2021-02-04, 19:11
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Novavax-vaccinet NVX-CoV2373 är på gång i EU:

EU utvärderar nytt covidvaccin från USA
Ännu ett vaccin mot covid-19 kan snart godkännas i Europa. EU:s läkemedelsmyndighet EMA har påbörjat en så kallad löpande utvärdering av vaccinet från det amerikanska läkemedelsföretaget Novavax.

Löpande utvärdering innebär att EMA granskar information om vaccinet efterhand som fler resultat om vaccinets effekt och påverkan publiceras.
https://www.svd.se/eu-utvarderar-nytt-covidvaccin

Vi har hört talas om det tidigare i samband med Sydafrikamutationen. Man ser normalt 89% effektivitet men mot just den varianten ligger det lägre men fullt tillräckligt menar man:

Novavax vaccine delivers 89% efficacy against COVID-19 in U.K.—but is less potent in South Africa
“Now we know that there is some loss in vaccine efficacy, down to around the 50% to 60% level,” says immunologist John Moore of Weill Cornell Medicine. “But that’s not zero. And a year ago we would have settled for a 50% to 60% effective vaccine.”
Bygger på en alldeles egen teknik:
/.../The Novavax vaccine uses a distinct technology from other already-authorized COVID-19 vaccines. It harnesses insect cells to churn out full-length copies of the spike protein that studs the surface of SARS-COV-2 and enables it to invade host cells. It is the first protein-based COVID-19 vaccine to report out results from a pivotal clinical trial. Like the COVID-19 vaccines authorized so far, it requires two doses.
https://www.sciencemag.org/news/2021/01/novavax-vaccine-delivers-89-efficacy-against-covid-19-uk-less-potent-south-africa

Har alltså viss effekt mot den sydafrikanska, i alla fall, i övrigt bra effekt och säkrare vad gäller mystiska biverkningar än de genetiska vaccinerna.

Vet man något än, om hur mina favvisvacciner Janssens, Sputnik V och Sinopharms står sig gentemot den sydafrikanska respektive den brasilianska varianten?
Citera
2021-02-04, 19:11
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Säg upp dem! På grått papper. Hemtjänstpersonal som inte vill vaccinera sig!

Hemtjänstpersonal vågar inte vaccinera sig
/.../För Almaz Gezai skapar det även en ekonomisk oro om personalen inte vill vaccinera sig. Hon anar att de som har hemtjänst, brukarna, framöver kommer säga nej till personal som inte vaccinerat sig.

Om det händer när vaccinet räcker till alla så ser hon bara en möjlighet:

– Om mina brukare vägrar ta emot personal som inte är vaccinerad så blir det förhandling för att säga upp den personalen, säger hon.

Kommunals ordförande Tobias Baudin, som själv ska ta vaccinet när det är hans tur, säger att det finns möjligheter till omplacering, men han vill inte prata om uppsägningar av ovaccinerad personal.

– Det finns en möjlighet att omplacera om särskilda skäl finns. Men man måste göra en bedömning från fall till fall.

Han tror och hoppas att det kommer lösa sig med tiden.

– När man ser att kolleger och andra tar det och att man inte får några stora biverkningar så tror jag att fler kommer att ta vaccinet, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/hemtjanstpersonal-vagar-inte-vaccinera-sig-/

Då lär du få springa och byta blöjor. Vi har sett en del artiklar i tråden att ca 50% sjukvårdspersonal
vägrar vaccinera sig, i ett antal länder.

Med tanke på hur den första massvaccineringen av sjukvårdspersonal föll ut, så är det verkligen inte konstigt. Vi väntar fortfarande på utfallet från det. Många sjuka är det:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-02-04, 19:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Efterhandskontruktioner för att det inte gått ihop. De flesta källor har också plockats ner märker jag nu men har ett par kvar.

https://www.vaken.se/who-slar-fast-att-den-sa-kallade-pandemin-inte-ar-speciellt-avvikande-fran-en-normal-sasongsinfluens a/?fbclid=IwAR0-w3bwVyEkn0_yIRA0E6iswpf1YhuqjaiD5gIY4Jls14gLk4tUqN tD7Vk

https://www.wnd.com/2020/10/4859570/?fbclid=IwAR3-doHH0ek8gtDfTXIKBo0E6XtEn3B9c1QNz1JdjHu6aRKXjTQvUl R5eMY

https://www.thegatewaypundit.com/2020/08/shock-report-week-cdc-quietly-updated-covid-19-numbers-9210-americans-died-covid-19-alone-rest-serio us-illnesses/?fbclid=IwAR1AwVsvGDWJ2TqGW1KyGNSE_DglhJsxUlKyvkOz 8A4ToLhTaiRcVvKfxAc

Ja, dessa sidor verkar ju verkligen trovärdiga. Vaken.se låter ju verkligen inte som någon konspiratorisk sida

Enligt deras logik så dör ingen av cancer för det är hjärtattack...
Citera
2021-02-04, 19:17
Medlem
https://nypost.com/2021/02/01/covid-19-reinfection-is-common-among-young-people-study/
COVID-19 reinfection is ‘common’ among young people, study finds
Citera
2021-02-04, 19:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har alltså viss effekt mot den sydafrikanska, i alla fall, i övrigt bra effekt och säkrare vad gäller mystiska biverkningar än de genetiska vaccinerna.

Vet man något än, om hur mina favvisvacciner Janssens, Sputnik V och Sinopharms står sig gentemot den sydafrikanska respektive den brasilianska varianten?
Inte vad jag kan se men bör ligga på samma nivå. I sig bygger alla på original spike-proteinet så någon större skillnad ska det inte vara. Möjligtvis och det skulle vara intressant att få veta så skiljer sig Sinopharm's Coronavac ut sig från de övriga mot mutationerna då det är ett traditionellt baserat på hela RNA:t. Är det bättre eller sämre, är frågan?
Citera
2021-02-04, 19:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Då lär du få springa och byta blöjor. Vi har sett en del artiklar i tråden att ca 50% sjukvårdspersonal
vägrar vaccinera sig, i ett antal länder.

Med tanke på hur den första massvaccineringen av sjukvårdspersonal föll ut, så är det verkligen inte konstigt. Vi väntar fortfarande på utfallet från det. Många sjuka är det:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Jag tror att de flesta väljer att ta vaccin i ett sådant läge. De behöver bara lite "uppmuntran".

Och jag vill säga att jag inte har någon som helst sympati för dessa. Borde gå att åtala dem om de går till jobbet efter det att de har nekat ta vaccin.
Citera
2021-02-04, 19:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Svensk "lockdown" på gång? Att B117 kommer slå hårt i Mars är nog en trolig prognos.

"Nya restriktioner på gång – hemmajobbet förlängs
Statliga myndigheter får i uppdrag av regeringen att se till att fler anställda kan jobba hemifrån ända fram till 31 maj, skriver TT.

– Men det här är viktigt för alla arbetsgivare och arbetstagare att ta till sig. Alla som kan jobba hemifrån bör göra det, säger statsminister Stefan Löfven (S).

Regeringen förbereder nya restriktioner för att bromsa en eventuell tredje smittvåg. Man tittar bland annat på att införa bindande restriktioner för fjärrtrafiken, alltså tåg och långfärdsbussar.

Regeringen förbereder även för att kunna stänga ned restauranger, gym och butiker. Man har sedan tidigare förberett för att kunna stänga varuhus och gallerior."
Citera
2021-02-04, 19:25
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja det brukar bli så när en icke-hjärntvättad tar sig in i en sekt likt denna.

Jag förstår att det är omöjligt för dig som hjärntvättad att ta in ett annat perspektiv än det du är hjärntvättad med, det är liksom syftet med MIND CONTROL, som du är utsatt för, men jag skriver inte för dig, utan för att förhoppningsvis påverka andra, läsare av tråden etc så att inte de också faller offer för samma MIND CONTROL som du gjort. Ibland postar jag vetenskap och studier som krossar covidsektens officiella narrativ och ibland ägnar jag mig bara åt att med korta men skarpa inlägg och frågor förlöjliga inlägg från covidsektens medlemmar. Idag är jag på humör för det senare.

Det är sådana här inlägg som får folk att bli bannade, men kör på. Alltid underhållning av dunning kruger pseudointellekt när de skämmer ut sig
Citera
2021-02-04, 19:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Lite (tragi)komiskt: en brittisk man som bodde med sin familj i Wuhan för drygt ett år sedan, och skyndade sig att "fly" hem till England (de blev evaukerade av brittiska regeringen) - ångrar sig nu. Han säger att Storbritanniens åtgärder har varit för otillräckliga, och att det hade varit säkrare att stanna i Kina! Och observera då, att Storbritanniens åtgärder ändå varit mycket mer omfattande än Sveriges.

https://nypost.com/2021/02/04/british-man-who-fled-wuhan-amid-covid-19-wishes-he-stayed/

British man who fled Wuhan amid COVID-19 outbreak says he should have stayed

The UK’s coronavirus crisis is so out of control, a British man who fled Wuhan amid the city’s devastating outbreak last year says he wishes he’d never left.

Matt Raw, of Cheshire, said he should have “never got on the flight” home from the ground-zero city in China — which has since gotten the virus under control after a strict lockdown in January 2020, Good Morning Britain reported Thursday.

Raw, 39 — one of 83 people evacuated by the British government on Jan. 31, 2020 — became worried two weeks after he and his family landed in England and learned there were no nation-wide regulations to stop the spread of the virus, he told hosts of the show.

“That was the point where I said ‘hang on wait a minute — we aren’t doing anything in this country,’” Raw said. “[COVID-19] had already arrived in England, so we thought ‘why aren’t we doing anything?’”

He added, “That was when we realized, we should have never got on that flight.”
Senast redigerad av Merwinna 2021-02-04 kl. 19:34.
Citera
2021-02-04, 19:31
Medlem
JustZlatans avatar
Nu pratar Tegnell om en tredje våg. Tar det aldrig slut?
Citera
2021-02-04, 19:32
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Inte vad jag kan se men bör ligga på samma nivå. I sig bygger alla på original spike-proteinet så någon större skillnad ska det inte vara. Möjligtvis och det skulle vara intressant att få veta så skiljer sig Sinopharm's Coronavac ut sig från de övriga mot mutationerna då det är ett traditionellt baserat på hela RNA:t. Är det bättre eller sämre, är frågan?

Måste väl vara bättre? Även om viruset muterar i vissa baspar, så blir det i så fall mycket kvar för antikropparna att känna igen. Jag tror absolut att Sinopharms är det bästa coronavaccinet i världen just nu - det är synd att politisk korrekthet ska göra, att EU inte kommer att köpa in det. Och Löfven skulle aldrig våga ta ett eget initiativ, och låta Sverige köpa in det vid sidan av EUK:s inköpsprocess.

På tal om mutationer och hela genom - jag har inte haft tid att hänga med i coronanyheterna på sista tiden. Gör vi några helgenomssekvenseringar i Sverige, eller kan det vara så att vi har fått en egen, svensk variant - med muteringar i andra baspar än de kända mutationerna - som ingen känner till ännu..?
Citera
2021-02-04, 19:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu pratar Tegnell om en tredje våg. Tar det aldrig slut?

Haha nej det kommer aldrig ta slut. Har du inte hört vad sanningsmonopolet, dvs WHO, Fauci, Bill Gates etc har sagt? Det blir fortsatta restriktioner, blöjkrav etc även EFTER att alla har vaccinerats. Målstolparna flyttas hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in