Citat:
Ursprungligen postat av
K-Glitchen
När t om mina släktingar som varit sossar i hela livet (och i stort sett sade upp kontakten med mig när jag sa att jag röstade på SD 2010) nu går ut och säger att dom hatar alla jävla invandrare, så inser man att nästa val blir till SD:s favör. ( Lång mening)
Det dom säger nu skulle man i stort sett bli inburad för tidigare bara för nåt år sen.
Vi som bor här har tröttnat helt enkelt.
Jag tror SD får runt 21% eller så i nästa val.
M kommer att få runt 30 eftersom svenskarna är efterblivna och har glömt att det där jävla partiet bär skulden för att det ser ut som det gör idag. Ulf Kristersson är en av alla dom som stod på knä framför Reinfeldt och gjorde allt för att få lite uppmärksamhet. Det är en smilfink, en kappvändare som ingen bör lita på. Han ger intrycket av att vara tuff och vi idioter tror att M är mot invandringen bara för att den lille terriern Hanif Bali råkar tillhöra M.
Hursom så är det alldeles för sent. Våldet och korruptionen har vunnit. Vi har fått precis vad vi röstat för, dvs feminister, konflikträdda människor och "hen" och menskonst.
M har bedrivit en skicklig propaganda dom sista månaderna och framstått som mer vettiga än Lööf-Sabuni som verkligen roterar runt i sina ståndpunkter.
Men M har ett tak och både S och V utnyttjar Stockholm, att problemen med sjukvård etc är M:s fel liksom att privatiseringarna är M:s fel.
Men jag har en ABSOLUT känsla att det finns ett tak för M. Jag har sagt 23% men kan komprimissa till 23,5%, men där är det stopp. M kan aldrig bli hela folkets parti.
När andelen äldre sossar dör undan, ersätts dessa inte i tillräcklig hög grad av ungdomar eller utlänningar. Dödstalen äldre sossar är större och ungdomarna gillar inte S.
När andelen för S sjunker finns det alltid partier som tar resterna här och någon del borde tillfalla SD. Jag håller med dig om att 21% för SD kan vara realistiskt vid valet. Det är precis mitt tips. Det kommer också att finnas utrymme för en ganska stark vänsterflygel tyvärr med feminister, miljöfanatiker kommunister och annat konstigt folk. Vi kommer att få se en ökande polarisering.