2021-02-04, 18:10
Medlem
Kom hem från jobbet vid 16-tiden i sedvanlig ordning, slängde omkull mig i sängen med telefonen och somnade kort därefter. Vaknade upp runt kvart över 17.

Så fort jag satte mig upp kom världens yrsel, illamående och huvudvärk. Verkligen från ingenstans.

Brukar aldrig ha migrän men vet inte om det är något sådant man åkt på? Är nu tillbaka i sängen och försöker varva ner, väldigt obehagligt allting.

Någon som känner igen sig? Har för mig att migrän är mer att man blir känslig mot ljus och ljud?
Citera
2021-02-04, 18:11
Medlem
Qusimotos avatar
Du kanske har Corona
Citera
2021-02-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Du kanske har Corona

Redan haft i december.
Citera
2021-02-04, 18:18
Medlem
Kan det vara kristallsjukan du råkat få?
Citera
2021-02-04, 18:20
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Dricker du tillräckligt med vatten? Låter som ett blodtrycksfall speciellt eftersom det kom när du satte dig upp.

Om det är väldigt kraftig huvudvärk hade jag ringt 1177 då det som kallas "åskknallshuvudvärk" dvs kraftig plötslig huvudvärk kan vara ett symtom på hjärnblödning men din beskrivning låter som ett blodtrycksfall du då verkade vara väldigt trött när du kom hem och misstänker att det varit en tuff dag på jobb.

Som sagt, drick något glas vatten, ta två alvedon och ring 1177 om du är fortsatt orolig.
Citera
2021-02-04, 18:23
Medlem
ChuchuJellys avatar
Kristallsjukan. Kalkkristallerna i ditt öra som reglerar balansen har väl hoppat ur position när du vridit på huvudet i fel riktning under sömnens gång. Det är väldigt obehagligt, men inte farligt på något sätt.
Citera
2021-02-04, 18:24
Medlem
Jag arbetar inom skola och har idag snurrat runt utomhus med några barn under idrottslektionen. Kan en sådan sak komma såhär i efterhand? Känns konstigt förvisso men tanken slog mig precis, var för några timmar sedan dock och upplevde inget för stunden.
Citera
2021-02-04, 18:26
Medlem
Är du hypokondriker? En stor del av dina trådstarter handlar om oilka symptom.
Citera
2021-02-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Är du hypokondriker? En stor del av dina trådstarter handlar om oilka symptom.

Håller med. Skriv ut en lista på alla dina trådstarter. Ta med till doktorn och sök hjälp för hälsoångeset, lite kbt eller nått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in