2021-02-04, 22:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så är det - jag tror att LFC är ett av de lagen som mest förlorar på tomma läktare då deras spel utgår från energin från publiken - ingen orkar med tomma läktare en hel säsong med en slik spelplan...

Vi kämpar vidare!

YNWA

Jag tror det ligger en hel del i det du skriver allafall av topplagen. Newcastle lider även de en hel del då spelarna inte känner publikens brinnande aggression när bristande passion och kämparglöd uteblir.
2021-02-04, 23:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jag är rosenrasande över Liverpoolspelarnas inställning och oförmåga att inte luckra upp skitlag, såsom ex. Man C. gör. När sedan de ordinarie fallerar ja, då har vi INGENTING att sätta in för att slutföra och avsluta matcherna med spjutspets - det blir bara mediokert i slutet. Med detta sagt så skulle jag som Spurssupporter vara än mer förbannad - hur kan man tillåta en manager (ja, man visste vad man efterfrågade och vad man skulle få) förstöra ett anfallsfrejdigt lag såsom Tottenham normalt är? Mou är lika farligt för fotbollen såsom VAR för tillfället är!

USCH!!!

Rosenrasande över att Liverpool inte bara rullar över lag som Brighton med 8 seniora spelare borta? Med - bokstavligt talat - ett b-lag på plan? Sex ordinarie som spelar på sin bästa position, och typ ingenting på bänken att kasta in?

Och du förväntar dig att Liverpool ska likt City bara köra över motståndet?

Jag förstår att du blir rasande med sådana förväntningar.
2021-02-04, 23:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag tror det ligger en hel del i det du skriver allafall av topplagen. Newcastle lider även de en hel del då spelarna inte känner publikens brinnande aggression när bristande passion och kämparglöd uteblir.

Ja, har för dålig koll på Newcastle men de lag som spelar med sådan frenesi och hårt presspel på motståndarnas försvarslinje förlorar energin som de inte får från läktarna och supportrarnas stöd/vrål. ALLA lag tappar såklart på detta, särskilt hemma, men vissa lag lever mer på det, ex. LFC med deras spelplan och aggressiva taktik. Att sedan alla lag drabbats av skador är sant, men LFC är det laget som mest lidit av detta. En sjuk säsong är detta, men i nuläget är Man C. klart bäst och de har såklart också lidit av skadorna på nyckelspelare men har på något sätt lyckats komma tillbaks - vem fasiken såg detta komma för två månader sedan?!

Det värsta är att en seger mot Man C. som vi snart möter gör inte ett skit för oss, det bara gynnar ex. Man U. Tror inte Leicester orkar slutföra säsongen utan en snabbåterkomst av VARdy. Det verkar tyvärr såsom det kommer stå mellan Manchesterlagen... Hade varit kul om West Ham gjorde en Leicester - de har smugit fram på samma sätt som de gjorde när de vann, men är nog några poäng för långt bak för att kunna utmana - men nu är A och O enkom momentum och detta har Man C och U, samt WH och Leicester... Resten av topplagen får kämpa om CL-platserna bakom...
2021-02-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Rosenrasande över att Liverpool inte bara rullar över lag som Brighton med 8 seniora spelare borta? Med - bokstavligt talat - ett b-lag på plan? Sex ordinarie som spelar på sin bästa position, och typ ingenting på bänken att kasta in?

Ja. och om inte du är det så förstår jag ingenting!!! Är du nöjd över insatserna mot bottenlagen den senaste tiden?! My god - är du vaken, människa?! ALLA lag har problem med skador - Man C. har haft det i varierande grad hela säsongen och var långt efter oss för bara två månader sedan och nu långt före. Det är inte enkom pga. LFCs skador - det handlar om inställning och spelplan, samt extremt dålig form och brist på momentum.

Du säger det själv - Brighton otroligt skadedrabbade och vi slår inte ens dessa - vi var inte ens nära att göra detta och du är... nöjd?!

Vad hade du för förväntningar innan matchen mot Brighton efter en uppåtgående trend?!

Har inte påstått att de skall "köra över" motståndet - detta var dina ord och/eller förväntningar...
2021-02-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Kolla Man C. och deras laguppställningar de senaste månaderna och du skall finna att de också fått spela spelare på ovana positioner och med olika uppställningar i varenda match...
2021-02-05, 06:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja. och om inte du är det så förstår jag ingenting!!! Är du nöjd över insatserna mot bottenlagen den senaste tiden?! My god - är du vaken, människa?! ALLA lag har problem med skador - Man C. har haft det i varierande grad hela säsongen och var långt efter oss för bara två månader sedan och nu långt före. Det är inte enkom pga. LFCs skador - det handlar om inställning och spelplan, samt extremt dålig form och brist på momentum.

Du säger det själv - Brighton otroligt skadedrabbade och vi slår inte ens dessa - vi var inte ens nära att göra detta och du är... nöjd?!

Vad hade du för förväntningar innan matchen mot Brighton efter en uppåtgående trend?!

Har inte påstått att de skall "köra över" motståndet - detta var dina ord och/eller förväntningar...

Nu var det Liverpools skadeläge jag syftade på men för all del.

Nej, jag är inte nöjd.

Men jag förstår att du blir rosenrasande om du förväntar dig att Liverpool ska "luckra upp skitlag" på löpande band med spelare som julgransfoten Philips längst bak, Henderson på mittback, Kelleher i mål, Shaqiri och Milner framåt. Med sådana förväntningar så.
2021-02-05, 10:32
Medlem
Drickbacks avatar
Philips gjorde en bra match, trots allt ganska färsk. Har har koll på sin markering men Henderson hamnar fel och en Brighton spelare smyger ner i den främre fickan då måste Philips markera honom istället men det tar tid för AA att täcka upp första markeringen... sedan lite otur att bollen går som flipperkula på 2 Brighton spelare innan den går i mål.
2021-02-05, 14:18
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Två saker som jag hatar: Domare som springer i vägen och stoppar ett lovande anfall, och domare som blåser frispark när det inte är frispark. Den här domaren tillhör den senare kategorin.

Dock ska sägas att domarna idag är enormt mycket bättre än förr i tiden.
Ja, jag minns ärkefittan Erik Fredriksson som förstörde två fotbolls-VM genom att döma bort Sovjetunionen mot Belgien 1986 samt Ryssland mot Argentina 1990.
2021-02-05, 14:33
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Ja, jag minns ärkefittan Erik Fredriksson som förstörde två fotbolls-VM genom att döma bort Sovjetunionen mot Belgien 1986 samt Ryssland mot Argentina 1990.

Att döma bort Sovjetunionen/Ryssland var och är en välgärning Fredriksson förtjänar extra mycket credd för!
2021-02-05, 15:16
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Att döma bort Sovjetunionen/Ryssland var och är en välgärning Fredriksson förtjänar extra mycket credd för!

Sovjetunionen spelade fantastiskt fin fotboll 1986 men åkte ut mot Belgien i slutspelet efter att fittan Fredriksson lät Belgien göra flera offsidemål.

1990 räddade en på mållinjen stående Maradona ett ryskt mål med armen.
Fittbögen Fredriksson stod nära och hade helt fri sikt, men blåste inte för straffspark och rött kort.

Argentina gick sedan ända till final och förstörde samtliga sina matcher med äckligt destruktiv fotboll.

https://youtu.be/ruCe_ovwtdw
Senast redigerad av Svennehura 2021-02-05 kl. 15:27.
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in