2021-02-04, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Jag ser inte mervärdet i det, speciellt som demokraterna inte har något partiprogram. Det enda programmet man har är att göra nästan allt precis mot det Trump var för, varken mer eller mindre. Bara för att man inte kan bevisa något med 100% säkerhet, inför SCOTUS, betyder inte att det inte inträffade.

Varifrån får du huvudsakligen din information om amerikansk politik?
2021-02-04, 18:42
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Varifrån får du huvudsakligen din information om amerikansk politik?

Min egen kritiskt, granskande, och tänkande hjärna. D v s inte från MSM. Du då? Vart får du din vänsterblivna propaganda ifrån? Reuters? AP?
2021-02-04, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är väl nu bevisat att det var väljarna i vissa grupper, främst vita medelklassen, som svek Trump och gjorde att han förlorade valet. Man upplevde Biden som mer trovärdig i coronatider helt enkelt.
Så pladdret om ett omfattande organiserat valfusk kan vi ju nu äntligen avskriva som ännu ett av alla dessa fakeuttalanden Trump älskade att lura på väljarna. Förhoppningsvis har nu allt fler väljare också lärt sig läxan och insett vådan av att ha en ledare som inte kunde hålla sig till sanningen eller till dom lagar och regler som han svor att upprätthålla.
Trump uppgång och fall var ju ett intressant program som gick igår. En förlorare som var sin egen värsta fiende i all sin svaghet.

Ingen i hans egen administration i vita huset trodde att det funnits tecken på ett organiserat systematiskt valfusk.
Till slut omfamnade Donald själv den verklighet han nu lever i.

Citat:
In conversations in the Oval Office, Trump would occasionally slip and seem to acknowledge he lost, saying, "Can you believe I lost to that fucking guy? That fucking corpse?"

Most in the West Wing, including chief of staff Mark Meadows, understood that Trump had lost. But nobody confronted him directly with that unpleasant news. Instead many on the staff chose to avoid him.
2021-02-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ska vi enas om att vi källkritiskt granskar våra källor inför en framtida diskussion?
Jag öppnar alltid en angiven källhänvisning, undantaget
Gateway pundit
Breitbart
4chan inlägg
Daily storm
Epoch Times

dessa källor är opinionsbildare. Inte journalistiska nyhetskällor
Det är CNN också i många avseenden. Men oavsett så har ovanstående sidor generellt också en samling källor som citeras, som i sin tur underbygger påståendet.

En fråga dock, varför kallar du enbart konservativa medier för "opionionsbildande"? Tycker du att vänstervridna motsvarande har carte blanche? Varför skulle t.ex. "Flamman" i Sverige ha högre trovärdighet?
Senast redigerad av scrollock 2021-02-04 kl. 19:59.
2021-02-04, 19:37
Medlem
squeakys avatar
Smartmatic godtog inte Fox News pudel så nu kommer en stämning.

Voting technology company Smartmatic files $2.7 billion lawsuit against Fox News, Rudy Giuliani and Sidney Powell over 'disinformation campaign'

Det ska bli intressant att följa detta då Fox News fick punga upp en rejäl summa pengar till anhöriga för vad deras clowner till programledare yrade om ang Seth Rich.

https://amp.cnn.com/cnn/2021/02/04/media/smartmatic-fox-news-giuliani-powell-lawsuit/index.html?__twitter_impression=true
2021-02-04, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är CNN också i många avseenden. Men oavsett så har ovanstående sidor generellt också en samling källor som citeras, som i sin tur underbygger påståendet.

En fråga dock, varför kallar du enbart konservativa medier för "opionionsbildande"? Tycker du att vänstervridna motsvarande har carte blanche? varför skulle t.ex. "Flamman" i Sverige ha högre trovärdighet?

Din poäng är noterad.
Tyvärr stämmer inte det ovan. Hur ofta brukar exempelvis Aftonbladet ange Expressens anonyma källor som basis för sin rapportering? Det tillhör journalistisk etik att verifiera uppgifterna med sina egna källor.

Webbsidor som Breitbart må länka till källor i sin rapportering men då är det knappast objektiv rapportering vi talar om. Skulle Breitbart news enbart rapportera vad de hört någon säga eller observerat någon göra så kallar jag det för journalism.
Ifall du inte håller med så lyssnar jag gärna på varför.

Dock ska du veta,skrev jag inte att FOX eller OANN eller Newsmax är opinionsbildande. De har ju separerat sin nyhetsgren(tänk chris wallace) från sin underhållningsgren(Tucker carlsson) Så när nyhetsdelen påstår något så lyssnar jag gärna. Men om opinionsbildande värdar såsom sean hannity påstår något annat,så stänger jag av direkt.

Listan med webbsidor jag hänvisade till är sidor som i stort sett fungerar som nyhetsaggregat. Och som återger nyheter med sin egna vinkling.
En Breitbart-rubrik kan exempelvis heta:NY times påstår att Biden tänker låsa in samtliga vita heterosexuella män.
Jag kan inte föra en debatt om 3e handskällor. Därför är det bättre att söka sig till Ny Times och se vad de ska ha skrivit eller inte

Ifall du menar att CNN är opinionsbildande snarare än nyheter så är jag beredd att lyssna på varför.
Vi har tex värdar som Chris cuomo och Don Lemon. Dessa är opinionsbildare och inte nyhetsvärdar.
Dessa må påstå en massa saker men det är upp till tittarna att forma sin egna åsikt på basis av de underliggande händelserna.

Om det finns någon här som formar sin åsikt på basis av vad Tucker Carlsson, Judge Jeanine, Sean Hannity, Laura Ingraham,Sean Hannity,Bob Sellers talar om för tittarna , då slutar jag lyssna.

vh
2021-02-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ingen i hans egen administration i vita huset trodde att det funnits tecken på ett organiserat systematiskt valfusk.
Till slut omfamnade Donald själv den verklighet han nu lever i.
Myten om ett systematiskt organiserat valfusk skapades och underhölls av Trump och kunde därför aldrig sättas i bevis av det enkla skälet att hållbara bevis saknades. Hur många miljoner dollar spenderades inte på advokater, propaganda, utredningar och "trovärdiga"vittnen för att hitta omfattande valfusk och allt blev till en pyrande askhög liksom det mesta Trump rör vid. Att Trump dessutom hotade och stod i för att få miljoner väljare omyndogförklarade och bakvägen vinna valet visar ju på att fusk inte förekommit som kunnat påverka valutgången till Trumps fördel.
Trumps suspekta agerande visar därför på att valet var fullt legitimt vilket ju också bekräftades den 6 jan.
2021-02-04, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Myten om ett systematiskt organiserat valfusk skapades och underhölls av Trump och kunde därför aldrig sättas i bevis av det enkla skälet att hållbara bevis saknades. Hur många miljoner dollar spenderades inte på advokater, propaganda, utredningar och "trovärdiga"vittnen för att hitta omfattande valfusk och allt blev till en pyrande askhög liksom det mesta Trump rör vid. Att Trump dessutom hotade och stod i för att få miljoner väljare omyndogförklarade och bakvägen vinna valet visar ju på att fusk inte förekommit som kunnat påverka valutgången till Trumps fördel.
Trumps suspekta agerande visar därför på att valet var fullt legitimt vilket ju också bekräftades den 6 jan.

Axios har koll. Sommaren 2020 fick Donald Trump nys om fenomenet "Red Mirage"och blev besatt. Snabbt beordrades det att 200 postsorteringsmaskiner skulle krossas. Och Delstaterna Pennsylvania och Michigan röstade igenom lagar som förbjuder att poströstkort får öppnas i förtid och enbart 1-2 dagar efter valet.

Resten är historia
2021-02-04, 21:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det betvivlar jag men vi för väl se om han sänker lönerna. Oavsett var det ett tydligt förslag på en förändring, dvs det du hävdade lös med sin frånvaro.
Men inga tjänar ju under 15 dollar inom federala myndigheter. Alltså inte ett förslag på förändring. Alltså bara fluff och en metod att låta federala myndigheter spara pengar i kristider genom att sänka lönen för de federalt anställda.

Snittlönen för en person som jobbar bakom disken på körkortsmyndigheten drar in runt 18 dollar/h. Snart blir det lönesänking.
2021-02-04, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Bra där. Det finns i princip inte en enda federalt anställd som tjänar mindre än 15 dollar i timmen. Syftet med det förslaget, som Biden ämnar genomföra, är att sänka lönen för många som tjänar mer än 15 dollar/h.

Denna åsikt härstammar från denna opinionsbildande debattartikel.
https://www.breitbart.com/2020-election/2021/01/15/bidens-15-minimum-wage-could-kill-more-1-3-million-jobs/

Jag tror det är farligt att förlita sig på en endaste källa och argumentera därefter. Speciellt när vi talar om valfusk.
Det finns de som tror att valfusk existerar därför att deras ensidiga mediakonsumtion leder dem till farliga platser såsom att anklaga dominion,hugo chavez mfl..
Än värre är det när människor som förlitar sig på en endaste källa tar sig ut på sociala medier och argumenterar för sin sak. Det bildas en ekokammare av väldigt lågintelligenta människor som huvudsakligen läser breitbart.
2021-02-04, 22:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Denna åsikt härstammar från denna opinionsbildande debattartikel.
https://www.breitbart.com/2020-election/2021/01/15/bidens-15-minimum-wage-could-kill-more-1-3-million-jobs/

Jag tror det är farligt att förlita sig på en endaste källa och argumentera därefter. Speciellt när vi talar om valfusk.
Det finns de som tror att valfusk existerar därför att deras ensidiga mediakonsumtion leder dem till farliga platser såsom att anklaga dominion,hugo chavez mfl..
Än värre är det när människor som förlitar sig på en endaste källa tar sig ut på sociala medier och argumenterar för sin sak. Det bildas en ekokammare av väldigt lågintelligenta människor som huvudsakligen läser breitbart.
Eller så använder man sig av verkligheten som källa:
https://www.federalpay.org/employees

Du kanske kan hitta någon enstaka federalt anställd som tjänar mindre än 15 dollar/h. Lycka till!

Din länkade Breitbartartikel tar inte upp Bidens/DNCs förslag om federala löner. Den inskränker sig till att diskutera en allmän höjning av minimilönen. Något som vare sig Biden eller ledarskapet inom DNC är intresserade av, då det skulle leda till hög arbetslöshet hos deras väljarbas - McJob-personerna.
2021-02-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eller så använder man sig av verkligheten som källa:
https://www.federalpay.org/employees

Du kanske kan hitta någon enstaka federalt anställd som tjänar mindre än 15 dollar/h. Lycka till!

Din länkade Breitbartartikel tar inte upp Bidens/DNCs förslag om federala löner. Den inskränker sig till att diskutera en allmän höjning av minimilönen. Något som vare sig Biden eller ledarskapet inom DNC är intresserade av, då det skulle leda till hög arbetslöshet hos deras väljarbas - McJob-personerna.

” The minimum wage in the United States is set by U.S. labor law and a range of state and local laws.[2] Employers generally have to pay workers the highest minimum wage prescribed by federal, state or local laws. Since July 24, 2009, the federal minimum wage is $7.25 per hour”

Om jag fattar rätt så skulle en höjning av federal minimum wage ge effekt på de privat anställda eftersom lägsta tröskel för deras lön går från dagens 7.25 till 15.
Du nämner bara federalt anställda men jag tror du missuppfattat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in