2021-02-04, 20:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Agnes Wold är en häxa som man ej ska lyssna på.

Glömmer inte hur hon gratulerade Tegnell för lyckad insats att stoppa covid19. Efter det har jag inte tagit henne på allvar. Uppenbarligen går hissen inte ända upp...
Citera
2021-02-04, 20:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det är ett helt annat ljud i skälllan från FHM numera.
I somras dillade Tegnell om att alla andra skulle drabbas hårdare än vi i en andra våg, nu varnar han för en snar 3e våg...
FHM sysslar också med historierevisionism, de har ju aldrig tagit lätt på pandemin , nejdå, det är bara elakt förtal , säger FHM😀

O regeringen försökte smygändra sin website om strategin. Allt för att försöka sopa igen spåren efter flockimmunitetsstrategin
Citera
2021-02-04, 20:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Förutom på sommaren så nej aldrig- inte om inte tillräckligt många tar vaccin/tillräckligt många får sjukdomen. Men det kommer det, misströsta inte. Ingen pandemi har hållt på mer än 2-3 år vad jag vet.
Bara ett år kvar i bästa fall.
Anstränger vi oss med vaccinering går det fortare hoppas jag.
Citera
2021-02-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Med en andel på 11 procent så ligger vi på samma nivå som Danmark.

Så antar att vårt R tal för B117 är liknande här och vi alltså har exponentiell tillväxt.

Men hade förstås varit bättre om vi sekvenserar lika mycket som danskarna så vi hade haft egen bra data.

19,1 prosent av alle genomsekvenserte prøver i Danmark har fått påvist den britiske virusvarianten..

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/danmark-naer-hver-femte-analyserte-coronatest-er-den-britiske-varianten.s3JTLl-S_?utm_source=vgfront &utm_content=row-13
Citera
2021-02-04, 20:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
19,1 prosent av alle genomsekvenserte prøver i Danmark har fått påvist den britiske virusvarianten..

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/danmark-naer-hver-femte-analyserte-coronatest-er-den-britiske-varianten.s3JTLl-S_?utm_source=vgfront &utm_content=row-13

Dubblas varje vecka o danskarna har färskare data. Mellan 11 o 19 procent går det bara kanske 5 dagar....
Citera
2021-02-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det kommer inte att bli någon militär utpostad vid gränserna, det framkom vid dagens PT. Oklart vad militären var tänkt att bidra med.

Jodå försvarsmakten kommer att ha gränsposteringar och bistå med spaning men utan skarp insatsförmåga. Polisen kommer fortfarande att göra grundjobbet.
Citera
2021-02-04, 20:44
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Förutom på sommaren så nej aldrig- inte om inte tillräckligt många tar vaccin/tillräckligt många får sjukdomen. Men det kommer det, misströsta inte. Ingen pandemi har hållt på mer än 2-3 år vad jag vet.

Testa att söka på ordet pest/Black Death. OSV. Du har säker hört uttrycket, pestens tidevarv.
Citera
2021-02-04, 20:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att de flesta väljer att ta vaccin i ett sådant läge. De behöver bara lite "uppmuntran".

Och jag vill säga att jag inte har någon som helst sympati för dessa. Borde gå att åtala dem om de går till jobbet efter det att de har nekat ta vaccin.

Och varför skulle de ta vaccin till att börja med? Stoppar ej från att bli sjuk.
Stoppar ej från att smitta. Varför skall de då vara tvingade till att ta vaccin?
Citera
2021-02-04, 20:47
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och det var den som var dödligast, och tog Sveriges blomma... d.v.s. våra unga.
Nja, nu var det väl den andra vågen som var dödligast och den tredje bara ungefär hälften så dödlig.
Citera
2021-02-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag tror inte heller du får välja vilket vaccin du får om du nu ska ta det...utsan man får ta en bild på flaskan och får man en massa konstiga besvär så har sverige lovat pröjsa.

Ja det är ju totalt värt det att få en släng narkolepsi så länge Sverige kan betala för de blygsamma besvären
Citera
2021-02-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hört talas om Sydafrika 🤔. Inte så många länder i Afrika som redovisar dödsfall som vi...

"And South Africa was just one of eight countries on the continent that the BBC found in a recent investigation had adequate death registration systems.

So coronavirus deaths across Africa as a whole are likely to be under-recorded."

Men inga rapporter om överfyllda sjukhus etc??
Citera
2021-02-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag är ganska säker på att Agnes Wold menar att SARS-COV-2 kommer att finnas kvar på jorden 7tpå samma vis som andra virus och att vi när vi blivit av med den akuta smittspridning vi har nu kan fortsätta att bara vaccinera de äldre. Det är det hon sagt förut i alla fall.

Viktigast nu är som sagt att frigöra vårdresurser så att vanlig viktig vård kan återupptas.

Så är det såklart. Det ser jag som givet- alltså att viruset är här för att stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in