2021-02-06, 01:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men charm är alltid en statusmarkör? Liksom fint yttre? Liksom humor? Liksom pengar?
Något av detta har faktiskt flertalet män.

Fel.

Majoriteten män har inte den charm som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

Majoriteten män har inte ett yttre som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

Majoriteten män har inte den humor som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

Majoriteten män har inte pengarna som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

I ett land som Sverige. Vanliga män besitter inte dessa egenskaper i tillräckligt hög grad idag. De flesta män är värdelöst skräp i de flesta kvinnors ögon. Så blir det med nuvarande samhällskonstruktion.

Och ja, "charm" visar på självsäkerhet vilket tyder på hög status. En man med låg status kan inte vara självsäker, enligt kvinnans reptilhjärna.
Citera
2021-02-06, 01:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, jag är inte feminist.

Slö postade en "studie" som mer var en sammanställning. Jag vill se metodbeskrivningar och resultatbeskrivningar.

Det fattar du väl att man måste fråga den grupp individer som man forskar kring om deras upplevelse av fenomenet? Och där är det rimligt att man tar reda på detta:

1. Tar reda på vad varje enskild kvinna i en studie anser är "Hög status" hos en man.
2. Tar reda på vilken status kvinnan själv har utifrån sin egen definition av vad "Hög status" är.
3. Tar reda på vilka män hon väljer och se om dessa har högre/lägre/samma status som kvinnan utifrån hennes egen definition av status-begreppet och utifrån hennes egen status utifrån hennes egen definition av statusbegreppet.

Men ok. Jag fattar att ni inte har så stor koll på hur man bedriver forskning. Men ni kanske ska försöka lära er utav någon som vet det (dvs. lära av mig)?

Alla dina åsikter är feministiska. Således är du feminist, oavsett om du kallar dig det eller inte.

Nej, det måste man inte fråga. Diamanter, dyra klockor och dyra kläder är universella statusmarkörer. Kvinnor i studien jag nämnde valde männen med diamanter, dyra klockor och dyra kläder framför likartade män som inte hade dessa saker. I samma studie med omvända kön hade dessa saker noll effekt. Studien visade alltså att kvinnors attraktion för män i hög grad påverkas av yttre markörer, medan mäns attraktion för kvinnor inte påverkas alls av yttre markörer. De flesta är överens om att denna studie med andra ord tydligt visade prov på kvinnans hypergami och vilken betydelse den har.

Nu kommer du såklart dragandes med "ja men de kvinnorna kanske inte alls anser att dyra klockor, diamanter och kläder är hög status "

Ok, så varför valdes de männen då framför de män som inte hade dessa markörer? Försök komma med ett svar nu som inte är extremt långsökt, tack.
Citera
2021-02-06, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fel.

Majoriteten män har inte den charm som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

Majoriteten män har inte ett yttre som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

Majoriteten män har inte den humor som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

Majoriteten män har inte pengarna som krävs för att trigga kvinnors attraktion.

I ett land som Sverige. Vanliga män besitter inte dessa egenskaper i tillräckligt hög grad idag. De flesta män är värdelöst skräp i de flesta kvinnors ögon. Så blir det med nuvarande samhällskonstruktion.

Och ja, "charm" visar på självsäkerhet vilket tyder på hög status. En man med låg status kan inte vara självsäker, enligt kvinnans reptilhjärna.

Vet du när jag är som charmigast? När jag får gensvar. Vet du när jag är som roligast? När jag får gensvar. Jag vet inte hur du eller andra fungerar, men så fungerar iaf. jag.

Två av mina ex skrattade typ aldrig åt min humor (och jag är en rolig jävul enligt många som känner mig, folk brukar i regel skratta, både män och kvinnor, när jag är på det humöret och vill sprida lite humor). Det liksom föll platt till marken. Och då är det klart att man börjar utstråla "osäkerhet". Till slut. Sedan har jag haft ex som typ vred sig av skratt så fort de såg mig öppna munnen, för de visste att jag skulle säga något kul. Och då blir man ju alltmer självsäker och alltmer rolig.

Detsamma med min charm. Jag kan vara rejält charmig om jag får respons på den charm jag använder mig av. Det ena föder det andra. Men om jag inte får respons på min charm, känner jag mig mer fånig än charmig.

För min del gillar jag verkligen ordspråket: It takes two too tango.

Det är som en dans. Där båda ger sin bit för att gör dansen komplett. både kvinnan och mannen bidrar. Vissa kvinnor är experter på att locka fram det bästa ur varje man de möter, eftersom dessa kvinnor är härliga människor som är "bra på dans". Jag ser alltså inte kvinnor som några passiva våp, utan som ytterst aktiva. Och de riktigt skickliga kvinnorna kan förmodligen få en "Lågstatusman" att känna sig som en "Högstatusman" och får honom att bete sig därefter.

om detta står det ingenting om i er religion "kvinnlig hypergami". Kvinnan verkar osynlig.
Citera
2021-02-06, 01:41
Bannlyst
TomatKungen du har inga ex och du är en fet kvinna, för guds skull, sluta låtsas nu, vi vet alla att du luktar illa och älskar grisfötter.
Citera
2021-02-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Alla dina åsikter är feministiska. Således är du feminist, oavsett om du kallar dig det eller inte.

Nej, det måste man inte fråga. Diamanter, dyra klockor och dyra kläder är universella statusmarkörer. Kvinnor i studien jag nämnde valde männen med diamanter, dyra klockor och dyra kläder framför likartade män som inte hade dessa saker. I samma studie med omvända kön hade dessa saker noll effekt. Studien visade alltså att kvinnors attraktion för män i hög grad påverkas av yttre markörer, medan mäns attraktion för kvinnor inte påverkas alls av yttre markörer. De flesta är överens om att denna studie med andra ord tydligt visade prov på kvinnans hypergami och vilken betydelse den har.

Nu kommer du såklart dragandes med "ja men de kvinnorna kanske inte alls anser att dyra klockor, diamanter och kläder är hög status "

Ok, så varför valdes de männen då framför de män som inte hade dessa markörer? Försök komma med ett svar nu som inte är extremt långsökt, tack.

Nej, jag är inte feminist. Och jag hoppas att det snart kommer in någon i tråden som har kunskap i vetenskapsteori och som fattar vad jag syftar på med mina inlägg. Denna kanske skulle kunna förklara för dig vad jag menar och att det inte finns ett spår av "feminism" i detta. Utan snarare kritiskt tänk kring er kära "kvinnlig hypergami".

Studien är amerikansk. I USA är status och religion väldigt viktigt. Vore intressant om studien hade gjorts i Sverige. Och fortsatt: man måste ju veta vad kvinnorna själva anser. Göra en studie med fenomenologisk ansats där man tittar på dessa punkter:

1. Tar reda på vad varje enskild kvinna i en studie anser är "Hög status" hos en man.
2. Tar reda på vilken status kvinnan själv har utifrån sin egen definition av vad "Hög status" är.
3. Tar reda på vilka män hon väljer och se om dessa har högre/lägre/samma status som kvinnan utifrån hennes egen definition av status-begreppet och utifrån hennes egen status utifrån hennes egen definition av statusbegreppet.
Citera
2021-02-06, 02:07
Medlem
Uncorruptables avatar
Detta är själva globalistiska agendan, minska befolkningen. Problemet är att det kommer minska den bra befolkningen med högt IQ och god moral som får samhällen att fungera. Den lågbegåvade befolkningen och hela tredje världen kommer fortsätta knulla fram sina R-selekterade gener oavsett.
Citera
2021-02-06, 11:24
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
När de berättar hur de vill ha det, så tänker jag på 40-talets hemmafruar. Fast det är kvinnorna som vill ha en hemma"fru" i sin make. Medans hon jobbar och drar in flis, så ska maken sköta om hushållet och ha middagen klar när hon kommer hem. Ta hand om eventuell avkomma och hänga i parken med de andra hemmamännen. Gammalmodigt, fast med tvisten att det är kvinnan som tar mannens klassiska roll och mannen som tar kvinnans klassiska roll, typ. ibland har jag undrat om de säger så enbart för att provocera. Iaf. när jag hörde saken diskuteras de första gångerna. Men när de har hållit fast vid samma tanke år ut och år in i flera år så har polletten trillat ner. De vill verkligen ha det så. Jag tänker att det kan bli svårt att träffa en man som vill ha det så för resten av livet. När barnen är små eller under fotbolls-VM osv. finns det män som vill ha det så (det vet jag) men annars? Nja.
Fast är det här verkligen är positiv utveckling? Istället för att kvinnan har ansvar för hem och barn, är det nu fadern som tar hennes roll och vice versa. Maktasymmetrin har därmed inte försvunnit utan det är bara könsrollerna som har förändrats, där kvinnan, matriarkatet, arbetar och försörjer familjen, och där mannen tar hand om hushållet. Jag tänker ändå att det är bäst för barnets, mannens, kvinnans och relationens utveckling om båda tar lika stort ansvar, och där båda kan fokusera på det de tycker om snarare än att den ena måste begränsa sig själv för att den andra ska kunna leva ut sina egna mål och drömmar, där den andras existens är att fungera som ett verktyg för att förverkliga den andra partens självbild som förälder och möjlighet till en karriär.

Ett förhållande måste bygga på respekt och ömsesidighet där båda får utvecklas, och där båda tar lika stort ansvar i relationen. När den enas behov sker på bekostnad av den andras sker, under en längre tid, förändras jämlikheten, respekten och ömsesidigheten.
Citera
2021-02-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Fast är det här verkligen är positiv utveckling? Istället för att kvinnan har ansvar för hem och barn, är det nu fadern som tar hennes roll och vice versa. Maktasymmetrin har därmed inte försvunnit utan det är bara könsrollerna som har förändrats, där kvinnan, matriarkatet, arbetar och försörjer familjen, och där mannen tar hand om hushållet. Jag tänker ändå att det är bäst för barnets, mannens, kvinnans och relationens utveckling om båda tar lika stort ansvar, och där båda kan fokusera på det de tycker om snarare än att den ena måste begränsa sig själv för att den andra ska kunna leva ut sina egna mål och drömmar, där den andras existens är att fungera som ett verktyg för att förverkliga den andra partens självbild som förälder och möjlighet till en karriär.

Ett förhållande måste bygga på respekt och ömsesidighet där båda får utvecklas, och där båda tar lika stort ansvar i relationen. När den enas behov sker på bekostnad av den andras sker, under en längre tid, förändras jämlikheten, respekten och ömsesidigheten.

Absolut. Jag håller verkligen med dig om allt du skriver här! I synnerhet för barnen är det ju viktigt att ha mycket av båda sina föräldrar. Så om båda yrkesarbetar och drar in flis till familjen samt hjälps åt med hushållet, kan båda gå ner något i arbetstid under småbarnsåren och barnen får mer tid med både mamma och pappa. Jämställdhet är i synnerhet bra för barnen. Om det bara är mamma eller bara är pappa som ska försörja familjen, så kommer barnen se väldigt lite av den föräldern. Det kommer ju leda till en saknad hos barnen efter den ofta fysiskt frånvarande föräldern.

Jag tänker att många har en föreställning av hur de önskar ha det innan de själva får barn, men när det väl har fått barn ändras detta och man inser att tid med barnen är det allra viktigaste. Tid med sina relationer är det allra viktigaste, rent generellt.

Men jag lyssnar artigt på mina kvinnliga polare som har detta synsätt och tänker i mitt stilla sinne att det där kommer slås på ända när det väl är skarpt läge. Eller så har jag fel och de verkligen kommer vilja ha det så. Tiden får utvisa detta.
Citera
2021-02-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
TomatKungen du har inga ex och du är en fet kvinna, för guds skull, sluta låtsas nu, vi vet alla att du luktar illa och älskar grisfötter.

Hur mår du egentligen? Jag hoppas att du mår väl, anonyma medmänniska där bakom skärmen. Men om du inte gör detta, har du då någon du kan prata med? Alternativt PM:a någon här på FB som du har förtroende för? Var rädd om dig. Alla människor har något av värde, glöm inte det. /TomatKungen.
Citera
2021-02-06, 15:44
Medlem
Citat:
Allt positivt verkar signalera hög status enligt er. Så då signalerar väl varenda man "hög status". För alltid har alla någon positiv egenskap. Så då borde rimligtvis varenda man har lätt att få damer.

Även objektivet negativa egenskaper signalerar hög status hos vissa kvinnor, tex att vara en mördare.
Citera
2021-02-06, 15:46
Medlem
Citat:
Hur mår du egentligen? Jag hoppas att du mår väl, anonyma medmänniska där bakom skärmen. Men om du inte gör detta, har du då någon du kan prata med? Alternativt PM:a någon här på FB som du har förtroende för? Var rädd om dig. Alla människor har något av värde, glöm inte det. /TomatKungen.

Jag tolkar det som ett relvant inspel och en tydligare definition av dig som person i förhållande till informationen du delgett oss på fb, tror inte att du behöver oror dig för någon annan utifrån platsen du är på själv.
Citera
2021-02-06, 16:04
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte feminist. Och jag hoppas att det snart kommer in någon i tråden som har kunskap i vetenskapsteori och som fattar vad jag syftar på med mina inlägg. Denna kanske skulle kunna förklara för dig vad jag menar och att det inte finns ett spår av "feminism" i detta. Utan snarare kritiskt tänk kring er kära "kvinnlig hypergami".

Ditt kritiska tänk bör först ta hänsyn till verkligheten. sen kan du bygga din kritik. Vill du utgå ifrån en given ansats så får du ju empiriskt bevisa den.

Att kvinnor i majoritet parbilder across and up socioekonomiskt är ju inte diskussionen. om man inte tar en ideologisk utgångspunkt, den rimligaste bör då vara att gud parbildar, inte människors fria vilja.

Citat:
Studien är amerikansk. I USA är status och religion väldigt viktigt. Vore intressant om studien hade gjorts i Sverige. Och fortsatt: man måste ju veta vad kvinnorna själva anser. Göra en studie med fenomenologisk ansats där man tittar på dessa punkter:

Det finns mängder med studier som drar samma slutsats (och slutsatser som bekräftar fenomenet hypergami ). du är ensam bland andra okunniga och ideologiskt besatta individer att misstro dem, det märker du snabbt om du försöker förstå ämnet utifrån vilket perspektiv du än väljer.

så du får leta länge ,om du ens kan hittta något, innan du hittar ett specifikt segment som emotsäger hypergami

Claim: A higher reproductive investment causes women to be more sexually selective than men and to prefer men of equal or higher social and economic status (hypergamy)

Citat:
Deras val bekräftar att hög status för en kvinna är = högre eller samma socioekonomisk status hos partnern.
Citat:
Det är inte relevant när det inte styr hennes genomförda val. (ur ett vetenskapligt perspektiv)
Annat än att man behöver ta reda på vad partnern väljer ,dvs att män inte bryr sig om kvinnans socioekonomiska status.

Citat:

Hon väljer med ytterst få undantag att parbilda "across and up" socioekonomisk hierarki, överallt på jordklotet, genom hela den kända historian . Vad det innebär kan ju givetvis varier , men det blir ju sekundärt utifrån valet hon redan gjort.

Frågan är inte vad vi tycker om det , utan frågan är ju varför hon gör det. (se spoiler tagen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in