2021-02-06, 11:45
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Jag få sed när jag vill ^^ ser ganska bra ut men låter inte folk komma för nära för att inte upptäcka vilken ointressant looser jag är, men knulla får jag.

Man ska utgå från det man är bra på, här i livet. Är man bra på att knulla, så flyttar man till ett land där det är lagligt att tjäna pengar på ens talanger. Svårare än så är det inte, när man söker meningen med livet.
Citera
2021-02-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ända sedan jag var liten har där aldrig funnits något av intresse i denna värld jag velat ägna mig åt förutom datorspel på sin höjd. Jag tycker livet och min tillvaro är så fruktansvärt meninglös. Inga intresse, ingen hobby, ingenting jag ser fram emot eller har lust att göra. Depression eller inte, jag är en helt ointresserad människa. Har arbete, en nära vän, jag ser bra ut och förutsättningarna är goda men problemet är jag. Finns inget driv i mig och där har aldrig funnits det heller, allting jag gör det gör jag för att jag måste, inte för att jag egentligen vill. Vad fan är meningen med livet när ingenting intresserar och jag knappt är 25 år gammal? De senaste två åren har jag berusat mig då och då med narkotika för att inte tappa det helt. Gång på gång har jag försökt mig på livet men känner alltid att jag egentligen inte vill det. Helst av allt skulle jag vilja bli obotligt sjuk så att jag kunde somna in och familjen lättare skulle acceptera läget än om jag tog livet av mig själv. Där är något fel på mig, inte som att jag är psykotisk eller konstig eller så, jag bara är ointresserad av vad ett liv innebär. Har ända sedan tidiga tonåren vetat att jag inte kommer skaffa fru, barn, villa och det där, eller vilja utvecklas karriärmässigt eller ägna mig åt något alls egentligen för där är inget jag vill göra mer än det nödvändiga.

Finns här någon som kan relatera?

Så kände min son som har ADD och har testat olika mediciner, bland annat Elvanse. Detta har börjats när han fyllde 11 år och har vandrat fram och tillbaka och sagt att inget är roligt i perioder. Kallas anhedoni och har med obalans i hjärnan att göra. När han provade mediciner så klarade han mer saker, men tappade helt lusten att leva. Därför slutade han. Skolan fungerade då inte för honom, men han lärde sig att klara av anhedoni själv och verkar ha till till sina känslor nu. Detta betyder att han kan bli väldigt arg, ledsen och trött i perioder, men också känna glädje i ibland. Det är att uppleva känslor, emotionella kontakt med andra som gör livet värt att leva.
Citera
2021-02-06, 12:07
Medlem
nomis.1s avatar
Jag lider troligtgis av dystymi och min motor är långsam.
Citera
2021-02-06, 12:08
Medlem
Citat:
Jag försöker gång på gång att göra något åt det. Då och då får jag en livsgnista av mening som håller i sig 2 veckor om jag har tur. Tänker då på att äta bra mat, ha goda sömnrutiner, träna, tänka på någon utbildning kanske men jag känner optimism i väldigt liten grad och till största del pesimism. När jag befinner mig i pesimism läget står allting still, orkar knappt äta eller ta hand om mig själv då.

Nja, det tror jag inte. Du har bara fastnat i ett gnälltillstånd. Min farbror delar dina diagnoser och det är alltid tveksamt mest synd om honom. Försök att sluta tänka på dig själv så jäkla mycket så kanske ditt liv får lite mening.
Citera
2021-02-06, 12:09
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Jag lider troligtgis av dystymi och min motor är långsam.

Gå till psykolog i så fall. Ingenting flashback kan hjälpa dig med.
Citera
2021-02-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ända sedan jag var liten har där aldrig funnits något av intresse i denna värld jag velat ägna mig åt förutom datorspel på sin höjd. Jag tycker livet och min tillvaro är så fruktansvärt meninglös. Inga intresse, ingen hobby, ingenting jag ser fram emot eller har lust att göra. Depression eller inte, jag är en helt ointresserad människa. Har arbete, en nära vän, jag ser bra ut och förutsättningarna är goda men problemet är jag. Finns inget driv i mig och där har aldrig funnits det heller, allting jag gör det gör jag för att jag måste, inte för att jag egentligen vill. Vad fan är meningen med livet när ingenting intresserar och jag knappt är 25 år gammal? De senaste två åren har jag berusat mig då och då med narkotika för att inte tappa det helt. Gång på gång har jag försökt mig på livet men känner alltid att jag egentligen inte vill det. Helst av allt skulle jag vilja bli obotligt sjuk så att jag kunde somna in och familjen lättare skulle acceptera läget än om jag tog livet av mig själv. Där är något fel på mig, inte som att jag är psykotisk eller konstig eller så, jag bara är ointresserad av vad ett liv innebär. Har ända sedan tidiga tonåren vetat att jag inte kommer skaffa fru, barn, villa och det där, eller vilja utvecklas karriärmässigt eller ägna mig åt något alls egentligen för där är inget jag vill göra mer än det nödvändiga.

Finns här någon som kan relatera?

Den första insikten jag får är att du jämför dig mot alla andra.
Ditt misstag är att du tror att alla andra är något som dem inte är.
Dina frågeställningar är långt mkt vanligare än vad du tror, även om många är så rädda för att visa upp en krackelerad yta så de visar det väldigt sällan.

Börja med att gå till vårdcentralen och berätta att du mår kasst och vill prata med en psykolog.
Välj kön på psykologen efter vilka du har lättast att prata med i livet.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-02-06 kl. 12:23.
Citera
2021-02-06, 12:16
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag känner likadant TS (Jag har känt så sedan jag var 5 år ungefär). Och då är jag bra mycket äldre än vad du är nu.

Jag vet inte vad det är. Men för mig tror jag att det handlar om att jag aldrig har funnit mitt kall, och min typ av grupp med människor som jag tillhör.

Känner du dig vilsen TS?
För om man alltid har känt sig vilsen och utanför så är det inte konstigt att du tycker livet är pisstråkigt och meningslöst.

Försök att prova något som du aldrig har provat förut. Tex: prova att spela på ett obskyrt instrument, besök en plats du aldrig varit på, prova en ny maträtt, hoppa hinderbana med häst, prova olika konsttekniker, lär dig sjunga, lär dig hur man gör dataspel etc.

Du behöver stimulans och utmaningar i livet TS.
Hoppas du hittar något som intresserar dig så att du slipper hålla på med droger.
Citera
2021-02-06, 12:17
Avslutad
Tja, livet är faktiskt jävligt ointressant och blir vad du gör det till. Vi föds, gör en massa skit, och sedan dör vi. Gör det bästa av det när du kan.
Citera
2021-02-06, 12:23
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Gå till psykolog i så fall. Ingenting flashback kan hjälpa dig med.

En psykolog kan inte få mig att efter att aldrig haft intresse för livet. Tycker INGET och har aldrig haft intresse för livet, måmga av er verkar inte förstå där finns människor som inte har något sug för livet
Citera
2021-02-06, 12:31
Medlem
Booiis avatar
Citat:
En psykolog kan inte få mig att efter att aldrig haft intresse för livet. Tycker INGET och har aldrig haft intresse för livet, måmga av er verkar inte förstå där finns människor som inte har något sug för livet

Jag är en av dem. Finns ingen mening i livet bara att acceptera. Till skillnad från dig är jag inte deprimerad utan har förmodligen någon annan "sjukdom". Ta mitt tips i så fall, leta efter adrenalinkickar. Testa dig på manipulation, gör något kriminellt. GÖR vad DU vill, ingenting stoppar dig förutom ditt samvete som folk brukar prata om (tror faktiskt ett samvete är bullshit).
Citera
2021-02-06, 12:39
Medlem
Skolan som lärt generationer att bara sitta och beta av tid från ung ålder
Citera
2021-02-06, 12:41
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Den första insikten jag får är att du jämför dig mot alla andra.
Ditt misstag är att du tror att alla andra är något som dem inte är.
Dina frågeställningar är långt mkt vanligare än vad du tror, även om många är så rädda för att visa upp en krackelerad yta så de visar det väldigt sällan.

Börja med att gå till vårdcentralen och berätta att du mår kasst och vill prata med en psykolog.
Välj kön på psykologen efter vilka du har lättast att prata med i livet.

Min självkänsla är ganska skör. Är en högkänslig person och jämför mig hela tiden.

Provat tala med psykologer m.m otaliga gånger. Det är menlöst. Roten är att jag är är en människa utan några som helst intresse. Funderar på att donera mina organ till någon som har hunger på livet. Jag har ingen roll i livet, jag bara finns, följer med, varje morgon jag vaknar andas jag tungt inför en ny dag. Imposter syndrome är tydligt när jag och min vän tränar. Varför ens träna tänker jag när jag är en totalt ointressant människa utan någon talang eller något jag är riktigt duktig på. Jag är en så sorglig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in