2021-02-04, 11:03
Medlem
Chevrons avatar
Finns det någon tanke bakom vilket vaccin som körs ut till vårdpersonal (dvs. där det finns fler yngre personer än i riskgrupperna)? Varierar det mellan regioner?

Såg att man drar igång Moderna på några sjukhus
Citera
2021-02-04, 11:11
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej. Det är korrekt att jämföra med de siffror som finns tillhands. Det gjorde den som jag ursprungligen svarade på också.

Sanningen är att endast riskgrupper ur 80+ blivit vaccinerade hittills så risken att de ska få allvarliga biverkningar av vaccinet är tiotals gånger större än för yngre. Dessutom handlar det inte om 55 personer som skulle ha dött av vaccinet utan 55 personer som dött av andra orsaker efter att de fått vaccinet.

Att enstaka äldre inte kommer att klara vaccineringen är klart men det handlar om en liten liten bråkdel av de som inte skulle ha klarat själva viruset.

Jag är ingen förnekare eller alarmist jag försöker vara realist och då måste man försöka ha riktiga fakta och en dödlighet på 2 eller 0,5% är en väldig skillnad.

Det sista du skriver tycker jag stämmer och det gäller även dödsfallen med konstaterad covid men DET får man inte säga i tråden....och så finns det gråsozen dvs där vaccinet eller infektionen kanske var det som puttade över dom till andra sidan.

Naturligtvis kommer inte vaccinet vara lika farligt för den gruppen men som sagt mina ungar får vänta tills hösten i alla fall då vi kommer ha en bättre bild. Jag och barnen var med 2009 så jag känner igen tongångarna.
Citera
2021-02-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Jag blir så trött på alla pantade idioter som köper allt detta idioti med vaccinnpass... för fan vakna upp och se vad som händer! Dagens vaccin = osäker om 2 -3 år säkrare. Men att tvinga folk till att ta en substans som man inte vill ha i sin kropp pga vissa anledningar är sinnes sjukt .. och ja det blir ett indirekt tvång i slutändan.

Det kommer knappast att slita här... suck!

Ursäkta känner mig irriterad!

Så är det.

Vad är fakta?

Majoriteten av världens befolkning som får symptom av covid är milda förkylningssymptom, en del får det lite tuffare men återhämtar sig efter några veckor och en annan mycket mindre del får sjukhusvård och en mycket mycket liten del får sjukhusvård och en pytte pytte pytte liten del oftast 70+ år gamla kolar vipen. Dessa har oftast andra underliggande sjukdomar eller svaghet vad gäller hälsan.

Därför vill makthavare med vissa på toppen i de större företagsledningar
att hela världens befolkning ska injiceras med något som är snabbt framställt som inte ger immunitet ens mot covid som majoriteten av mänskligheten ändock får milda symptom utav.

Vad vet vi om vaccinet.
Modifiera kroppen med mRna.
Ger inte immunitet.
Personerna som injiceras måste fortsatt injiceras flera gånger utöver de initialt lovade 2 gångerna.
Mest troligt flera gånger per år.

Personerna som injicerats kan fortfarande bli smittade, fortsätta smitta och fortfarande insjukna.
Det sägs att de allra flesta får då mindre symptom av covid fast än majoriteten som blir smittade utan vaccin ändock får milda symptom.

Vi har fler frågetecken som tex antal gånger det krävs att få det så kallade vaccinet framöver?

Svaret som producenterna och forskarna, talesmännen och kvinnorna ger är att de inte vet!

Man vet inte heller vad för verkningar/biverkningar symptom som
vaccinet kan ge upphov till framöver om x antal år.

Biverkningar kan vara allt från små bekymmer i nervsystem eller lättare att få sjukdomar, förkylningar eller att vid fortplantning ge upphov till skador i gener på fostret, cp skador eller att barnet sedan förvidare skadade gener eller sämre immunförsvar etc.

Ingen vet.

Ta allt detta i beaktning och fråga dig,
Är det värt att injicera sig många gånger med substanser mot något som inte är så farligt för majoriteten av mänskligheten?

För många frågetecken från själva producenterna/läkemedelsföretag, forskare etc.
Senast redigerad av Hejhejahejda 2021-02-04 kl. 11:40.
Citera
2021-02-04, 11:19
Medlem
Pressträff idag med statsminister Stefan Löfven, socialminister Lena Hallengren, kultur- och demokratiminister samt minister med ansvar för idrottsfrågorna Amanda Lind och Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.

Skall vi få gå på idrott igen?
Citera
2021-02-04, 11:23
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Just nu på Flashback: Årets sämsta hörförståelse och lögnare är härmed utsedd

Eller så kan du börja lyssna på vad journalisterna ställt för frågor och fått till svars:

Johan Carlson nämnde etnicitet som faktor vid vaccination, kan du utveckla?

– Socioekonomiska faktorer är viktigt för hur regionerna hanterar vaccinationsprogrammet. Man måste satsa på exempelvis bostadsområden eller grupper, det finns annars stor risk at de släpper efter, i alla faser. Har vi stora ovaccinerade grupper är det en fara, både för dem och för alla oss andra, svarar Folkhälsomyndighetens generaldirektör.
Citera
2021-02-04, 11:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Dra lasset?
Vaccinet motverkar inte att du blir smittad eller kan smitta andra.

Lite läskigt?
Det kommer logga alla platser du är på.
Vilket "det" kommer att logga alla platser du är på?
Citera
2021-02-04, 11:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Känns spontant obehagligt med vaccinintyg och samtidigt väller det in asylsökande över gränsen in i landet ? Varför inte stänga alla gränser 100 % och ha militär och polis som övervakar någon månad framåt så tror jag smittan försvinner....vaccineffekter ser man först om flera år!
Om du kan styrka något av det du påstår förutom att du tycker det är obehagligt med ett vaccinationsintyg blir jag imponerad.
Citera
2021-02-04, 11:50
Medlem
Drdeoos avatar
Borde man inte kunna ta en microskopisk del av Corona (från ett labb), som sedan en frisk kropp får jobba med och sedan ’självläka’ och som sedan bildar ett immunförsvar mot viruset?
Citera
2021-02-04, 11:57
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"digitala" coronapass, till råga på eländet med sådana pass överhuvudtaget? Vi som inte har en mobil med internet då - och inte vill ha?

Som sagt: jag gillar inte själva idén med sådana pass, för det blir ojämlikt, ett sätt att dela in folk i två grupper där den ena gruppen får fördelar och den andra gruppen stängs ute från olika sammanhang, och på så sätt sätta press på grupp 2 att ta sig in i grupp 1, genom att göra något som de av någon anledning inte vill, inte bör p.g.a. medicinska skäl, är rädda för etc..

Varför stanna där - varför inte införa en lag om att alla som inte är vaccinerade, måste sy fast en applikation som föreställer ett elakt coronavirus på alla sina kläder? Med känd förebild. Tramp tramp tramp tramp...
Jag misstänker att länder i Europa kommer att kräva ett coronapass för att komma in i landet.
Vart fall måste vi förbereda oss för det scenariot.
Citera
2021-02-04, 11:58
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Så är det.

Vad är fakta?

Majoriteten av världens befolkning som får symptom av covid är milda förkylningssymptom, en del får det lite tuffare men återhämtar sig efter några veckor och en annan mycket mindre del får sjukhusvård och en mycket mycket liten del får sjukhusvård och en pytte pytte pytte liten del oftast 70+ år gamla kolar vipen. Dessa har oftast andra underliggande sjukdomar eller svaghet vad gäller hälsan.

Därför vill makthavare med vissa på toppen i de större företagsledningar
att hela världens befolkning ska injiceras med något som är snabbt framställt som inte ger immunitet ens mot covid som majoriteten av mänskligheten ändock får milda symptom utav.

Vad vet vi om vaccinet.
Modifiera kroppen med mRna.
Ger inte immunitet.
Personerna som injiceras måste fortsatt injiceras flera gånger utöver de initialt lovade 2 gångerna.
Mest troligt flera gånger per år.

Personerna som injicerats kan fortfarande bli smittade, fortsätta smitta och fortfarande insjukna.
Det sägs att de allra flesta får då mindre symptom av covid fast än majoriteten som blir smittade utan vaccin ändock får milda symptom.

Vi har fler frågetecken som tex antal gånger det krävs att få det så kallade vaccinet framöver?

Svaret som producenterna och forskarna, talesmännen och kvinnorna ger är att de inte vet!

Man vet inte heller vad för verkningar/biverkningar symptom som
vaccinet kan ge upphov till framöver om x antal år.

Biverkningar kan vara allt från små bekymmer i nervsystem eller lättare att få sjukdomar, förkylningar eller att vid fortplantning ge upphov till skador i gener på fostret, cp skador eller att barnet sedan förvidare skadade gener eller sämre immunförsvar etc.

Ingen vet.

Ta allt detta i beaktning och fråga dig,
Är det värt att injicera sig många gånger med substanser mot något som inte är så farligt för majoriteten av mänskligheten?

För många frågetecken från själva producenterna/läkemedelsföretag, forskare etc.

Se den fetade texten, källa på detta?
Låter otroligt om detta stämmer isf går det emot alla andra vaccin vi har.
Det låter som skräckpropaganda som vanligt och nu kommer den från två håll.
Dels från sjukdomen och sen nu från vaccinet, fan vad trött jag blir.
Citera
2021-02-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Borde man inte kunna ta en microskopisk del av Corona (från ett labb), som sedan en frisk kropp får jobba med och sedan ’självläka’ och som sedan bildar ett immunförsvar mot viruset?
Det du föreslår kallas för vaccin.
Citera
2021-02-04, 12:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det har minskat i över en månad nu. Nu har vi nått flockimmunitet igen.
Tills 3:e vågen kommer. Då blir det "vi såg det inte komma".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in