2021-02-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Min poäng är att mannen YN ser inte stämmer så bra med SE. Det är i stort sett bara rocken...

Jag tycker du ska sluta stånga dig blodig mot Sankmark, ägna dig åt vettigare saker

Det gäller inte Sankmark utan i stort sett alla verkar göra en poäng av att ingen på mordplatsen sett en väska. Då är det märkligt att tro att hon iakttagit mördaren, det går inte ihop.
Citera
2021-02-05, 17:01
Medlem
Var han ensamstånde och var bodde han. Långt ifrån nära? Hade han möjlighet att se gatan där ifrån han bodde? Tid att spana och bli irreterad av palme som jämt går på bio?
Väskan där han gömde vapnet ?
Citera
2021-02-05, 17:06
Avstängd
En intressant fråga, är ju varför SE inledningsvis till kollegorna på Skandia, sa att han sprang efter mördaren nere på David Bagares gata. Men ändrade storyn markant när vittnet LJ framträdde med bild i DN och berättade att han följt efter GM, stött ihop med vittnet YN och hon pekat neråt DBG åt honom. Efter LJ:s uppgifter blev kända, ändrade han om sin story för kollegorna till att han sprang efter polisen flera minuter senare istället. Dock levde tydligen hans första story vidare på Skandia, antagligen till SE:s förtret. Ännu en intressant detalj i "sammanhanget" och pusslet SE, tycker jag.
Citera
2021-02-05, 17:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Helt rätt. SEekten är inte trovärdig som förlitar sig på vad KP hävdar. Han är ju outbildad, oerfaren och känd för att vara en slarver. Dessutom har han ju inte ens samma överblick på materialet som de ”de pålästa” i denna tråd. Naivt att tro att KP kan något. LGWP däremot, vilken klippa. Alibi-teorin och ”kan dom inte ens läsa”. Wow. Case closed. Finns inget på SE naturligtvis.

Vilka här hävdar att LGWP är en klippa?

Och jag har inte sagt att KP är usel. Dock har han gått ut med SE utan att ha nåt på fötterna. Det är fascinerande. Vi har ju KPs utläggning, och alla kan se att det inte håller, det är alldeles för osäkert.

Urbildning och yrkeskompetens är inte allt. KP är åklagare, inte utredare. Han arbetar inte som Sherlock Holmes-kopia. Han satte dit Anna Lindhs mördare på foton och DNA. Polisen gjorde jobbet.

Det jag sa var att de flesta skribenter som var här innan Filters artiklar 2018 är mer pålästa än alla de som nu ramlat in i tråden och enbart läst på om SE, och enbart från Filters material.
Citera
2021-02-05, 17:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det gäller inte Sankmark utan i stort sett alla verkar göra en poäng av att ingen på mordplatsen sett en väska. Då är det märkligt att tro att hon iakttagit mördaren, det går inte ihop.

Men såg hon en väska då? Det vet vi inte
Citera
2021-02-05, 17:10
Medlem
Citat:

Och jag har inte sagt att KP är usel. Dock har han gått ut med SE utan att ha nåt på fötterna. Det är fascinerande. Vi har ju KPs utläggning, och alla kan se att det inte håller, det är alldeles för osäkert.

Urbildning och yrkeskompetens är inte allt. KP är åklagare, inte utredare. Han arbetar inte som Sherlock Holmes-kopia. Han satte dit Anna Lindhs mördare på foton och DNA. Polisen gjorde jobbet.

Det jag sa var att de flesta skribenter som var här innan Filters artiklar 2018 är mer pålästa än alla de som nu ramlat in i tråden och enbart läst på om SE, och enbart från Filters material.

Vilka belägg finns det för att de som skrev här innan 2018 är mer pålästa än de som senare anslutit?
Citera
2021-02-05, 17:16
Medlem
Citat:
Men såg hon en väska då? Det vet vi inte

Oavsett vad hon såg har ingen på mordplatsen gjort samma iakttagelse. Logiskt sett har hon alltså inte iakttagit mördaren. Alternativet är att inte göra en poäng av alla på mordplasten missat det "väskliknande föremålet".
Citera
2021-02-05, 17:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
En intressant fråga, är ju varför SE inledningsvis till kollegorna på Skandia, sa att han sprang efter mördaren nere på David Bagares gata. Men ändrade storyn markant när vittnet LJ framträdde med bild i DN och berättade att han följt efter GM, stött ihop med vittnet YN och hon pekat neråt DBG åt honom. Efter LJ:s uppgifter blev kända, ändrade han om sin story för kollegorna till att han sprang efter polisen flera minuter senare istället. Dock levde tydligen hans första story vidare på Skandia, antagligen till SE:s förtret. Ännu en intressant detalj i "sammanhanget" och pusslet SE, tycker jag.

När ska SE ha sagt att han förföljde GM på David Bagares gata? Knappast inledningsvis till kollegorna. Men det finns rykten han gjort det senare.

Tecken på hur han vill ljuga sig viktig
Citera
2021-02-05, 17:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Vilka belägg finns det för att de som skrev här innan 2018 är mer pålästa än de som senare anslutit?

Vilka belägg finns för att du inte är en kanin?

Det uppenbara.
Citera
2021-02-05, 17:23
Medlem
Citat:
Vilka belägg finns för att du inte är en kanin?

Det uppenbara.

Om det är uppenbart kan du ju visa genom att förklara vad som hände under mordkvällen?
Citera
2021-02-05, 17:25
Medlem
csvenss avatar
Citat:

Inget på fötterna skriver du, inte det minsta misstänkt? Skulle du som polis låta bli att utreda SE? Bara avskriva honom rakt av? Vad finns nu efter snart 35 år som har mer bäring? Kan någon ha smygit sig in på Sveavägen osedd, ja inte omöjligt enligt mig, men då har hen inte varit helt olik SE.
Citera
2021-02-05, 17:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nya slutsatser? Inte mer än Lars Larsson 2017. Så det var inga nya slutsatser.
Jo den här var ny och väldigt avgörande
https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA&t=5220s
Det vill säga det PM där SE avskrevs på felaktiga grunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in