Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Det är CNN också i många avseenden. Men oavsett så har ovanstående sidor generellt också en samling källor som citeras, som i sin tur underbygger påståendet.
En fråga dock, varför kallar du enbart konservativa medier för "opionionsbildande"? Tycker du att vänstervridna motsvarande har carte blanche? varför skulle t.ex. "Flamman" i Sverige ha högre trovärdighet?
Din poäng är noterad.
Tyvärr stämmer inte det ovan. Hur ofta brukar exempelvis Aftonbladet ange Expressens anonyma källor som basis för sin rapportering? Det tillhör journalistisk etik att verifiera uppgifterna med sina egna källor.
Webbsidor som Breitbart må länka till källor i sin rapportering men då är det knappast objektiv rapportering vi talar om. Skulle Breitbart news enbart rapportera vad de hört någon säga eller observerat någon göra så kallar jag det för journalism.
Ifall du inte håller med så lyssnar jag gärna på varför.
Dock ska du veta,skrev jag inte att FOX eller OANN eller Newsmax är opinionsbildande. De har ju separerat sin nyhetsgren(tänk chris wallace) från sin underhållningsgren(Tucker carlsson) Så när nyhetsdelen påstår något så lyssnar jag gärna. Men om opinionsbildande värdar såsom sean hannity påstår något annat,så stänger jag av direkt.
Listan med webbsidor jag hänvisade till är sidor som i stort sett fungerar som nyhetsaggregat. Och som återger nyheter med sin egna vinkling.
En Breitbart-rubrik kan exempelvis heta:NY times påstår att Biden tänker låsa in samtliga vita heterosexuella män.
Jag kan inte föra en debatt om 3e handskällor. Därför är det bättre att söka sig till Ny Times och se vad de ska ha skrivit eller inte
Ifall du menar att CNN är opinionsbildande snarare än nyheter så är jag beredd att lyssna på varför.
Vi har tex värdar som Chris cuomo och Don Lemon. Dessa är opinionsbildare och inte nyhetsvärdar.
Dessa må påstå en massa saker men det är upp till tittarna att forma sin egna åsikt på basis av de underliggande händelserna.
Om det finns någon här som formar sin åsikt på basis av vad Tucker Carlsson, Judge Jeanine, Sean Hannity, Laura Ingraham,Sean Hannity,Bob Sellers talar om för tittarna , då slutar jag lyssna.
vh