2021-02-04, 17:32
Medlem
Kommer Gamestop själva tjäna något på hela soppan? Hur gynnas ett företag rent konkret av att deras aktier har högt värde?
Citera
2021-02-04, 17:35
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noshoerning
Kommer Gamestop själva tjäna något på hela soppan? Hur gynnas ett företag rent konkret av att deras aktier har högt värde?
De borde sålt alla aktier på toppen
Citera
2021-02-04, 17:37
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Hoppas alla är nöjda med sina investeringar i gmestonk

Jag är! Men då sålde jag förra veckan. Vet inte hur många som sitter och håller på dom, säkert några.
Citera
2021-02-04, 17:37
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Jag var ganska aktiv på värdepappersforat 5-10 år sedan, men var tvungen att logga in nu för att se hur denna galenskap tas emot.
Välkommen tillbaka!

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tycker synd om många som faktiskt förlorar mycket pengar Det är inte ofta som en aktie smälter ihop till 20% värde på bara någon vecka. Har försökt varna.
Vi är flera som försökt varna sedan tråden kom igång i den 27:e.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vissa kan jag dock inte förmå mig tycka synd om, såsom de beter sig i tråden gentemot de som har försökt ge goda råd.
Det är nog någon form av försvarsmekanism hos många.

Desto svårare har jag för dem som uppenbarligen försöker blåsa andra genom att lura dem att köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
De borde sålt alla aktier på toppen
Vem borde sålt, menar du?
Senast redigerad av ksv 2021-02-04 kl. 17:41.
Citera
2021-02-04, 17:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

T.ex AMC kunde göra om ett lån dom hade på 600 miljoner dollar till aktier istället. Dom gav aktier på kursen 13,30 per styck för 600 miljoner och är av med det lånet.

Det var ganska lyckat för AMC.
Citera
2021-02-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
T.ex AMC kunde göra om ett lån dom hade på 600 miljoner dollar till aktier istället. Dom gav aktier på kursen 13,30 per styck för 600 miljoner och är av med det lånet.

Det var ganska lyckat för AMC.

Menade att dom bara "skapade" nya aktier? Vad är en aktie?
Citera
2021-02-04, 17:55
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Folk som yoloa sina life-savings, undra hur deras ångest ser ut nu

Det är en lång väg till de som köpte på toppen
Riktigt, riktigt korkat att lägga in mer än 5-10 % av sina besparingar i sådana här saker. Det är helt uppenbart att detta kommer bli platt som en pannkaka. Sitter själv med ungefär 5k minus, men jag har bara köpt för 10k, så det är en väldigt begränsad summa. Tycker mest det är en kul grej att delta i detta sociala och ekonomiska experiment.
Citera
2021-02-04, 17:56
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Vad är en aktie?
En ägarandel i ett företag.
Citera
2021-02-04, 17:57
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Menade att dom bara "skapade" nya aktier? Vad är en aktie?

Vet inte exakt hur amc gjorde sin recapitalization i detta fall, sålde aktier direkt till marknaden förmodligen men vet ej säkert.

En aktie är i alla fall en ägarandel i ett företag.
Citera
2021-02-04, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Riktigt, riktigt korkat att lägga in mer än 5-10 % av sina besparingar i sådana här saker. Det är helt uppenbart att detta kommer bli platt som en pannkaka. Sitter själv med ungefär 5k minus, men jag har bara köpt för 10k, så det är en väldigt begränsad summa. Tycker mest det är en kul grej att delta i detta sociala och ekonomiska experiment.

Enligt mycket erfarna daytraders på Reddit som är i full gång med att sänka hela Wall Street så kommer den gå upp till 1000 dollar. De har hållt på med aktiehandel i minst en vecka, så de vet vad de snackar om.
Citera
2021-02-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Vet inte exakt hur amc gjorde sin recapitalization i detta fall, sålde aktier direkt till marknaden förmodligen men vet ej säkert.

En aktie är i alla fall en ägarandel i ett företag.

I see. Så efter ett tag kan man inte köpa fler aktier i ett visst företag? Nån gång måste ju andelarna ta slut, om ingen av aktieägarna vill sälja
Citera
2021-02-04, 18:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Enligt mycket erfarna daytraders på Reddit som är i full gång med att sänka hela Wall Street så kommer den gå upp till 1000 dollar. De har hållt på med aktiehandel i minst en vecka, så de vet vad de snackar om.

Haha, denn var faktiskt rolig! Man måste kunna skratta också, mitt i våra arma systrar och bröders förtvivlan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in