Citat:
Ursprungligen postat av
nomis.1
Ända sedan jag var liten har där aldrig funnits något av intresse i denna värld jag velat ägna mig åt förutom datorspel på sin höjd. Jag tycker livet och min tillvaro är så fruktansvärt meninglös. Inga intresse, ingen hobby, ingenting jag ser fram emot eller har lust att göra. Depression eller inte, jag är en helt ointresserad människa. Har arbete, en nära vän, jag ser bra ut och förutsättningarna är goda men problemet är jag. Finns inget driv i mig och där har aldrig funnits det heller, allting jag gör det gör jag för att jag måste, inte för att jag egentligen vill. Vad fan är meningen med livet när ingenting intresserar och jag knappt är 25 år gammal? De senaste två åren har jag berusat mig då och då med narkotika för att inte tappa det helt. Gång på gång har jag försökt mig på livet men känner alltid att jag egentligen inte vill det. Helst av allt skulle jag vilja bli obotligt sjuk så att jag kunde somna in och familjen lättare skulle acceptera läget än om jag tog livet av mig själv. Där är något fel på mig, inte som att jag är psykotisk eller konstig eller så, jag bara är ointresserad av vad ett liv innebär. Har ända sedan tidiga tonåren vetat att jag inte kommer skaffa fru, barn, villa och det där, eller vilja utvecklas karriärmässigt eller ägna mig åt något alls egentligen för där är inget jag vill göra mer än det nödvändiga.
Finns här någon som kan relatera?
Ja du har rätt kan man säga, du inser att det är något som är rätt poänglöst med detta kring att existera för att utbilda dig , jobba, skaffa barn osv det är ju knappast vad som ses som nånting man efterfrågar eller behöver och det är onödigt.
De flesta intressen är också ganska poänglösa om de bara finner den funktionen att ge ett nöje.
Men om du hade lärt dig att se livet med andra ögon , så hade du förstått att de finns saker värt att intressera sig för .
Att ditt liv är en möjlighet att faktiskt påverka hela världen och att du är en del i nånting stort, så får du se denna insikt som ett tillfälle då du är en av dom som faktiskt känner att saker inte är korrekt och har stannat upp.
Även om du inte har intressen så kanske du bryr dig om saker, och genom att bry sig om något kan man utveckla intressen.
För min del vände mycket när jag var 25 år men det kunde hänt mycket senare, saken är du måste ut med, du kan inte sitta vid datorn och upptäcka livet.
Du måste upptäcka dig själv och inte leta efter en mall att kopiera som du ser andra har.