2021-02-04, 08:14
Medlem
Varför har matbutiker online så dålig service? Jag blev förkyld idag och då får jag inte gå och handla. Mina föräldrar brukar handla åt mig när jag är riktigt sjuk, men nu är de också förkylda. Jag tvingas alltså gå och handla för att butikerna inte erbjuder hemkörning samma dag. Närmaste butiken har inte ens hemkörning eller hämta i butik. Inte ens Mathem erbjuder hemkörning samma dag. Kan ju inte beställa till imorgon då jag inte har frukost för imorgon bitti. Ska man ha onlinebutik för mat så ska man erbjuda hemkörning samma dag.
Citera
2021-02-04, 08:21
Bannlyst
Måste du äta frukost imorgon då? Helt sjukt hur vissa människor lever när man inte har mat för en dag framåt.....
Citera
2021-02-04, 08:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
De allra flesta har kylskåp och skafferi där man kan förvara mat just för att slippa handla varje dag.

Dessutom är det inte förbjudet att gå ut och handla om man är förkyld (rekommendationer är inte förbud). Du får väl dra på dig munskydd och ha en bra handhygien och ta en snabbis inne på ica när det är lite folk.
Citera
2021-02-04, 08:29
Medlem
Man får planera att ha ett par burkar ravioli eller fiskbullar på lager.
Lite planering som rutin hjälper.
Citera
2021-02-04, 08:31
Medlem
Carnills avatar
Det är ju självklart en personalfråga...så lite framförhållning får du nog ge online-butikerna. Tycker inte så synd om dig när ditt problem gäller frukost imorgon bitti. Nånting har man väl hemma så man klarar sig ett par dagar?

Däremot tycker jag att det är svårt att få tid för hemleverans. Förstår om det inte finns ledig tid samma vecka om man kollar idag när det är torsdag men det finns inte ledigt nästa vecka heller, varken på dom olika ica-affärerna eller Coop. Det tycker jag är dåligt. Första lediga tid Måndagen den 15 feb kl. 8.00 där jag bor.
Citera
2021-02-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför har matbutiker online så dålig service? Jag blev förkyld idag och då får jag inte gå och handla. Mina föräldrar brukar handla åt mig när jag är riktigt sjuk, men nu är de också förkylda. Jag tvingas alltså gå och handla för att butikerna inte erbjuder hemkörning samma dag. Närmaste butiken har inte ens hemkörning eller hämta i butik. Inte ens Mathem erbjuder hemkörning samma dag. Kan ju inte beställa till imorgon då jag inte har frukost för imorgon bitti. Ska man ha onlinebutik för mat så ska man erbjuda hemkörning samma dag.
Tror att det handlar om resurser och planering. Men om fler än du efterfrågar tjänsten, och är villig att betala för den, så kommer det säkert att erbjudas. Det finns redan många restauranger som erbjuder hemleverans, det är kanske ett alternativ.
Citera
2021-02-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Har man så dålig framförhållning så man måste handla mat för dagen så behöver man ringa foodora eller nåt.
Citera
2021-02-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Det är ju självklart en personalfråga...så lite framförhållning får du nog ge online-butikerna. Tycker inte så synd om dig när ditt problem gäller frukost imorgon bitti. Nånting har man väl hemma så man klarar sig ett par dagar?

Däremot tycker jag att det är svårt att få tid för hemleverans. Förstår om det inte finns ledig tid samma vecka om man kollar idag när det är torsdag men det finns inte ledigt nästa vecka heller, varken på dom olika ica-affärerna eller Coop. Det tycker jag är dåligt. Första lediga tid Måndagen den 15 feb kl. 8.00 där jag bor.

Det var också något jag störde mig på. Närmaste Coopbutik hade inte ledig tid för AVHÄMTNING förrän nu på onsdag. Hemleverans var möjlig tidigare på tisdag
Citera
2021-02-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
De allra flesta har kylskåp och skafferi där man kan förvara mat just för att slippa handla varje dag.

Dessutom är det inte förbjudet att gå ut och handla om man är förkyld (rekommendationer är inte förbud). Du får väl dra på dig munskydd och ha en bra handhygien och ta en snabbis inne på ica när det är lite folk.
HAHA jo det har jag, men idag tog mjölk och yoghurt slut vilket var tidigare än beräknat. Brödet tar slut imorgon.
Citera
2021-02-04, 09:00
Medlem
Jordgubbes avatar
Gå inte och handla när du är sjuk, SMSa någon som får hjälpa dig.
Citera
2021-02-04, 09:02
Avslutad
Visst ska man ha lite käk hemma för att överleva ett tag men vad jag inte fattar är hur människor tycks tro det är omöjligt att vara utan mat 2-3 dagar?

Matmissbruket är sinnessjukt idag. Folk klarar knappt skippa frukost utan att få abstinens.
Citera
2021-02-04, 09:16
Medlem
auruns avatar
Vafan... om vi nu glömmer bort att du bör ha lite framförhållning kan du väl skippa frukost? Jag tror jag äter frukost i snitt en gång varannan vecka. Lunch äter jag kanske två gånger i veckan men middag brukar jag alltid få i mig.

Beställ mat online idag - och till middag beställer du från Foodora så klarar du dig till i morgon.

Men främst - gå och handla. Ingen kommer bötfälla dig för att du nyser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in