Citat:
Ursprungligen postat av
nomis.1
Ända sedan jag var liten har där aldrig funnits något av intresse i denna värld jag velat ägna mig åt förutom datorspel på sin höjd. Jag tycker livet och min tillvaro är så fruktansvärt meninglös. Inga intresse, ingen hobby, ingenting jag ser fram emot eller har lust att göra. Depression eller inte, jag är en helt ointresserad människa. Har arbete, en nära vän, jag ser bra ut och förutsättningarna är goda men problemet är jag. Finns inget driv i mig och där har aldrig funnits det heller, allting jag gör det gör jag för att jag måste, inte för att jag egentligen vill. Vad fan är meningen med livet när ingenting intresserar och jag knappt är 25 år gammal? De senaste två åren har jag berusat mig då och då med narkotika för att inte tappa det helt. Gång på gång har jag försökt mig på livet men känner alltid att jag egentligen inte vill det. Helst av allt skulle jag vilja bli obotligt sjuk så att jag kunde somna in och familjen lättare skulle acceptera läget än om jag tog livet av mig själv. Där är något fel på mig, inte som att jag är psykotisk eller konstig eller så, jag bara är ointresserad av vad ett liv innebär. Har ända sedan tidiga tonåren vetat att jag inte kommer skaffa fru, barn, villa och det där, eller vilja utvecklas karriärmässigt eller ägna mig åt något alls egentligen för där är inget jag vill göra mer än det nödvändiga.
Finns här någon som kan relatera?
Den första insikten jag får är att du jämför dig mot alla andra.
Ditt misstag är att du tror att alla andra är något som dem inte är.
Dina frågeställningar är långt mkt vanligare än vad du tror, även om många är så rädda för att visa upp en krackelerad yta så de visar det väldigt sällan.
Börja med att gå till vårdcentralen och berätta att du mår kasst och vill prata med en psykolog.
Välj kön på psykologen efter vilka du har lättast att prata med i livet.