2021-02-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag spiller inte tid på sådant, det tog mig en minut att kolla på Sentio och länka info om det.

Och ändå har du snart 50 inlägg i tråden
2021-02-04, 11:04
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Haha, well... Knutson har klarat sig genom 19 år på SVT, en hjärtinfarkt och en allergichock, så nånting gör han rätt. Fan vet vad.

Yes, det var i mars 2010 i Kvällsöppet (TV4). De möttes två gånger där, 6 månader innan valet och sen i en slutdebatt. Så du har letat på fel ställe. Hittar inget klipp tyvärr, men en referens till hbtq-kommentaren (det hette hbt på den tiden, nu är vi väl uppe i hbtqia+, det går fort utför) finns i den här Expressen-artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-och-reinfeldt-i-duell/
Bra saker hos den andre
Debatten avslutades med att de fick säga vad de gillar hos varandra.
– Fredrik Reinfeldt står väldigt rakt för vad han tror på, sa Mona Sahlin.
– Jag tycker att Mona Sahlin stått upp väldigt bra för hbt-frågor, sa Fredrik Reinfeldt.
Ändå mer förvånande är att Knutson kommer från Sölvesborg. Fullt jämförbart med ondskans imperium. Stöveltrampet ekar längs gränderna och Darth Vader går hand i hand med Jimmie Å.
Senast redigerad av snigel1 2021-02-04 kl. 11:17.
2021-02-04, 13:36
Medlem
Kanske kan nyvalshotet få S att köra över MP och lägga fram en stramare migrationslag; vilket såklart skulle vara bra för Sverige men dåligt för SD i opinionen.
2021-02-04, 15:13
Medlem
K-Glitchens avatar
När t om mina släktingar som varit sossar i hela livet (och i stort sett sade upp kontakten med mig när jag sa att jag röstade på SD 2010) nu går ut och säger att dom hatar alla jävla invandrare, så inser man att nästa val blir till SD:s favör. ( Lång mening)

Det dom säger nu skulle man i stort sett bli inburad för tidigare bara för nåt år sen.
Vi som bor här har tröttnat helt enkelt.

Jag tror SD får runt 21% eller så i nästa val.
M kommer att få runt 30 eftersom svenskarna är efterblivna och har glömt att det där jävla partiet bär skulden för att det ser ut som det gör idag. Ulf Kristersson är en av alla dom som stod på knä framför Reinfeldt och gjorde allt för att få lite uppmärksamhet. Det är en smilfink, en kappvändare som ingen bör lita på. Han ger intrycket av att vara tuff och vi idioter tror att M är mot invandringen bara för att den lille terriern Hanif Bali råkar tillhöra M.

Hursom så är det alldeles för sent. Våldet och korruptionen har vunnit. Vi har fått precis vad vi röstat för, dvs feminister, konflikträdda människor och "hen" och menskonst.
2021-02-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
När t om mina släktingar som varit sossar i hela livet (och i stort sett sade upp kontakten med mig när jag sa att jag röstade på SD 2010) nu går ut och säger att dom hatar alla jävla invandrare, så inser man att nästa val blir till SD:s favör. ( Lång mening)

Det dom säger nu skulle man i stort sett bli inburad för tidigare bara för nåt år sen.
Vi som bor här har tröttnat helt enkelt.

Jag tror SD får runt 21% eller så i nästa val.
M kommer att få runt 30 eftersom svenskarna är efterblivna och har glömt att det där jävla partiet bär skulden för att det ser ut som det gör idag. Ulf Kristersson är en av alla dom som stod på knä framför Reinfeldt och gjorde allt för att få lite uppmärksamhet. Det är en smilfink, en kappvändare som ingen bör lita på. Han ger intrycket av att vara tuff och vi idioter tror att M är mot invandringen bara för att den lille terriern Hanif Bali råkar tillhöra M.

Hursom så är det alldeles för sent. Våldet och korruptionen har vunnit. Vi har fått precis vad vi röstat för, dvs feminister, konflikträdda människor och "hen" och menskonst.

M har bedrivit en skicklig propaganda dom sista månaderna och framstått som mer vettiga än Lööf-Sabuni som verkligen roterar runt i sina ståndpunkter.
Men M har ett tak och både S och V utnyttjar Stockholm, att problemen med sjukvård etc är M:s fel liksom att privatiseringarna är M:s fel.
Men jag har en ABSOLUT känsla att det finns ett tak för M. Jag har sagt 23% men kan komprimissa till 23,5%, men där är det stopp. M kan aldrig bli hela folkets parti.

När andelen äldre sossar dör undan, ersätts dessa inte i tillräcklig hög grad av ungdomar eller utlänningar. Dödstalen äldre sossar är större och ungdomarna gillar inte S.

När andelen för S sjunker finns det alltid partier som tar resterna här och någon del borde tillfalla SD. Jag håller med dig om att 21% för SD kan vara realistiskt vid valet. Det är precis mitt tips. Det kommer också att finnas utrymme för en ganska stark vänsterflygel tyvärr med feminister, miljöfanatiker kommunister och annat konstigt folk. Vi kommer att få se en ökande polarisering.
2021-02-04, 19:21
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Kanske kan nyvalshotet få S att köra över MP och lägga fram en stramare migrationslag; vilket såklart skulle vara bra för Sverige men dåligt för SD i opinionen.

Det kommer aldrig bli något extraval eller liknande. Allt är bara tomma ord för att locka till sig väljare. Se MP, V, C och L som alla någon gång varit inne på extraval men det har aldrig blivit av. Blir det extraval så är nästan beredd att äta upp min hatt, så säker är jag på det.

Sen så kommer S som demografin och regeringssituationen som det är nu, aldrig rösta igenom kraftiga förändringar i migrationen eftersom de är beroende av rösterna. Det har vi sett gång på gång på gång. Ett S som hade haft majoriteten svenska väljare hade bromsat invandringen på en gång.

Problemet för Sverige och SD är att vi är alldeles för konflikträdda och jag vågar fortfarande påstå att många nog fortfarande än idag, hellre tar självmord än att erkänna att de gillar SD. Jag pluggar på universitetet och kommer ha en hög akademisk utbildning när jag är klar. I dessa akademiska branscher så är det fortfarande 100% omöjligt att komma ut som SD:are. Gillar du SD på facebook så kan du räkna med att bli bortvald i jobbrekryteringar och jag tror att det gäller de flesta akademiska branscher och inte bara min.

Med det sagt så har egentligen inte så mycket förändrats mer att SD gått från 12 till 18% på åtta år. Framtiden för Sverige överlag är inte särskilt ljus även om det finns hopp.
2021-02-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Det kommer aldrig bli något extraval eller liknande. Allt är bara tomma ord för att locka till sig väljare. Se MP, V, C och L som alla någon gång varit inne på extraval men det har aldrig blivit av. Blir det extraval så är nästan beredd att äta upp min hatt, så säker är jag på det.

Sen så kommer S som demografin och regeringssituationen som det är nu, aldrig rösta igenom kraftiga förändringar i migrationen eftersom de är beroende av rösterna. Det har vi sett gång på gång på gång. Ett S som hade haft majoriteten svenska väljare hade bromsat invandringen på en gång.

Problemet för Sverige och SD är att vi är alldeles för konflikträdda och jag vågar fortfarande påstå att många nog fortfarande än idag, hellre tar självmord än att erkänna att de gillar SD. Jag pluggar på universitetet och kommer ha en hög akademisk utbildning när jag är klar. I dessa akademiska branscher så är det fortfarande 100% omöjligt att komma ut som SD:are. Gillar du SD på facebook så kan du räkna med att bli bortvald i jobbrekryteringar och jag tror att det gäller de flesta akademiska branscher och inte bara min.

Med det sagt så har egentligen inte så mycket förändrats mer att SD gått från 12 till 18% på åtta år. Framtiden för Sverige överlag är inte särskilt ljus även om det finns hopp.

Sabuni har sagt att L absolut inte kommer medverka till vårbudgeten om förslaget till migrationslag läggs fram. Det kan man ju inte backa ifrån. Detta innebär ju att Moderaternas budget kommer vinna omröstningen -> nyval om inte, såklart, S drar tillbaka lagen och lägger fram utredningens förslag. Det har ju varken S eller C något emot egentligen, utan det är MP som är problemet.

Enormt mycket har hänt på åtta år, för åtta år sedan var man Nazist om man ens nämnde att vi kanske inte kunde ha öppna gränser, idag skryter Socialdemokraterna om att det var de som ”stramade åt” migrationspolitiken. Skitsnack förstås, men ett skifte har skett.
2021-02-04, 23:13
Medlem
Citat:
Sabuni har sagt att L absolut inte kommer medverka till vårbudgeten om förslaget till migrationslag läggs fram. Det kan man ju inte backa ifrån. Detta innebär ju att Moderaternas budget kommer vinna omröstningen -> nyval om inte, såklart, S drar tillbaka lagen och lägger fram utredningens förslag. Det har ju varken S eller C något emot egentligen, utan det är MP som är problemet.

Enormt mycket har hänt på åtta år, för åtta år sedan var man Nazist om man ens nämnde att vi kanske inte kunde ha öppna gränser, idag skryter Socialdemokraterna om att det var de som ”stramade åt” migrationspolitiken. Skitsnack förstås, men ett skifte har skett.

De gör väl som med arbetsrätten. Gnäller lite på varandra i massmedia och sedan syr S ihop en kompromiss som alla i Femgänget kan leva med.
2021-02-05, 08:22
Avslutad
Kraftiga överdrifter från Lena Mellin i aftonbladet idag. SD står starkt över valresultatet i en tid som bara handlar om epidemin. Det är inte så illa ändå, en stark grund på omkring 18% som vi nu sett ganska länge som jag upplever det. Det är ju en stark bas att stå på. SD fick 17,5% i valet 2018 och har nu 18,3% enligt mätningen hon hänvisar till. Samtidigt verkar hon "glad" över S siffra på 24,7%, ett parti som hade över 28% i senaste valet.

Eeeh, det går ju inte riktigt ihop. SD har minskat några procentenheter från den absoluta toppen innan pandemin kom och förstörde hela samhället, men det är en tidsfråga och alla problemen finns kvar och bubblar under ytan och förvärras ständigt. Det borde även Lena Mellin veta, det är väl därför hon oroar sig så mycket att hon skriver sina överdrivna vinklade texter.
2021-02-05, 08:30
Medlem
Citat:

Fast (MP) ligger ju också dåligt till i opinionen och vill nog inte heller visa sig svaga?

Extra val tror jag heller inte på men vi kan kanske få se en ny (M)-(KD) budget nästa höst? Alternativt någon uppgörelse mellan (S) och (M) med innebörden att (S) får igenom sin sista budget förutsatt att (MP) körs över rejält i energi- och migrationsfrågan?

Tror dock inte att det är helt enkelt att bara återstarta Ringhals. Kanske kan vi strunta i höghastighetstågen och bygga en ny modern reaktor i Linköping istället? Kanske följa Storbrittaniens modell med flera mindre reaktorer?

(se https://www.bbc.com/news/science-environment-54703204)
2021-02-05, 08:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Kraftiga överdrifter från Lena Mellin i aftonbladet idag. SD står starkt över valresultatet i en tid som bara handlar om epidemin. Det är inte så illa ändå, en stark grund på omkring 18% som vi nu sett ganska länge som jag upplever det. Det är ju en stark bas att stå på. SD fick 17,5% i valet 2018 och har nu 18,3% enligt mätningen hon hänvisar till. Samtidigt verkar hon "glad" över S siffra på 24,7%, ett parti som hade över 28% i senaste valet.

Eeeh, det går ju inte riktigt ihop. SD har minskat några procentenheter från den absoluta toppen innan pandemin kom och förstörde hela samhället, men det är en tidsfråga och alla problemen finns kvar och bubblar under ytan och förvärras ständigt. Det borde även Lena Mellin veta, det är väl därför hon oroar sig så mycket att hon skriver sina överdrivna vinklade texter.
Det följer bara mönstret vi ser nu från andra ledarskribenter på S-sidan samt även från div. ministrar.

Verkar nästan som att hotet om nyval är reellt om man frågar mig.
2021-02-05, 10:35
Medlem
Dr.5nuggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SD står starkt över valresultatet i en tid som bara handlar om epidemin. Det är inte så illa ändå.
Fast det är ändå ett underbetyg att de inte ökat, se bara på Moderaterna som går starkt i opinionen. Något gör Moderaterna som SD uppenbarligen inte klarar av och det förvånar mig att SD inte agerat för att öka väljarstödet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in