2020-10-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickonexx
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
En teori som skapar ett motiv? Ett motiv till vad?
Jag följer inte din tankegång till 100% men så bra insyn har jag i den pågående rättegången och livet som föregick den att F.J inte har några kopplingar till affärer eller konflikter i Etuna. Han umgicks ju tätt med J.A men efter det har han inte synts här alls knappt. Kanske eller säkerligen blev det inte lika roligt efter J.As bortgång?
Nog visste han vad en del om varför J.As öde blev som det blev, annat vore ju konstigt. Men upprinnelsen till allt är ju nu tämligen säkerställt och var ju privata angelägenheter mellan R.H o J.A.
Rättegången består såvitt jag vet enbart av folk stockholm och har inga? kopplingar till Etuna.
Eller har jag missat ngt?

Om F.J blir indragen i labbgrejen och du är insatt, så vet du han har kontakterna iaf med labbgänget. (Det går ju att läsa)
Det jag menar, Labbgänget vill sälja grejerna och han kan ha förmedlat vidare via t.ex J.A osv och i ledet under så kan det ha uppstått konflikter som då F.J inte har med att göra.....

(Godisaffären får ju inte problem bara för kunderna inte kommer överens när dom gått och bråkar med samma hand i påsen.)

Vad som framkommit av F.H behöver ju inte vara 100% sant, han kanske sa så för det är ett troligt motiv att J.A & R.H blev oense om ett ex istället för det riktiga motivet Som kanske va droghandel, för att skydda t.ex F.J alt Labbgänget för att inte sätta dom i klistret hos polisen.

Som sagt bara rena spekulationer.
Senast redigerad av superduck 2020-10-16 kl. 00:38.
Citera
2020-10-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Om F.J blir indragen i labbgrejen och du är insatt, så vet du han har kontakterna iaf med labbgänget. (Det går ju att läsa)
Det jag menar, Labbgänget vill sälja grejerna och han kan ha förmedlat vidare via t.ex J.A osv och i ledet under så kan det ha uppstått konflikter som då F.J inte har med att göra.....

(Godisaffären får ju inte problem bara för kunderna inte kommer överens när dom gått och bråkar med samma hand i påsen.)

Vad som framkommit av F.H behöver ju inte vara 100% sant, han kanske sa så för det är ett troligt motiv att J.A & R.H blev oense om ett ex istället för det riktiga motivet Som kanske va droghandel, för att skydda t.ex F.J alt Labbgänget för att inte sätta dom i klistret hos polisen.

Som sagt bara rena spekulationer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------

Ok jag förstår din tankegång. Klart det KAN finnas alternativa anledningar till J.As o R.Hs personliga problem, det vet ju numera bara R.H till 100%. Men även om det problemet var affärer och då möjligen handel av substanser, så ligger ju den historien 2,5år tillbaka i tiden och det finns ju inget som tyder på att "labbhistorien" går tillbaka till mer än hösten 2019.
I FUP:en placeras F.J på adressen från sommaren -19 typ (säger det själv i rättegången).
Ett år efter J.As död.
Så ja ne.. känns långsökt?
Personerna i det målet sysslade ju inledningsvis med snustillverkning och försäljning av mobiler m.m.
Så det har ju inte varit en liga som (vad det verkar) handlade med substanser nån speciell lång tid.
Om ens alls? 2 av 10 sitter kvar häktade, så det är ju inte mkt till "liga" heller för den delen. Om inte ens dom blir dömda så var det bara en teori snarare, som inte var sann.
Sen är ju F.J inte ens åtalad för det så om man får utgå ifrån att det var en nogrann utredning så var han inte inblandad i det.
Vi ska väl inte skriva i sten att allt F.H verkar ha sagt är sanning. Men mkt passar ju bra in i hur det verkar gått till. Det går ju inte att komma ifrån.
Thats my 50cents ....
Citera
2020-10-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaforever016
Stämmer

Adnan idag missbrukare
Tragisk

Jobbar inte hans syrra på SEB i E-Tuna. Hela familjen har drivit restaurang sedan en tid tillbaka. Han har ju en bror också - Anton
Citera
2020-10-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Jobbar inte hans syrra på SEB i E-Tuna. Hela familjen har drivit restaurang sedan en tid tillbaka. Han har ju en bror också - Anton
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Han har flera bröder än så. Dom flesta skötsamma undantaget Aydin som har ett långt register, men har är ju belägen i sthlm.
Jag fattar ännu inte varför A.K omnämns i samma rader som F.H? Viss telekommunikation mellan dom alla verkar ju funnits men det behöver ju inte betyda att det handlade om det som hände? Rätt långsökt att påstå det rakt av.

Gissningsvis finns det många som har pannan i veck av denna utveckling!

Hovrätten ska börja 3nov enligt uppgift.
Citera
2020-10-21, 05:49
Medlem
Någon som vet vem Bist*n Teimo*ri från Eskilstuna är?
Citera
2020-10-22, 08:47
Medlem
Sanningen är Att Bist*n Teimo*ri är Informatör.
Går Det Att Ladda Upp En Videoinspelning Här? Hur Gör Man? Har Bevis Och Delar Gärna Med Mig När Han Kvittrar Som En Fågel!!!!!!
Citera
2020-10-22, 09:09
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKB016
Sanningen är Att Bist*n Teimo*ri är Informatör.
Går Det Att Ladda Upp En Videoinspelning Här? Hur Gör Man? Har Bevis Och Delar Gärna Med Mig När Han Kvittrar Som En Fågel!!!!!!

Ladda upp videon på https://forumfiles.com

Sen lägger du länken i ett inlägg här.
Citera
2020-12-25, 20:48
Medlem
Pebbiss avatar
Är det någon som vet något nytt? Har hovrättsförhandlingarna inletts eller är det fördröjt pga av epidemin kanske?
Citera
2020-12-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Är det någon som vet något nytt? Har hovrättsförhandlingarna inletts eller är det fördröjt pga av epidemin kanske?

Förvånansvärt tyst.. skulle inte hovrätten dra igång i november?
Citera
2021-01-12, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liksteel
Förvånansvärt tyst.. skulle inte hovrätten dra igång i november?
Tyst för ny info av ny källa. Snacket går att stans största golare Bist*n Teim*uri är i farten igen.
Eftersom Bist*ns fästmö Jenni*er skyller mordet på hennes ex Az*z på Om*r och Sam*n och snackar hej vilt om Om*r är det inte långt kvar tills Om*r och Sam*n hamnar bakom galler.
Citera
2021-01-19, 08:45
Medlem
sandyhells avatar
Finns det nån som sitter på FUP och skulle kunna lägga upp den? Tidigare länkar fungerar ej.
Citera
2021-02-03, 23:58
Medlem
FJ har berättat för mig att mordet på JA handlade om svartsjuka. En tjej, två killar. Personen som sköt var zigenare eller arab om jag inte minns fel. Om det FJ sa är sant vet jag inte men han berättade ingående om mordet på JA, och om annat som när han knivhögg rikemanssonen och om hur han då valde bort sin nyfödde son när han lämnade sig själv till polisen. Allt han berättade kändes uppriktigt, det var inget skryt utan tvärtom att han gjort många misstag i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in