläget som vid porträttläge. Alltså huvudkameran. Täcker du över den lins som ska vara djupkameran vid porträttläget så syns bilden ändå.
Jag läste nyss att det inte är en kamera som tar bilder överhuvudtaget utan bara en ToF-sensor som finns till för att ge avståndsinformation, så att telefonen bättre kan skapa artificiell bakgrundsoskärpa när du plåtar i särskilt porträttläget. Så att bilderna mer ser ut som de är tagna med en systemkamera.
Om så är fallet så tycker jag dock det är lite märkligt med "2 MP" - om det inte ens är en kamera som tar bilder.
Om så är fallet så tycker jag dock det är lite märkligt med "2 MP" - om det inte ens är en kamera som tar bilder.
Ja det har du rätt i, så om jag förstår det rätt är djupkameran bara en lins som samarbetar med huvudkameran ...Har själv en 5MP djupkamera i min Xiaomi som jag nog aldrig använt.
Vad tycker du om din nya Poco annars? Nöjd överlag?