2021-02-03, 23:43
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Origi problemet syntes redan förra säsongen det är Klopp som ännu ej har insett att gamla meriter är över för den grabben. Märkligt att ingen ryter till på plan, tar en tuff tackling dvs väcka laget.

Fast Origi spelar väl knappt? Borde ju vara mer oroväckande att ordinarie-11an inte lyckas slå Brighton.
2021-02-04, 00:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast Origi spelar väl knappt? Borde ju vara mer oroväckande att ordinarie-11an inte lyckas slå Brighton.
Visst borde 1:ā uppställningen ha presterat bättre idag, men om man vill vinna matcher ser man till att Origi får 0 min.. sen var det svar till daniel.95, jag borde nog ha citerat.
Origi har gett en del speltid nu på slutet, många tyckte han var värd det... Zzzzz
2021-02-04, 00:18
Medlem
TilhelmWells avatar
City går som tåget och Liverpool blir jag inte klok på. Hur kan ett lag och dess spelare vara så ojämna från vecka till vecka när man regerande mästare? Brighton ska man ju vinna emot oavsett vilket lag man ställer upp med. Det skulle man ju ha gjort mot bl a Fulham, WBA, Newcastle, Burnley m fl också nu på slutet. City drar ifrån även om det känns som de bara mött bottenlag sedan mitten av december. Man har då mött WBA, Southampton, Newcastle, Chelsea, Brighton, Palace, Villa, WBA, Sheffield Utd och Burnley. Fem av de sex i botten (WBA x 2) samt två till från den undre halvan.

Vinner man titeln i år så är det bara att erkänna att jag hade fel. Det är ju väldigt psykologiskt att öppna upp ett försprång poängmässigt även om ett tuffare spelprogram väntar närmaste tiden. Mycket kan ju också avgöras på söndag.
2021-02-04, 06:17
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Man ska slösa så lite kraft det behövs för en vinst, sett schemat närmaste matcherna?
Spela smart helt enkelt....

😂😂😂😂😂
2021-02-04, 09:39
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
😂😂😂😂😂
Vi slösade väldigt lite kraft 😂 dock men förlust på halsen 😳😳
2021-02-04, 21:15
Medlem
Vad bra Chelsea spelar
2021-02-04, 21:51
Medlem
preben12s avatar
Tottenham inte bra igen. Kan inte slå femmeterspassningar och ingen rörelse när man har bollen.

Defensivt ser det väl dock någorlunda okej ut. Chelsea har haft mycket boll men har egentligen inte haft en enda riktig målchans. Ska man spela såhär så fungerar det inte dock att göra ett defensivt misstag som kostar ett mål per match.
2021-02-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Martial och Trashford har lite att lära sig utav Lingardinho.
Vilken bra match han gjorde. Inte bara de två målen, han var så säker i passningsspel och fanns spelbar och underlättade för medspelare.
2021-02-04, 22:01
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag är rosenrasande över Liverpoolspelarnas inställning och oförmåga att inte luckra upp skitlag, såsom ex. Man C. gör. När sedan de ordinarie fallerar ja, då har vi INGENTING att sätta in för att slutföra och avsluta matcherna med spjutspets - det blir bara mediokert i slutet. Med detta sagt så skulle jag som Spurssupporter vara än mer förbannad - hur kan man tillåta en manager (ja, man visste vad man efterfrågade och vad man skulle få) förstöra ett anfallsfrejdigt lag såsom Tottenham normalt är? Mou är lika farligt för fotbollen såsom VAR för tillfället är!

USCH!!!
2021-02-04, 22:05
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag är rosenrasande över Liverpoolspelarnas inställning och oförmåga att inte luckra upp skitlag, såsom ex. Man C. gör. När sedan de ordinarie fallerar ja, då har vi INGENTING att sätta in för att slutföra och avsluta matcherna med spjutspets - det blir bara mediokert i slutet. Med detta sagt så skulle jag som Spurssupporter vara än mer förbannad - hur kan man tillåta en manager (ja, man visste vad man efterfrågade och vad man skulle få) förstöra ett anfallsfrejdigt lag såsom Tottenham normalt är? Mou är lika farligt för fotbollen såsom VAR för tillfället är!

USCH!!!

Det blir en mellansäsong, dom flesta nyckelspelarna är skadade.
Truppen är mentalt trött efter PL vinst, två CL finaler, man saknar publik som gjorde stor skillnad förra säsongen.
Sikta på topp 4 och sen ta fart nästa år igen, förhoppningsvis med publik!
2021-02-04, 22:11
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det blir en mellansäsong, dom flesta nyckelspelarna är skadade.
Truppen är mentalt trött efter PL vinst, två CL finaler, man saknar publik som gjorde stor skillnad förra säsongen.
Sikta på topp 4 och sen ta fart nästa år igen, förhoppningsvis med publik!

Så är det - jag tror att LFC är ett av de lagen som mest förlorar på tomma läktare då deras spel utgår från energin från publiken - ingen orkar med tomma läktare en hel säsong med en slik spelplan...

Vi kämpar vidare!

YNWA
2021-02-04, 22:19
Medlem
Två saker som jag hatar: Domare som springer i vägen och stoppar ett lovande anfall, och domare som blåser frispark när det inte är frispark. Den här domaren tillhör den senare kategorin.

Dock ska sägas att domarna idag är enormt mycket bättre än förr i tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in