2021-02-03, 21:04
Medlem
Intressant hur en grupp på fyra harmoniska personer kan slås i spillror när bara en byts ut. Är negatvitet starkare än tre någorlunda nöjda personer? Eller var Robin den som satte tonen på torpet?

Eländig känsla när R anländer och spyr både galla och annat...
Citera
2021-02-03, 21:06
Medlem
ChiCoLas avatar
Tror att när en person är så oerhört negativ tar det över . Speciellt på ett sånt ställe där det finns noll stimulans av roliga saker . Att jobba blir bara roligt om man försöker ha roligt . En som är så negativ tar nog ner vilken stämning som helst
Citera
2021-02-03, 21:12
Medlem
Håller med Allan.
Man hjälps åt och säkrar att man hinner klart uppdragen, speciellt när man satt mindre kunniga i arbete på uppdrag som skulle gått snabbare om satt dom som har kunskap på uppdragen.
När alla uppdragen är klara belönar gruppen sig med sol, bad och klädtvätt.
Citera
2021-02-03, 21:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var är hon hård någonstans?
Hon fixade inte ens att ge en motivering i klartext och uppepå det ville hon ha kramkalas "vänner, vänner" ...

Ja, riktigt fegt. När man man inte kan stå för en egen motivering utan framför det som att det är hela gruppens vilja.
Citera
2021-02-03, 21:16
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Håller med Allan.
Man hjälps åt och säkrar att man hinner klart uppdragen, speciellt när man satt mindre kunniga i arbete på uppdrag som skulle gått snabbare om satt dom som har kunskap på uppdragen.
När alla uppdragen är klara belönar gruppen sig med sol, bad och klädtvätt.

Jag förstår helt vad du menar. Men Allan har också en väldigt trött attityd. Han började ju böla att äggen inte var nog kokta, så hans gnällometer är alltid på
Citera
2021-02-03, 21:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Synd att storbonden inte matade fram kvinnor för att dom skulle få lära sig slakt/styckning.
Hehe, nej så långt räckte inte "kvinnokampen"
Senast redigerad av PeoFallmo 2021-02-03 kl. 21:23.
Citera
2021-02-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abemad
Intressant hur en grupp på fyra harmoniska personer kan slås i spillror när bara en byts ut. Är negatvitet starkare än tre någorlunda nöjda personer? Eller var Robin den som satte tonen på torpet?

Eländig känsla när R anländer och spyr både galla och annat...
Visst han är något av en giftspridare men jag tror att det förstärktes av det "hjärtliga" mottagandet han fick.
Dom lät Rickard sätta nivån istället för att försöka hålla ångan uppe och försöka få honom att lyfta sig.
Citera
2021-02-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Jag förstår helt vad du menar. Men Allan har också en väldigt trött attityd. Han började ju böla att äggen inte var nog kokta, så hans gnällometer är alltid på
Jag kanske minns fel men fram till äggate minns jag Allan som en glad fyr som höjde stämningen, hjälpte och uppmuntrade andra.
Citera
2021-02-03, 21:26
Medlem
Zyxel04s avatar
Idag fick man se lite mer "äkta" feeling i samband med att Richard valdes och förlorade.

Håller nog med om att Marys motivering var lite feg genom att hon talade om "gruppens" samlade åsikt.

Lite halvtråkigt att inte Richard vann för han hade nog kunnat skapa lite splittring ifall han återvänt med sitt hat.
Citera
2021-02-03, 21:28
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Den där Märy kommer nog att promenera runt på folks nerver ett tag. Låt hon få komma till torpet och kinesen. Jag tror tv4 klipper en del så Henrik ska framstå som en neandertalare, som hantverkare själv vet jag hur plågsamt det kan va att försöka lära upp någon som t.o.m är obekväma med att hålla i ett handverktyg.😁
Haha..tv-teamet utnyttjar Henrik att renovera hela gården han borde skicka faktura snart står han och renoverar Vincents sommarstuga.😎

Henrik är faktiskt en riktigt trevlig person, och mycket duktig.
En av få genuina människor som faktiskt hade kunnat leva på det sättet på riktigt.

Men, det har mindre betydelse i såna program, där genomslagskraft i tv-rutan är viktigare än faktiskt kunnande.
Citera
2021-02-03, 21:45
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Henrik är faktiskt en riktigt trevlig person, och mycket duktig.
En av få genuina människor som faktiskt hade kunnat leva på det sättet på riktigt.

Men, det har mindre betydelse i såna program, där genomslagskraft i tv-rutan är viktigare än faktiskt kunnande.

man måste kunna föra sig socialt också, där ligger Henrik i minus.

utöver det, jösses vilken deprimerande människa bäver-brännskadan är. vill så gärna vara en alfahane men det blir så fel.
Citera
2021-02-03, 21:46
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
man måste kunna föra sig socialt också, där ligger Henrik i minus.

utöver det, jösses vilken deprimerande människa bäver-brännskadan är. vill så gärna vara en alfahane men det blir så fel.

Hahahah ”bäver-brännskadan”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in