2021-02-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TEORI
Drapet var planlagt i årevis, og alibiet til TH var nøkkelen til et vellykket drap. For å få det til måtte drapstidspunktet forskyves til en tid TH beviselig var på jobb, og barna måtte hjelpe han med dette.

0856: Straks AE avsluttet samtalen med MB ble hun overfalt av TH med plastpose og strips bakfra. Valpen gjorde fra seg på gulvet i skrekk.

0856: TH varslet ventende bil på radiosamband straks han hadde kontroll, og bilen kjørte fra Andebrygga kl 0856.

0906: TH ringte fra AE’s telefon til datter1 og ga klarsignal for Del 2: Alibi. La på etter 3 sek før han dro til Futurum.

0910: MGM som hadde overtatt åstedet og AE’s telefon sendte sms til datter1 om at «hytteturen var utsatt» som betød at «drapet var forsinket».

0914: MGM ringte sønn med siste oppdatering. For ikke å forsnakke seg «husket han ikke» noe fra denne samtalen før 3. avhør etter 10 dager.

0914-0950: Fall/dytt i trapp - planlagt for alibiet - bevegelsesapp

0950: Sønn ringer AE

1006: TH ringer AE

1007: TH ringer AE

1007: AE’s telefon legges som avtalt i ro på bordet resten av dagen - bevegelsesapp.

TH ringer ytterligere 6 ganger med påfallende frekvens gjennom dagen.

1330: TH drar hjem fra jobb fordi han er «bekymret».

1340: Datter1 ringer huset, «TH vet ikke» hva som har skjedd, til tross for åpenlyse slepespor i huset. Det var MGM som svarte i telefonen.

«TH går rundt i huset med sko på.» Det finnes ikke skoavtrykk etter TH, så han var trolig ikke inne.

TH «finner» brevet i en konvolutt og leser det. Det finnes ikke fingeravtrykk etter TH på konvolutten eller 2 av 5 sider, sider han leste ekstra nøye. TH hadde brevet i lomma hele tiden, konvolutten lå tom på stolen til politiet kom.

1400: TH ringer sønnen og datter1 før han ringer politiet 1408.

TH tvang AE til å underskrive den grusomme ektepakten i 1993.

TH har skrevet i sine notater at ekteskapet med AE var vanskelig og han fryktet for økonomien ved skilsmisse, «må foreta meg noe».

TH har skrevet at han ville «drepe sakte, men sikkert» en rival han også har oppsøkt hjemme og på arbeidsplassen.

TH sier han «tror han aldri har slått eller sparket Lisbeth, bare ristet».

TH sparte på avisartikler om eldre uløste drap fra Romerike og ellers i Norge.

Bil 0756 var trolig for tidlig ute ift planen, som av ukjent grunn ble forsinket med en time. Mulig fordi samtalen med MB var forventet 0745, men hun ventet kanskje med å ringe fordi hun visste om det sene teaterbesøket kvelden før?

MGM i denne teorien er datter2.

Jeg tror at alle her har fått med seg din og Legokatts teori nå-
Citera
2021-02-04, 14:20
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tror at alle her har fått med seg din og Legokatts teori nå-
Dette er ikke min og Legokatts teori, må du ikke blande kortene her.
Citera
2021-02-04, 14:30
Medlem
Citat:

Det er du som blander kortene og mener at jeg tror at dere har samme teori.

Jeg bare påpeker at alle her har fått med seg din og Legokatts teori, det er strengt tatt ikke nødvendig for noen av dere å repetere dem til det kjedsommelige.
Citera
2021-02-04, 14:35
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Det ser ut som det er du som blander kortene.

Brukeren Formann mente selvfølgelig at alle hadde fått med seg både din teori, og Legokatts teori.
Det tror jeg også.

Felles for begge er at de er totalt usannsynlige og at de inkriminerer flere av ofrene i denne saken, inneholder side opp og side ned med vås og ville spekulasjoner, og blir postet hundrevis av ganger, kun med kosmetiske justeringer.
Citera
2021-02-04, 14:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det ser ut som det er du som blander kortene.

Brukeren Formann mente selvfølgelig at alle hadde fått med seg både din teori, og Legokatts teori.
Det tror jeg også.

Felles for begge er at de er totalt usannsynlige og at de inkriminerer flere av ofrene i denne saken, inneholder side opp og side ned med vås og ville spekulasjoner, og blir postet hundrevis av ganger, kun med kosmetiske justeringer.
Det er bare ett offer i denne saken: AE.
Citera
2021-02-04, 14:44
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Det er bare ett offer i denne saken: AE.

Det er usmakelig å hevde at barn og barnebarn ikke kan ansees som ofre i denne saken.
I den grad en eller to av barna er involvert, og skyldige i cover-up, er de fortsatt ofre for drapet på AE.
Citera
2021-02-04, 15:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det er usmakelig å hevde at barn og barnebarn ikke kan ansees som ofre i denne saken.
I den grad en eller to av barna er involvert, og skyldige i cover-up, er de fortsatt ofre for drapet på AE.
Så lenge barna så tydelig har vist at de ikke ønsker å bidra til oppklaring og funn av sin mor, ligger all min sympati i denne saken hos AE og barnebarna.
Citera
2021-02-04, 15:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er nå ganske spesielt at en regnskapsfører deltar på hytteturer sammen med sjefen og kona, kan det ha vært noe mellom TH og MB?

HM, det visste jeg faktisk ikke. Det er interessant. Ja, det kan ha vært noe. Det er spesielt som du sier.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-04 kl. 15:49.
Citera
2021-02-04, 15:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Dette er fullstendig lavmål. Man blir jo ikke offer som medvirker til et drap!
Citera
2021-02-04, 15:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Rettsmed. konkluderte med at drukning var dødsårsaken i J*mtlandsaken. Janne ble vel ikke fraktet til Glomma før to dager etter. Jeg tror hun ble mellomlagret i dammen ved den bygdesaga, og druknet der. Innholdet i lungene indikerte vel at det ikke var vann fra Glomma hun hadde dratt inn.

Jeg er helt enig med deg i at det er veldig mange potensielle likheter i disse sakene.
Ble tidlig overbevist om at AE ble drept om natta, og at villedningskampanjen ble sparket igang etterpå. Selvfølgelig noen løse tråder i teorien min også. Men jeg skulle likt å visst om det er noen sporbar kommunikasjon fra TH i løpet av natta/morgenen i de klausulerte dokumentene. Siden likhunder ikke markerte i S4, så ble trolig liket kjørt vekk med en gang. På turen fikk han med seg en trofast medhjelper. Tror jeg

Ja, stemmer, husker nå, de mente at hun var i live når hun ble senket i vann. Okei, så de har funnet ut at vannet var fra et annet sted enn Glomma. Kanskje Svein trodde at hun var død. 9mm, er jo ikke det kraftigste kalibret, og mange har overlevd hodeskudd. Janne ble vel skutt i pannen.
Da har altså Svein hentet henne opp av vannet mens politiet drev å leitet rundt.
Det høres logisk ut at villedningskampanjen har blitt sparket i gang etterpå. At Monerokontoen kanskje var tiltenkt noe annet. Det høres ikke logisk ut å skal frakte et lik slik midt på lyse dagen. Folk er jo våken og kan se og høre. Det er syklister osv på gangveien. Stor risiko. Da snakker vi Olsenbandenpresisjon.
Ja, det skulle vært interessant å fått se komplett kommunikasjonslogg for telefonene.
Den trofaste hjelperen kan være VE. Føler ihvertfall at det må være en som han stoler på 100%.
Citera
2021-02-04, 16:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, stemmer, husker nå, de mente at hun var i live når hun ble senket i vann. Okei, så de har funnet ut at vannet var fra et annet sted enn Glomma. Kanskje Svein trodde at hun var død. 9mm, er jo ikke det kraftigste kalibret, og mange har overlevd hodeskudd. Janne ble vel skutt i pannen.
Da har altså Svein hentet henne opp av vannet mens politiet drev å leitet rundt.
Det høres logisk ut at villedningskampanjen har blitt sparket i gang etterpå. At Monerokontoen kanskje var tiltenkt noe annet. Det høres ikke logisk ut å skal frakte et lik slik midt på lyse dagen. Folk er jo våken og kan se og høre. Det er syklister osv på gangveien. Stor risiko. Da snakker vi Olsenbandenpresisjon.
Ja, det skulle vært interessant å fått se komplett kommunikasjonslogg for telefonene.
Den trofaste hjelperen kan være VE. Føler ihvertfall at det må være en som han stoler på 100%.

Dette er OT, men aktoratet mente vel at han hadde druknet henne på eiendommen i en bøtte eller et kar med vann av noe slag, siden han oppdaget at hun fremdeles levde etter at han hadde skutt henne. Bevisstløs, men fremdeles levende.
Han tok vel ikke sjansen på et nytt skudd, siden sønnen var hjemme og hadde hørt det første, han hadde til og med spurt etter moren sin.
En ren henrettelse, mao.
Dumpingen av liket i elva var senere.
Citera
2021-02-04, 16:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette er OT, men aktoratet mente vel at han hadde druknet henne på eiendommen i en bøtte eller et kar med vann av noe slag, siden han oppdaget at hun fremdeles levde etter at han hadde skutt henne. Bevisstløs, men fremdeles levende.
Han tok vel ikke sjansen på et nytt skudd, siden sønnen var hjemme og hadde hørt det første, han hadde til og med spurt etter moren sin.
En ren henrettelse, mao.
Dumpingen av liket i elva var senere.

Usj, stygg sak det der. Druknet henne mens hun var i live. Han må være en kald og følelsesløs fyr. Må ha vært forferdelig for sønnen. Husker at sønnen hadde sendt en melding til moren etter at han hørte skuddet. Han turde ikke gå ut av rommet. Han hadde først hørt lydene av at hun sa "au", og ble dratt nedover trappa. Heldigvis la han ikke noe imellom når det var rettsak, og sa rett ut det som var, og at Svein hadde instruert han i hva han skulle si i etterkant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in