2021-02-05, 14:24
Medlem
Redladys avatar
Helena kan bli farlig, om hon kommer ifrån Torpet och inte åker ut på någon tävling med gissa vikter.

Troligtvis kommer hon ihåg mycket som står i Bondepraktikan och kan också ha läst på en hel del innan hon kom till Torpet. Kom tvåa förra gången hon var med 2018.
Citera
2021-02-05, 14:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Håller med. Lili har väl, så vitt jag minns, själv katt och blev glad när hon såg att det fanns två katter på farmen. Så vad man än tycker om Lili, tror inte att hon är någon djurplågare

Håller fullständigt med om att hon tvärtemot faktiskt är stor djurvän och hon har två katter själv. Dessutom OM hon skulle varit djurplågare så hade hon inte brytt sig om att de var instängda men hon släppte ut katterna.
Citera
2021-02-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag är en av de som Hejjar på Helena och har gjort ända sedan hon var med i Farmen tidigare
Jag är också med i hennes fan club.
Upplever det som hon har största delen i det positiva på Torpet.
Hon hängde inte med huvudet speciellt länge när dom kom till Torpet utan tog med glatt humör initiativ till att fräscha upp torpet.
Hade det bara varit dom andra tre hade dom väl gått ner och dränkt sig i sjön dag 2.
Citera
2021-02-05, 16:34
Medlem
Havartis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Hon fick kraftig migrän och sa att då behövde hon ligga mörkt i flera dagar.
Därför lämnade hon frivilligt Torpet.
Jo hängde med på det men inte att hon inte kunde komma tillbaka efter några dagar.
Citera
2021-02-05, 16:40
Medlem
Redladys avatar
Det var troligen inte medicinskt motiverat att lämna Torpet för migrän och därför blev det så att om hon lämnade, fick hon inte komma tillbaks.
Citera
2021-02-05, 16:51
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Jag förstår faktiskt inte alls varför många här tycks ogilla Helena och hennes utseende. Jag tycker personligen hon är en av de vettigaste deltagarna i farmens historia. Hon har dessutom både kunskaper, framåtanda, praktiskt läggning och inga synliga plastiga "utseendeförbättringar". Sedan lyssnar jag hundra gånger hellre på hennes gammelsvenska törpardialekt, än någon vedervärdig förortssvenska.
Håller med dig i allt!
Helena hejar jag på! Och den där piano-duden har jag också fått upp ögonen lite för.
Citera
2021-02-05, 17:05
Medlem
sunny5s avatar
Kan någon förklara logiken med att välja Lili som förstekämpe? Hon är ju precis värdelös i allt hon företar sig, så henne ska man väl behålla och bli av med de starka först?
Citera
2021-02-05, 18:10
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Hon hängde inte med huvudet speciellt länge när dom kom till Torpet utan tog med glatt humör initiativ till att fräscha upp torpet.
Hade det bara varit dom andra tre hade dom väl gått ner och dränkt sig i sjön dag 2.

Ja, hade inte Helena varit bland fyra första som hamnade på torpet hade misären varit fullständig + att inget av uppdragen hade förmodligen blivit färdigställda. Jag tror nästan också att hon lärde upp de båda killarna i att snickra och hugga ved. Hon förtjänar faktiskt att få vinna Farmen i år.
Senast redigerad av Svampspor 2021-02-05 kl. 18:27.
Citera
2021-02-05, 19:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ja, hade inte Helena varit bland fyra första som hamnade på torpet hade misären varit fullständig + att inget av uppdragen hade förmodligen blivit färdigställda. Jag tror nästan också att hon lärde upp de båda killarna i att snickra och hugga ved. Hon förtjänar faktiskt att få vinna Farmen i år.

Absolut - hade inte Helena varit först på Törpet hade stämningen varit totalt deprimerande kan jag tro. Hon vet att även om hon ibland blir ledsen så har hon styrkan att få andra (och sig själv) att se det positiva att vara där - tills de kan kämpa sig in till Farmen. Hon är driftig och kunnig också i en hel del - hon visar framfötterna helt enkelt och är inte ens ovillig att lära de andra. Fast jag undrar om hon lärt de andra att tända i spisen ännu? Men de borde ju själva vilja lära sig oxå - en bra förutsättning och början - själv tar hon ju varje uppdrag med Pippi-mentalitet (fast hon kan mkt mer än man tror! Vet det då jag har henne som vän privat sedan flera år tbx) som lyder:
Det har jag aldrig gjort förut - så det kan jag säkert

Det är en bra inställning tycker jag!
Citera
2021-02-05, 19:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Absolut - hade inte Helena varit först på Törpet hade stämningen varit totalt deprimerande kan jag tro. Hon vet att även om hon ibland blir ledsen så har hon styrkan att få andra (och sig själv) att se det positiva att vara där - tills de kan kämpa sig in till Farmen. Hon är driftig och kunnig också i en hel del - hon visar framfötterna helt enkelt och är inte ens ovillig att lära de andra. Fast jag undrar om hon lärt de andra att tända i spisen ännu? Men de borde ju själva vilja lära sig oxå - en bra förutsättning och början - själv tar hon ju varje uppdrag med Pippi-mentalitet (fast hon kan mkt mer än man tror! Vet det då jag har henne som vän privat sedan flera år tbx) som lyder:
Det har jag aldrig gjort förut - så det kan jag säkert

Det är en bra inställning tycker jag!

PS För alla kattvänner så kan jag meddela att Törpets katt hamnade hemma hos Helena - hon har en katt sedan tidigare som heter Siv och Törpets katt heter Siri och mår alldeles utmärkt. Igår/idag fick Helena ta test för covid-19 pga av Manscold och hon jobbar ju som ssk i Södertälje så hon är självklart hemma och kollar av sig som sig bör! DS
Citera
2021-02-05, 19:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist

Håller med dig
Citera
2021-02-05, 19:49
Avslutad
Citat:
Jag förstår faktiskt inte alls varför många här tycks ogilla Helena och hennes utseende. Jag tycker personligen hon är en av de vettigaste deltagarna i farmens historia. Hon har dessutom både kunskaper, framåtanda, praktiskt läggning och inga synliga plastiga "utseendeförbättringar". Sedan lyssnar jag hundra gånger hellre på hennes gammelsvenska törpardialekt, än någon vedervärdig förortssvenska.
Helena är en mina absoluta favoriter, Törpe är ju uppkallat efter henne. Hon är glad, arbetsam, kunnig, rolig, medkännande - hon är toppen och en favorit till att vinna. Såå kul att se henne lacka ur på tuppen "Tyst Tupp!", klättra på grenar och sjunga dryckesvisor 😁. Go Törpe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in