2021-02-04, 08:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hur många killar i samma ålder dansar sådär sexuellt på TikTok med provocerande klädsel? Hade du gillat om din dotter gjorde så?

Det är bara PK-maffian som bryr sig.

Tyvärr många.
Har ej själv tiktok men det går inte att inte se det.
Dagens 18+ killar beter sig som feminina manliga strippare på sociala medier.
Citera
2021-02-06, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Nyss var jag postmodern dogmatiker när jag skrev om objektifiering.
Hur ska du ha det?

Det ena utesluter inte det andra, människan är mångfacetterad. Varför skall man vara placerad i ett enda fack. Pratade dock generellt men om du tar åt dig så har du väl insett nått kanske.
Citera
2021-02-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av columbus13
Det ena utesluter inte det andra, människan är mångfacetterad. Varför skall man vara placerad i ett enda fack. Pratade dock generellt men om du tar åt dig så har du väl insett nått kanske.

Det var ju mig du citerande.
Citera
2021-02-06, 13:39
Medlem
Citat:
Det var ju mig du citerande.

Nej där misstar du dig, du citerar mig.
Citera
2021-02-06, 14:01
Medlem
Citat:
Nej där misstar du dig, du citerar mig.

Jag syftade på när du kallade mig postmodern dogmatiker för att jag använde ordet objektifiering.

Sedan använder du själv det i ett inlägg.

Så jag citerade det inlägget och frågade dig hur du skulle ha det.

Säg till om du vill att jag ska rita en bild.
Citera
2021-02-06, 15:50
Medlem
Citat:
Jag syftade på när du kallade mig postmodern dogmatiker för att jag använde ordet objektifiering.

Sedan använder du själv det i ett inlägg.

Så jag citerade det inlägget och frågade dig hur du skulle ha det.

Säg till om du vill att jag ska rita en bild.

Du använde objektifiering som något negativt som ett skällsord. Som att någon som utför det gör något fel. Det var värdering jag syftade på, inte användningen av ordet i sig. Det och ditt mantra i övrigt, därav epitetet.

Förstår att det är svårt ibland.
Citera
2021-02-06, 18:19
Medlem
Citat:
Du använde objektifiering som något negativt som ett skällsord. Som att någon som utför det gör något fel. Det var värdering jag syftade på, inte användningen av ordet i sig. Det och ditt mantra i övrigt, därav epitetet.

Förstår att det är svårt ibland.

Ja, det ligger ju i begreppets natur och i feministisk teori att det inte är något positivt.

Sedan har jag ännu inte fått svar på vad i mitt beteende som är postmodernt.
Citera
2021-02-24, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Vlad intervjuas av Anjo.
https://www.youtube.com/watch?v=Fg9AuFk8DRo&ab_channel=ANJO

Jag tycker att man bör lyssna på hela, men orkar man inte det så får man en god insikt i vad detta inneburit och hur Vlad tänker kring det de sista tio minuterna.

Frågar du mig är det helt sjukt att ninetone (eller vad de heter) vänder sig bort från Vlad men låter Rask vara kvar.

Det Vlad gjort är ju inte ens en tumnagel av det Rask gjort.

Hur som helst - en bra intervju där Vlad får säga sitt.
Citera
2021-03-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ja, det ligger ju i begreppets natur och i feministisk teori att det inte är något positivt.

Sedan har jag ännu inte fått svar på vad i mitt beteende som är postmodernt.

Inte av mig men du svarar på det själv.
Citera
2021-03-11, 10:14
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vlad intervjuas av Anjo.
https://www.youtube.com/watch?v=Fg9AuFk8DRo&ab_channel=ANJO

Jag tycker att man bör lyssna på hela, men orkar man inte det så får man en god insikt i vad detta inneburit och hur Vlad tänker kring det de sista tio minuterna.

Frågar du mig är det helt sjukt att ninetone (eller vad de heter) vänder sig bort från Vlad men låter Rask vara kvar.

Det Vlad gjort är ju inte ens en tumnagel av det Rask gjort.

Hur som helst - en bra intervju där Vlad får säga sitt.

Bemöter det jag fetmarkerat:
Vlad tillhörde United Screens, ett nätverk med främst piffiga inlufluencers och okontroversiella helyllekreatörer som Hampus Hedström, Lisa Anckarman, Helen Torsgården, Mustiga Mauri och Therese Lindgren.
https://unitedscreens.com/influencers-and-creators/

Ninetone har ett aninges stökigare stall som Cluee, Joakim Lundell, Hoffa Kaos och Hydra (med reservation för eventuella avhopp jag missat). Om Rask är kvar på Ninetone låter jag vara osagt, men United Screens skyltar inte med hans namn och när Rask i någorlunda närtid förlorade inlogg till sitt konto på Instagram var det Stefan på Ninetone som löste problemet (källa: Rask i en live för ca ett halvår sen).

I sak så förstår jag att nätverken inte vill skylta med problematiska bråkstakar, men är det någon gång de behöver ett nätverk är det rimligtvis i motgång. Ryggradslöst att riva kontrakt när det stormar.
Citera
2021-03-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Äldre man? Han ser ut att vara ungdom själv. Finns ingen anledning att tramsa med att överdriva här.

Jag har ingen koll på huruvida det var barn eller inte

Hela din argumentation är ju feminin, vek och patetisk och är symptomatisk för allt som är fel med samhället idag där folk är helt oförmögna att ta något självansvar.

Men av någon anledning är det sådant jävla daltande idag och i synnerhet kvinnor, bögar, transor, negrer och araber får man absolut inte ställa några krav på.

Nej du har uppenbarligen ingen koll. Så håll käft.

Och det är så jäkla synd om dig som varken är kvinna, bög, trans eller ickesvensk. Buhu för den vita stackars heteromannen.
Citera
2021-03-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Nej du har uppenbarligen ingen koll. Så håll käft.

Och det är så jäkla synd om dig som varken är kvinna, bög, trans eller ickesvensk. Buhu för den vita stackars heteromannen.

Du kanske du ska berätta? Eller leka tuff roligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in